Forum

PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf OldDirtyBingoCaller » man 31 jul 2017 10:23

Hey.

Har en std PS4 hvor de 500Gb er ved at være brugt.

Skal jeg ud og investere i en 2TB intern SSD eller en 2TB ekstern hdd? Og i så fald hvilken model anbefales?

Kiggede lidt på denne, nok mest fordi det var et bundle
http://www.konsol-chips.dk/shop/2000gb- ... 1352p.html
OldDirtyBingoCaller
Niveau 0
 
Indlæg: 27
By: Kongens Lyngby


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Vreki » man 31 jul 2017 11:10

Den du linker til er ikke en SSD, men en SSHD.
Altså en almindelig harddisk med en lille SSD som cache.

Jeg har prøvet både intern og ekstern harddisk, jeg vil ikke sige at der er nogen mærkbar forskel.
Men hvis du ikke har en PS4 med USB stick bagi så kan det måske godt blive lidt træls at have USB kablet til at sidde permanent i fronten.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf dMITIj » man 31 jul 2017 11:20

personligt vil jeg gå efter en intern, kan ikke se ideen med en ekstern?

om du skal vælge SSHD, SSD eller alm HDD er nok en smagssag men til 999,- for 2TB SSHD var det nok den vej jeg vil gå :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Vreki » man 31 jul 2017 11:30

dMITIj skrev:personligt vil jeg gå efter en intern, kan ikke se ideen med en ekstern?


En ekstern fungere som en udvidelse, dvs. du slipper for at skulle tage backup, geninstallere, reetablere og downloaded hele møget igen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Xipn » man 31 jul 2017 11:36

Har selv en intern, men når det er så let og så billigt at købe en ekstern, ville jeg i dag vælge ekstern.
Xipn
Niveau 2
 
Indlæg: 113


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf OldDirtyBingoCaller » man 31 jul 2017 15:14

Ok. Har ikke USB på bagsiden af PS4'eren

2TB SSD bliver jo lige i overkanten, men er 5400rpm nok? Som i denne?
https://www.happii.dk/Harddisk/Seagate- ... =pricesite
OldDirtyBingoCaller
Niveau 0
 
Indlæg: 27
By: Kongens Lyngby


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Volpi » man 31 jul 2017 15:42

Vreki skrev:
dMITIj skrev:personligt vil jeg gå efter en intern, kan ikke se ideen med en ekstern?


En ekstern fungere som en udvidelse, dvs. du slipper for at skulle tage backup, geninstallere, reetablere og downloaded hele møget igen.



Det var jeg faktisk ikke klar over - det taler klart for ekstern hos mig ihvertfald:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf dMITIj » man 31 jul 2017 18:26

Vreki skrev:
dMITIj skrev:personligt vil jeg gå efter en intern, kan ikke se ideen med en ekstern?


En ekstern fungere som en udvidelse, dvs. du slipper for at skulle tage backup, geninstallere, reetablere og downloaded hele møget igen.


nu har OP kun 500gb at skulle downloade, og måske han ikke spiller halvdelen af de spil han har liggende så han måske kun har behov at downloade 300gb feks.
anyway så tager det ikke lang tid at downloade 500gb (hvis man ikke sidder på en skod linje altså :-) )eller for den sags skyld at geninstallere OS 5min ca. og køber han fra det link han henviser til får han en USB-pen med hvor OS ligger klar til at blive installeret ;-).

Backup? de gange jeg har installeret en ny disk har jeg ikke taget backup af noget som helst, men lavet en "clean install" hvilket disken og systemet har godt af fra tid til anden, lidt som med en alm. computer.

for mig er det bare det at jeg personligt ikke gider kabelrod og have noget stående for at få ekstra plads på min HDD, derfor vil det for mig altid blive en ny intern disk og i dag hvor alt "ligger i biblioteket" så man kan hente det man vil har man et nemt overblik og hvad man har hentet gennem tiden.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf brilleabendk » man 31 jul 2017 18:31

Jeg har selv lige købt en 2tb sshd intern .. Havde købt en 500gb ps4 og det var slet ikke nok :)
brilleabendk
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Vreki » man 31 jul 2017 20:03

dMITIj skrev:Backup? de gange jeg har installeret en ny disk har jeg ikke taget backup af noget som helst, men lavet en "clean install" hvilket disken og systemet har godt af fra tid til anden, lidt som med en alm. computer.
tiden.


Backup af savegames og eventuelt screenshots.
Mine egne ligger i PS+ clouden (Eller måske ikke, det er dig jeg kigger på Diablo!), men der er en stak andre konti på min PS4 som ikke har den mulighed.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Vreki » man 31 jul 2017 23:43

For resten kunne man måske overveje at have et mindre SSD internt, og så em stor ekstern HD.
Det er det man tit gør på Windows, bruger en SSD til system og noget billigere til data.

Jeg kan også se at det er muligt at flytte de installerede spil frem og tilbage mellem intern og udvidet lager, så man kunne nok også holde de mest brugte spil inde på SSDen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf OldDirtyBingoCaller » tirs 01 aug 2017 12:32

Jeg endte med en Seagate FireCuda ST2000LX001 (som faktisk er den model konsol-chips.dk sælger i bundle. tak for inputs!
OldDirtyBingoCaller
Niveau 0
 
Indlæg: 27
By: Kongens Lyngby

+1

Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf OldDirtyBingoCaller » ons 02 aug 2017 18:33

ok... det gik fint, men nu var jeg nok en klovn. fik ikke deaktiveret den gamle som primær ps4 og ha nu deaktiveret til over nettet... nu kan jeg ikke logge ind på ps4eren...

what to do?
OldDirtyBingoCaller
Niveau 0
 
Indlæg: 27
By: Kongens Lyngby


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf OldDirtyBingoCaller » ons 02 aug 2017 18:45

skal jeg sætte den gamle hdd i og deaktivere mit system derfra og så prøve at logge på den nye hdd og aktivere mit system der? eller er jeg fåkket?
OldDirtyBingoCaller
Niveau 0
 
Indlæg: 27
By: Kongens Lyngby


Re: PS4 Upgrade - Intern vs ekstern

Indlægaf Vreki » ons 02 aug 2017 20:04

Hvad mener du med at du ikke kan logge ind?
Du burde kunne logge på en hvilken som helst PS4, uanset om den er din primære eller ej.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron