Forum

Opladning af controller PS4

Generelt snak om Playstation og services.

Opladning af controller PS4

Indlægaf dubbi » tirs 25 jul 2017 08:26

Hej
Jeg er nyoprettet bruger på dette forum og har et par spørgsmål vedr. opladning af controlleren. Jeg har 2 controllere af den den "nye" type V2 hvor der også er lys i touchpad. Hvor lang tid skulle dissse kunne holde strøm ved almindelig brug som ved spil GTA og lignende.
Desuden hvordan kan de oplades er det kun muligt via porten i PS4 eren og kan man bare bruge et almindeligt micro usb kabel. Grunden til jeg spørger er at jeg har forsøgt både med mobillader og en powerbank og der er ikke noget af det der virker. På forhånd tak.
dubbi
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Vreki » tirs 25 jul 2017 09:23

Jeg bruger bare en almindelig mobillader.
Det virker både til de nye og gamle DS4 controller, min AIM controller og mit headset.
Det eneste der kræver noget specielt er Move controlleren der enten skal forbindes til PS eller i en oplader.

Hvor længe de holder har jeg ikke nogen fornemmelse for, jeg har vist aldrig oplevet at en fuldt opladet controller ikke holdt til hele min spil session.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf dubbi » tirs 25 jul 2017 10:56

Tak for svaret - tænder lyset i controlleren når du lader den med mobillader eller kan man ikke se den lader.
Bruges der nogle specielle kabler. ?
dubbi
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Kimosabe » tirs 25 jul 2017 11:20

Jeg tror der er forskel på mobilladere. Jeg har også haft prøvet med mobillader der ikke virkede. Og det samme med powerbank, det virkede heller ikke.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Erroneus » tirs 25 jul 2017 11:27

Lyset tænder i controlleren, det bliver gul/orange når den lader op.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Vreki » tirs 25 jul 2017 11:33

dubbi skrev:Tak for svaret - tænder lyset i controlleren når du lader den med mobillader eller kan man ikke se den lader.
Bruges der nogle specielle kabler. ?


Der er det sædvanlige gule lys, og det er et helt almindeligt USB kabel.
Mig bekendt kan du få "opladekabler" uden dataforbindelse, men ikke omvendt.

Opladeren er en gammel HTC, den er rated til 1A output.
Jeg bruger også en anden oplader en gang i mellem, det er sådan et powerhub beregnet til at oplade mange USB enheder samtidigt.

For sjov har jeg lige vadet rundt til de forskellige mobilopladere vi har i huset, og jeg kan ikke finde nogen der ikke kan oplade controlleren. Selv ikke en der kun er rated til 550 mA
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf dubbi » tirs 25 jul 2017 12:57

Ok skal de være tilsluttet ps4 når de lader - det er lidt mærkeligt de er helt nye.
dubbi
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Vreki » tirs 25 jul 2017 13:11

dubbi skrev:Ok skal de være tilsluttet ps4 når de lader - det er lidt mærkeligt de er helt nye.

Nej, det skal de ikke.
Men måske er der et eller andet med den oplader eller det kabel du bruger, prøv om mulig en anden kombination
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf dubbi » tirs 25 jul 2017 13:14

Ja det vil jeg forsøge
dubbi
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Opladning af controller PS4

Indlægaf Zieglers » lør 29 jul 2017 12:54

Pas på med at bruge andre ladere end den officielle. En ven brugte en mobiloplader, nu har han 2 controllere med døde batterier. Bliver dine controllere meget varme, så brug en anden lader :)
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron