Forum

Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Generelt snak om Playstation og services.

Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf ikkNico » fre 14 jul 2017 14:12



Selvom der her males et noget sort/hvidt billede på nogle områder, så er der også nogle gode pointer imellem, fx. Hvorfor kræver PS+ abonnenter ikke PS Now adgang til PS3 titler de allerede har købt?

Jeg har kun haft min PS4 siden november '15, men i den tid har jeg lært, at Playstation spillere bredt set har meget svært ved at snakke negativt om Sony, og nogle af deres beslutninger.
Eksempelvis EA Access. En service det ikke vil koste Sony noget at få på PS4, men som de alligevel sagde nej til med begrundelsen om at den har ringe værdi. Det kan vi spillere godt selv afgøre om den har, og det klinger altså lidt hult, når Sony samtidig tager sig godt betalt for PS+, som kun er online pass v2.0 (de hoster fx hverken FIFA eller COD servere, og tager sig samtidig licensbetalt af EA og Activision).
Samme historie men med omvendt fortegn, altså at Sony sagde ja, og MS sagde nej, ville have endt i endnu et "anti consumer" ramaskrig

Efter mine snart 2 år på PS4 tror jeg helt seriøst, at hvis Sony kommer til at slete alle PS4 harddiske ved en fejl (som en del af en update), så vil halvdelen af spillerne sige; Tak Sony, god service med lige at rense min harddisk.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Vreki » fre 14 jul 2017 14:59

Jeg forsøger ellers at være åben, men efter to forsøg har jeg ikke kunne holde ud at hører mere end halvandet minut af det der.

Fuldstændigt ligegyldigt paranoid fanboy rant.
"Sony og den samlede presse er i en sammensværgelse for at bagtale XBOX"
"Pressen er 'salty' over ikke at have fået adgang til Scorpio"
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Erroneus » fre 14 jul 2017 16:41

Eller så er det fordi man som PlayStation gamer ved Sony laver nogle sære beslutninger engang imellem, altså vi kan stadigvæk ikke skifte PSN nick :)

Er deres forklaring på cross-play fjollet? Ja.
Er deres mangel på EA Access irriterende? Ja.
Kunne det være fedt hvis PS Now var til dels en del af PS+ TJo for nogle.

Fact er bare at de bedste eksklusive titler ligger på PlayStation og derfor er de i førertrøjen og får mere snor. Men Sony har ikke fortaget sig noget der er så anti-forbruger, som Microsoft gjorde ved lanceringen af Xbox One, fordi der er grænser for folk vil finde sig i, også PlayStation Gamers. Er Microsoft vendt totalt rundt og gør alt for at komme tilbage. Yup og det er pudsigt det der sker, når man ikke er i førertrøjen mere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf ikkNico » fre 14 jul 2017 17:55

Erroneus skrev:Eller så er det fordi man som PlayStation gamer ved Sony laver nogle sære beslutninger engang imellem, altså vi kan stadigvæk ikke skifte PSN nick :)

Det tror jeg faktisk ikke er uvilje, men en teknisk begrænsning. Sikkert en basal design fejl, da de startede PSN i sin tid. Personligt er det ikke en feature jeg mangler, men det er da ærgeligt for xX420xN0xSc0P3zZ :lol:

Erroneus skrev:Men Sony har ikke fortaget sig noget der er så anti-forbruger, som Microsoft gjorde ved lanceringen af Xbox One, fordi der er grænser for folk vil finde sig i, også PlayStation Gamers.

Jeg tror nu stadig Sony ville få væsentligt længere snor, hvis de gjorde noget rigtig dumt.

PS+ og Gold Live er 2 store "anti forbruger" tiltag de begge kører, og som Nintendo åbenbart også hopper på. Jeg synes Sony skulle have fastholdt online pass. Der kom alle til gode, platformsejer, udgiver og udvikler.

Tror aldrig vi bliver enige om MS' online check planer. Jeg synes stadig det var en fed ide, pga de muligheder det åbnede for.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf spawnster » lør 15 jul 2017 13:57

Ked af at sige det men ham i videoen har ingen ide om hvad fanden han snakker om, dette kommer fra en pc gamer (har også begge konsoler)

Grunden til at xbox X får lidt tæsk er jo deres egen skyld, når man kommer ud og siger at det er en "True 4K" maskine og 90% af alle de spil de viser ikke køre "true 4k" men checkerboarding, dynamic resolution og upscaling så køre man ikke true 4K, så bruger man elle mulige tricks for at få det til at se ud som om man køre 4K, derfor får de tæsk.
Det har intet med sony at gøre

Det sagt så kan vi vist hurtig blive enig om at det er en sang fra de varme lande når sony påstår at grunden til de ikke vil crossplay med de andre er fordi de er bange for børn/mobning og at de ikke kan styre det når det kommer fra andre consol systemer.... yeah right, PR gøjl siger jeg :D
spawnster
Niveau 2
 
Indlæg: 173


Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf ikkNico » lør 15 jul 2017 15:12

[quote="spawnster"]Grunden til at xbox X får lidt tæsk er jo deres egen skyld, når man kommer ud og siger at det er en "True 4K" maskine og 90% af alle de spil de viser ikke køre "true 4k" men checkerboarding, dynamic resolution og upscaling så køre man ikke true 4K, så bruger man elle mulige tricks for at få det til at se ud som om man køre 4K, derfor får de tæsk.</quote>
Jeg havde aldrig hørt udtrykket 'true 4K' før MS lancerede det i forbindelse med XOX. mig bekendt er der ikke noget, der hedder true 4K, det hedder 'native 4K': Ret mig gerne, jeg går meget lidt op i opløsning, så måske er der noget der hedder True 4K (det er der i hvert fald nok nu).

Hvis man lover Native 4K på alle sine egne spil, så skal man naturligvis levere, bemærk egne, men skal man også jagtes?

Før nogen svarer på dette spørgsmål, så læs videre:
For nogle år siden lavede Sony alliwantforxmasisapsp.com. Det var astro turfing af værste skuffe, men det ikke noget der hives frem længere. For 6 år siden blev PSN hacket, CC info blev kompromitteret, og Sony sagde intet. Dette hives ikke frem længere.

For 4 år siden annoncerede MS XBO m online checks. Annoncerede. For 4 år siden. Den dag i dag hives det frem som "anti gamer". Jeg ser på ugentlig basis indlæg på andre fora, hvor MS beskyldes for, at Sony indførte betaling for PS+ (åbenbart fordi MS tog sig betalt for Live)

For nylig uploadede den officielle Playstation kanal på YT en video af XOX gameplay, hvor man havde forsøgt at ændre Xbox knapperne til PS ditto.
Jeg ved ikke hvem der editerede den video, nogle siger EA og nogle siger Sony, men jeg ved at Sony screenede den video, og valgte at uploade den til sin officielle YT kanal. Dette gav 2-3 små skvulp. Havde MS gjort det samme, havde rasende PS fans krævet butikken lukket.
Dette er blot et par eksempler.

Jeg er enig i at konspirationsbølgerne går for højt i den video, men pointen om forskelsbehandling, eller hvem der får mest snor, holder stadig.

Jeg er rigtig glad for min PS4. Fed controller, simpelt og superhurtigt menu system, men communitiet er sgu' noget lort ind i mellem. Der er sider jeg helt holder mig fra at poste på, fordi enhver minimal kritik af Sony eller Playstation, fx at vi burde få EA Access (det vil jeg VIRKELIG genre ha') afstedkommer 2 sider med personlige angreb, og beskyldninger om at være en xbot.

Jeg kan se godt og skdit ved begge systemer. I denne generation var der mere skidt ved Xbox end PS, så jeg skiftede
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf spawnster » lør 15 jul 2017 17:44

1. True 4k er et udtryk microsoft selv startede da de talte om Xbox X, og du har helt ret i officielt er der ikke noget der hedder det, men der menes Native 4K.

2. Du nævner noget der er sket for 6 år siden, hvorfor er det relevant nu? selvfølgelig taler ingen om det fordi hvad relation har det til noget der sker lige nu? hvis xbox blev hacket ville det nok dukke op i samtalen igen men ellers ikke, og jeg kan love dig for sony fik tæsk den gang både af kunder og spil medierne.

3. Det du skriver om online checks vs sony der indføre betaling på psn, hvad relation har det til noget som helts?
MS ville indføre online checks med den nye xbox for at man kunne spille, det er mega anti consumer at gøre sådan noget og det fandt de også hurtigt ud af derfor lavede de kæmpe kovending på den nye xbox.
At sony indføre betaling for deres netværk som konkurrenten har gjort siden starten er vel ingen overraskelse, jeg vil hellere betale for en service hvor servicen er bedre end at få det gratis og undvære ting som (gratis spil, online cloud saving, auto patching, early access osv)

4. Angående den youtube video, tror du virkelig at folk ville gå helt bananas hvis var ps knapper i en video på xbox sitet vs hvis det var sket på ps siden, det er en så minimal ting at hvis du tror det må du være monster naiv, der var ikke sket for 5 flade øre ud over der ville være et par sites der havde skrevet artikel om det ligesom det også skete for sony.

Det virker som om du prøver at opsøge noget som ikke rigtig eksistere, no offence, at sige der bliver kørt heads på Xbox kan jeg på ingen måde se, kommer som sagt selv som pc gamer og har ingen loyalitet over for mine consoler - ser det uden fra med 0 bias just saying :)
spawnster
Niveau 2
 
Indlæg: 173


Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Erroneus » lør 15 jul 2017 20:05

Tomme tønder buldrer mest og nej jeg snakker ikke om dig ikkNico :D Men om de her typer som jagter drama, som du åbenbart er stødt på. Du har ret i Microsoft bliver ved med at få tæv af en højtråbende gruppe, men jeg syntes ikke at "pressen" hjælper dem.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set nogle hænge Microsoft op i pressen for det valg de lavede for 4 år siden, men derimod får Microsoft meget ros for nogle af deres nye løsninger som Game access, bagudkompatibilitet og ting som freesync til Xbox One X.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf spawnster » lør 15 jul 2017 21:35

Erroneus skrev:Tomme tønder buldrer mest og nej jeg snakker ikke om dig ikkNico :D Men om de her typer som jagter drama, som du åbenbart er stødt på. Du har ret i Microsoft bliver ved med at få tæv af en højtråbende gruppe, men jeg syntes ikke at "pressen" hjælper dem.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set nogle hænge Microsoft op i pressen for det valg de lavede for 4 år siden, men derimod får Microsoft meget ros for nogle af deres nye løsninger som Game access, bagudkompatibilitet og ting som freesync til Xbox One X.


Præcis, don't make drama where there is none
spawnster
Niveau 2
 
Indlæg: 173

+1

Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Slimjay DK » søn 16 jul 2017 12:59

Billede
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Redman DK » søn 16 jul 2017 17:12

ikkNico skrev:Jeg ved ikke hvem der editerede den video, nogle siger EA og nogle siger Sony, men jeg ved at Sony screenede den video, og valgte at uploade den til sin officielle YT kanal. Dette gav 2-3 små skvulp. Havde MS gjort det samme, havde rasende PS fans krævet butikken lukket.


PS4 er mere populær og der er derfor flere PS fanboys end Xbox fanboys for tiden. Der er intet nyt i at majoriteten larmer højere end minoriteten. Sidste generation blev der råbt højt om negative PS ting, den her gang er det Xbox, og næste (generation?) kan det være det bliver PS igen.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Er Sony og spilpressen ved at slå konsol markedet ihjel?

Indlægaf Krede1972 » søn 16 jul 2017 19:06

Nej, Sony og spilpressen er ikke ved at slå konsolmakedet ihjel...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron