Forum

Hama speedshot erfaring?

Generelt snak om Playstation og services.

Hama speedshot erfaring?

Indlægaf JensRasmussen » tirs 01 aug 2017 20:24

Hej!

Jeg er spændt på at se om jeg bliver upopulær for at bringe dette på banen men, er der nogen af jer der har erfaring med dette produkt ?

https://www.coolshop.dk/produkt/hama-sp ... gK-qfD_BwE

Spændt på at høre blandet kommentarer :)

Mvh Jens Rasmussen
JensRasmussen
Niveau 4
 
Indlæg: 301
By: 5620 Glamsbjerg


Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf Egeberg » tirs 01 aug 2017 22:56

Upopulær? Der findes efterhånden så mange alternative controllers, at den type converter næppe kan anses som givene ufair fordele.

Jeg har ikke prøve speedshot, men jeg har prøve en kammerats XIM4. Pricippet er egentlig det samme.

Jeg er ikke fan, og det af flere årsager:
- Jeg sidder i sofaen foran tv'et, det harmonerer ikke med mus/keyboard.
- Brugen af mus føles unaturlig i mange spil, fordi du er begrænset af scroll speed på controlleren - det er ikke 1:1 som på PC. Forbavsende mange spil har også enten en del input lag eller spilles i 3. person, hvor mus bare ikke føles godt.
- Det forvirrer mig, at jeg står instruktioner på skærmen, som jeg skal "oversætte" til keyboard taster (X som spacebar fx). Det kræver sikkert bare tilvænning, men jeg havde ikke tålmodighed til at prøve i mere end et par timer.

Personligt smed jeg hellere pengene efter en custom controller med triggers. Jeg har selv haft en aimcontroller, det var ganske lækkert.
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg

+1

Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf Muppetmilker » ons 02 aug 2017 00:23

JensRasmussen skrev:Hej!

Jeg er spændt på at se om jeg bliver upopulær for at bringe dette på banen men, er der nogen af jer der har erfaring med dette produkt ?

https://www.coolshop.dk/produkt/hama-sp ... gK-qfD_BwE

Spændt på at høre blandet kommentarer :)

Mvh Jens Rasmussen


Mus på konsol fungerer ikke ligesom på en pc, da musen skal efterligne de bevægelser en kontroller laver. Dog vil jeg sige at mus og keyboard er en klar fordel i fps spil, hvis man er oppe mod folk der bruger kontroller. Men eftersom at alt det jeg har set til konsol er noget skrammel, så tror jeg næppe du bliver upopulær.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf dMITIj » tors 03 aug 2017 14:21

Sony har selv givet grønt lys til at gøre brug af mus/tastatur, så det er vel okay, selvom jeg personligt synes det er synd at det er den vej man går da konsolgaming efter min mening er til kontrollere da alle er "ligestillet" at man så kan købe en kontrollere med flere knapper ala. Scuf osv. Er helt fint da alle stadigvæk har samme mulighed ift. Aim og løbe frem/tilbage osv.

Men du må da lige skrive et par ord når du har prøvet den :wink:
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev

+1

Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf JensRasmussen » fre 04 aug 2017 11:44

Tak for respons!

I har nok ret i at følelsen vil aldrig være den samme som at spille på en pc.

Grunden til valg af divs. Adapter er at penge pungen ikke er til en gamer PC ;-)
Don't worry... Be happy... :)
JensRasmussen
Niveau 4
 
Indlæg: 301
By: 5620 Glamsbjerg


Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf dMITIj » fre 04 aug 2017 19:05

JensRasmussen skrev:Tak for respons!

I har nok ret i at følelsen vil aldrig være den samme som at spille på en pc.

Grunden til valg af divs. Adapter er at penge pungen ikke er til en gamer PC ;-)



Smid lige et par ord når du har fået den prøvet, hvad du synes vs kontrollere osv.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf Da Senzai » fre 04 aug 2017 21:27

JensRasmussen skrev:Grunden til valg af divs. Adapter er at penge pungen ikke er til en gamer PC ;-)


Er det så ikke federe at lære at spille med kontroller istedet for sådan en half-ass løsning? :)
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Hama speedshot erfaring?

Indlægaf Sethos » lør 05 aug 2017 00:33

JackFrags havde en video om dette for bare 2 uger siden, hvor han både snakker om hvordan det føles, hvilke spil det fungere med og hele det moralske aspekt omkring det; https://www.youtube.com/watch?v=7zZzxS6K3f0

Det er kun et få antal spil hvor det rigtigt fungere men det føles aldrig rigtigt som at spille det via PC, fordi du netop har hele det acceleration og hvad der ellers er lagt oven på. Det handler også om hvilket enhed du køber, hvilken 'translation' software / driver de køre, så du får det mest præcise input. Der tror jeg ikke en generisk Hama Speedknald enhed kommer til at ligge i toppen. Der skal man nok kigge hen af hvad XIM tilbyder.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster