Forum

Fortnite

Generelt snak om Playstation og services.

Fortnite

Indlægaf Trekamp » søn 23 jul 2017 11:10

Jeg begyndte på dette spil i går, og er blevet enormt positivt overrasket over fed coop, godt gunplay og selvfølgelig de afsindige mængder loot og andet indhold.

Skulle andre også være faldet for dette, synes jeg vi skal bruge denne tråd til at få addet hinanden, så vi kan jorde zombier og bygge flotte dukkehuse sammen :)

Jeg tænker også, tråden kan bruges til almen snak om spillet.

Er I derude, ninjaer og andet godtfolk? (Her ville en sand ninja selvfølgelig ikke svare)
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus

+1

Re: Fortnite

Indlægaf Erroneus » søn 23 jul 2017 14:35

Jeg kan se man kan hente det gratis nu, men de skriver også at det kræver Founders Pack og early access åbner op 25 juli. Som jeg læser det, kan man først spille det gratis i 2018 og dem der har adgang nu, er dem som har købt Founders Pack, men hvad er det så de åbner op for 25 juli? :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Fortnite

Indlægaf Erroneus » søn 23 jul 2017 14:50

Fandt selv ud af det :) Nuværende adgang er for dem som havde forudbestilt Founders Pack. Adgang fra den 25'ende er fra dem som køber Founders Pack nu eller efterfølgende.
Helt gratis udgave er i 2018.

Det ser sjovt ud, men personligt venter jeg på det bliver helt gratis, men god fornøjelse :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Fortnite

Indlægaf Trekamp » søn 23 jul 2017 16:53

Jeg vil sige, medmindre konceptet frastøder en fra starten, er de 299,- givet godt ud. Sammenlignet prismæssigt med eks. Battlefront, får man langt mere for pengene her - tilmed helt uden at støtte EA!
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus

+1

Re: Fortnite

Indlægaf mbormeth » tirs 25 jul 2017 13:09

Genialt godt spil :)

Epic games når det er bedst!
mbormeth
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Næstved


Re: Fortnite

Indlægaf JFlindt » ons 26 jul 2017 09:46

Jeg har spillet tutorial og de første to missioner...

er frisk på at spille sammen, når jeg en sjælden gang er online - psn: JFlindt
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: Fortnite

Indlægaf Vreki » ons 26 jul 2017 18:31

Jeg sidder lige og kigger på spillet, men det er da ikke ret meget ekstra man får for de 300 en startpakke koster?

Standard Founder’s Pack indeholder:
• Adgang til spillet
• 4 eksklusive bannerikoner i spillet
• 6 daglige Loot Pinata Packs
• Eksklusiv Founder's Loot Pinata Pack
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fortnite

Indlægaf Trekamp » ons 26 jul 2017 21:35

Så vidt jeg har forstået det, kan du slet ikke spille det f2p før 2018, Vreki, så founders er også et krav for adgang i det hele taget :)

Men tro mig, det er hver en krone værd!
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Fortnite

Indlægaf Dropdat » ons 26 jul 2017 22:16

Af en eller anden grund står spillet som gratis på PS4, men så snart man har downloadet det kommer det så op med man skal købe det. Har forvirret en del. Men som Trekamp siger så kommer F2P versioner først engang næste år.

Det er helt sikkert et godt spil. De har gameplayet på plads. Skydningen føles rigtig godt, og det byggesystem de har skabt er nem at gå til, med massere af muligheder.

MEN efter det første område, som er en slags tutorial, bliver man ramt af en, af mangel på bedre ord, paywall. I løbet af det område får man en del begynder-blueprint til at lave våben og fælder, samt et par kort som bruges til at buffe sin karakter, og disse passer fint med det level der forventes man er i det område

Men herefter føles det som om, at for at få bedre blueprints og kort, skal man købe deres loot packs.

Man får nogle in-game currency (kaldes V-bucks) via quest, men der er desværre langt mellem dem, og efter det første område, er der kun en sikker måde man kan få disse, og det er via det daily quest, som giver 50 V-bucks....og en loot pack koster 100. Ellers er der ikke andet at gøre end at købe disse packs, og 10 koster 75,-.

Men fordi der er masser af RNG i disse pakker, kan man ende med en masse blueprint der ikke er en opdatering.

Jeg købte 10 stks. og det gav mig 2 epic kort, som var en lille opgradering for mig. Og for at level disse blueprints og kort op, skal man bruge deres egen form for XP. Og det XP kan man ikke rigtig farme, da man får alt for lidt af det i missioner, til det gør en forskel, og den eneste anden måde at få den slags XP, er ved at slette blueprint og kort som man ikke bruger. Men da man ikke får mange af dem, ud over hvis man køber loot packs, så ender det altså med at man bliver mødt af denne mur, når man åbner op for nr. 2 område.

Det er stort set det eneste der er blevet snakket om på Reddit, efter der er mange der nu er startet på område nr. 2, og hvis ikke Epic melder ud snart, med en bedre plan, så tror jeg desværre at der er rigtig mange der dropper spillet.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens

+1

Re: Fortnite

Indlægaf Vreki » ons 26 jul 2017 22:25

Trekamp skrev:Så vidt jeg har forstået det, kan du slet ikke spille det f2p før 2018, Vreki, så founders er også et krav for adgang i det hele taget :)

Men tro mig, det er hver en krone værd!


Det jeg frygter er at det følger det klassiske F2P model hvor man kan more sig på de første levels, men derefter støder man pludseligt på muren hvor man skal købe xp-boosters, kister med våben, smølfebær eller lignende hvis ikke man vil gå helt i stå.Når jeg læser Reddit så lugter det lidt af det.
Og det er ikke acceptabelt for et spil der koster 300 bare for at være med.

Spillet ser interessant ud, men jeg bryder mig ikke om at de vil betales to gange. Og for den sags skyld heller ikke at det bliver låst til min personlige konto, så resten af hustanden ikke kan spille det.

Så jeg er i et dilemma. Jeg vil gerne have spillet, men jeg bryder mig ikke om deres forretningsmodel :(

ETA: Jeg kan se at det er præcist det som Dropdat har oplevet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fortnite

Indlægaf Trekamp » ons 26 jul 2017 22:56

Vreki skrev:
Trekamp skrev:Så vidt jeg har forstået det, kan du slet ikke spille det f2p før 2018, Vreki, så founders er også et krav for adgang i det hele taget :)

Men tro mig, det er hver en krone værd!


Det jeg frygter er at det følger det klassiske F2P model hvor man kan more sig på de første levels, men derefter støder man pludseligt på muren hvor man skal købe xp-boosters, kister med våben, smølfebær eller lignende hvis ikke man vil gå helt i stå.Når jeg læser Reddit så lugter det lidt af det.
Og det er ikke acceptabelt for et spil der koster 300 bare for at være med.

Spillet ser interessant ud, men jeg bryder mig ikke om at de vil betales to gange. Og for den sags skyld heller ikke at det bliver låst til min personlige konto, så resten af hustanden ikke kan spille det.

Så jeg er i et dilemma. Jeg vil gerne have spillet, men jeg bryder mig ikke om deres forretningsmodel :(

ETA: Jeg kan se at det er præcist det som Dropdat har oplevet.


Jeg kan sagtens se hvad du mener, men jeg synes ikke spillet gør noget, som eks. Fifa Ultimate Team ikke gør.

Afgjort, lugter hele den bagvedliggende progressionsmodel enormt meget af mobilspil med uendelige upgrades, etc. men jeg synes gameplayet gør op for det. Det er spændende at se et multiplayerspil hvor co-op er så vigtigt at alle skal deltage og gøre det godt, for at man klarer sig igennem. Jeg har ikke set meget lignende siden det første Guild Wars (og så stopper sammenligningen også der :) )

Man kan afgjort købe sig til at det bliver nemmere hurtigere, men man kan også være dygtig til spillet og komme fremad på dén måde.

Skulle jeg ramme "muren" på et tidspunkt, kan det da også være, jeg dropper det. Men så har jeg indtil videre moret mig kongeligt i hvad der ligner 30 timers spilletid, og så synes jeg ikke 299,- er alverden, hvis man sammenligner med eksempelvis prisen for en tur i biografen..
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Fortnite

Indlægaf Trekamp » ons 26 jul 2017 23:01

Dropdat skrev:Af en eller anden grund står spillet som gratis på PS4, men så snart man har downloadet det kommer det så op med man skal købe det. Har forvirret en del. Men som Trekamp siger så kommer F2P versioner først engang næste år.

Det er helt sikkert et godt spil. De har gameplayet på plads. Skydningen føles rigtig godt, og det byggesystem de har skabt er nem at gå til, med massere af muligheder.

MEN efter det første område, som er en slags tutorial, bliver man ramt af en, af mangel på bedre ord, paywall. I løbet af det område får man en del begynder-blueprint til at lave våben og fælder, samt et par kort som bruges til at buffe sin karakter, og disse passer fint med det level der forventes man er i det område

Men herefter føles det som om, at for at få bedre blueprints og kort, skal man købe deres loot packs.

Man får nogle in-game currency (kaldes V-bucks) via quest, men der er desværre langt mellem dem, og efter det første område, er der kun en sikker måde man kan få disse, og det er via det daily quest, som giver 50 V-bucks....og en loot pack koster 100. Ellers er der ikke andet at gøre end at købe disse packs, og 10 koster 75,-.

Men fordi der er masser af RNG i disse pakker, kan man ende med en masse blueprint der ikke er en opdatering.

Jeg købte 10 stks. og det gav mig 2 epic kort, som var en lille opgradering for mig. Og for at level disse blueprints og kort op, skal man bruge deres egen form for XP. Og det XP kan man ikke rigtig farme, da man får alt for lidt af det i missioner, til det gør en forskel, og den eneste anden måde at få den slags XP, er ved at slette blueprint og kort som man ikke bruger. Men da man ikke får mange af dem, ud over hvis man køber loot packs, så ender det altså med at man bliver mødt af denne mur, når man åbner op for nr. 2 område.

Det er stort set det eneste der er blevet snakket om på Reddit, efter der er mange der nu er startet på område nr. 2, og hvis ikke Epic melder ud snart, med en bedre plan, så tror jeg desværre at der er rigtig mange der dropper spillet.


Det er helt sikkert noller, hvis det er tilfældet. Jeg er selv på slutningen af første område (Jeg går ud fra vi taler om Stonewood, eller hvad det hedder?) og føler jeg er meget fint med, uden at have købt noget ekstra overhovedet.

Har du benyttet dig af collectors book-tingen? Der er adskillige ting at komme efter der. Jeg har da de første 7-8 legendaries, så vidt jeg husker. Hvis man sætter sine squads fornuftigt op (hvilket der så afgjort mangler en grundig tutorial i) er man godt stillet.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Fortnite

Indlægaf Dropdat » tors 27 jul 2017 08:16

Trekamp skrev:Det er helt sikkert noller, hvis det er tilfældet. Jeg er selv på slutningen af første område (Jeg går ud fra vi taler om Stonewood, eller hvad det hedder?) og føler jeg er meget fint med, uden at have købt noget ekstra overhovedet.

Har du benyttet dig af collectors book-tingen? Der er adskillige ting at komme efter der. Jeg har da de første 7-8 legendaries, så vidt jeg husker. Hvis man sætter sine squads fornuftigt op (hvilket der så afgjort mangler en grundig tutorial i) er man godt stillet.


Ja jeg mener Stonewood. Jeg er level 31 i collectors bogen. Så jeg har fået de 500 V-bucks man får ved level 6 og level 26, samt den garanteret guld lama der er ved level 16. Men for at komme videre i bogen skal man igen bruge blueprints eller XP, og efter level 26 er der ikke rigtig noget brugbart i bogen.

Mine squads er sat så godt op som de kan med de kort jeg har. Jeg vil fortsætte med at spille, da gameplayet som sagt er fantastisk, og jeg håber jeg kan bryde den paywall ned. Og at Epic snarest melder ud omkring en bedre free2play model.

Men du må meget gerne melde tilbage når du når næste område. Vil være spændende at høre om du også har den samme oplevelse.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Fortnite

Indlægaf Vreki » tors 27 jul 2017 10:48

Hvor mange timers spil vil i sige at i har fået ud af det før det begynder at blive "træls"?
Jeg kunne nok godt bruge de 300 hvis jeg vidste at der var mange timers spil i det, men jeg hører jer klage få dage efter at spillet er kommet i Early Access.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fortnite

Indlægaf Dropdat » tors 27 jul 2017 11:16

Vreki skrev:Hvor mange timers spil vil i sige at i har fået ud af det før det begynder at blive "træls"?
Jeg kunne nok godt bruge de 300 hvis jeg vidste at der var mange timers spil i det, men jeg hører jer klage få dage efter at spillet er kommet i Early Access.


Jeg brugte 25 timer på det første område. Dette har dog inkluderet en del griding som ikke er så vigtig i det første område. Edvidere har jeg også spillet alene, og det gør også missionerne en lille smule sværere, da hvis man spiller sammen får et ekstra buff.

Der er også stadig ting at lave i det første område, efter man har "gennemført" det.

Så antal timer er efter hvordan du spiller. Spiller du sammen med andre så forvent 10 timer og alene mellem 15-20 timer.

Jeg har selv en regel der hedder at nye spil til 400-500 kr. er prisen værd, hvis jeg får 10 gode timer ud af det. Så føler ikke jeg på nogen måde, jeg er blevet snydt. Og jeg kan stadig fortsætte med at spille, uden at bruge penge, men der kommer bare til at gå langtid imellem at jeg føler jeg bliver bedre. Eller at jeg bliver meget heldig med en loot box.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron