Forum

Tøsedrenge og Bøller

Generelt snak om Playstation og services.

Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Da Senzai » tirs 08 aug 2017 14:13

Det her et emne, der for mig længe har været frustrerende og jeg skal bare ud med noget galde.

De sidste to års tid har jeg stort set kun spillet to forskellige spil. Rocket League og SMITE. Jeg synes begge spil er fantastiske, men jeg er ved at være godt og grundigt træt af "Toxic Behavior". Det ene spil er værre end det andet.

Smite er for mig et hyggespil, mens, at Rocket League er noget, jeg spiller, når jeg tror, at jeg er eSport! :mrgreen:

Jeg har det fint med, at modstanderen sidder og skriver "WHAT A SAVE" og fortæller mig, at min mor er så fed, at hun kan trille op ad bakke. Det er en del af spillet. Der, hvor jeg får det svært, det er når, det er mine egne holdkammerater, der sviner mig eller Team-Mates. Hvad skal det til for?
Jeg ved godt selv, at jeg missede bolden, du behøver ikke sidde og fortælle mig hele kampen, at jeg er fjols, fordi, at jeg ramte ved siden af. Og du kan altid være sikker på, at den er den team-mate, med laveste score, som ikke har lavet en dyt, der sidder og sviner de andre til. Det slår aldrig fejl.

Den værste offender er folk i SMITE. Oh My fucking God! Det giver ingen fucking mening. Jeg kan holde min lane og sidde og have en score på 5 kills og så første gang, jeg kvajer mig og dør; Så bliver der spammet "YOU ROCK; YOU ROCK; YOU ROCK!" for fuld hammer. Oftest af en eller anden kylling, der spiller Assassin og ikke laver andet end at slå folk i ryggen.

Hvad får han ud af det, andet end, at jeg sidder og bliver sur, ukoncentreret og irriteret? Jeg gør mit bedste og når jeg kan se, at det er mig, der laver en fejl, så skriver jeg også "Sorry!" i Chatten og erkender, at det var min fejl. Det må da være fint. Ingen grund til at køre hate hele kampen.

Jeg tror fuldt og fast ud på, at man kan komme langt i de fleste spil, hvis man har en positiv indstilling og gør sit bedste. Selv om, man måske ikke er verdensmester, så er det ofte nok med en høj hold-moral. Om ikke andet, så får man en god kamp.

Det er også derfor, at jeg sørger for at sige "Hi" "Have fun", når kampen starter. Jeg siger "Thanks", når der er nogen, der redder min røv eller siger "Take this Jungle Buff". Jeg siger "Awesome", når der er nogen på holdet, der får et kill " og jeg Trykker "Wohoo!" et par gange, når jeg selv gør.

Jeg er en rigtigt mand, lol, så jeg spilller Altid Support eller Warrior og sørger for at passe min lane. Jeg er godt klar over, at jeg måske ikke er taktisk, den mest smarte spiller, når det kommer til Gold Fury, Fire Titan og alt det der

Når jeg spiller sammen med Carry´en som Support, så når det er folk, der ser ud som om, at de ved, hvad de gør, så følger jeg også deres anvisninger, så godt som muligt, og det er fedt, når man arbejder sammen og det lykkes.

Men alt det bliver bare skudt i smadder, når første gang, der er en på holdet, der laver en fejl, så bliver der bare spammet "You Rock, You ROck, You Rock!"

Og hvorfor er det, at det er så forfærdeligt, at man dør eller en to gange? (taktisk ved, jeg godt, at det er smartest ikke at dø) - men Det er da naivt, at tro, at man altid møder folk, der er dårligere end sig selv. Hvad fanden regner de med? Selvfølgelig, hænder det, at man bliver matchet op mod en dytig spiller, der er bedre end en selv og man derfor får røvfuld.

Statistisk set, hvis matchmaking systemet fungerer, så har bør man ikke have en Win-Rate på meget mere end 50%

Jeg bliver så træt. En kamp i Smite tager mellem 20-40 minutter. Det værste er næsten de tøsedrenge, der tanker spillet fuldstændigt fordi, at de ikke er foran 10-0. Jeg så igår en Assassin (det er sjovt nok altid folk, der Jungler, der er de værste offfenders), der på trods af en KD på 7-2 valgte bare at stå nede i vores Spawn næsten hele spillet fordi, at han synes, at vi var for dårlige. Vi var ikke engang bagud på tårne eller noget. Og det sker tit.

Det dummeste var, at vi efter brav kamp begyndte at spille lige op med modstanderen. Det var på trods af, vi praktisk talt var 4v5 fordi, at ham idioten hellere ville sidde i spawn og svine os til i chatten istedet for at spille. HVis han bare havde spillet, så havde vi nok vundet. Han var ikke dårlig til spillet. Bare en kæmpe idiot.

Jeg bliver så fucking træt. Det er også fedt, når man efter en dårlig kamp får privat beskeder med hate. "WTF are you doing?!" "Learn to play" "Uinstall the game" "KYS" og alt det der. Jeg kan ikke svare meget andet end, Doing my best og at, hvis han ikke vil spille med begyndere, så må han spille Ranked kampe istedet for unranked casual.

MIt go-to svar til folk i Rocket League er; "Relax, it is just a silly videogame about Car-Soccer"

SMITE er et godt spil, men halvdelen af tiden ender jeg i dårligt humør. Ikke fordi, at jeg taber, men fordi, at jeg (eller andre) bliver svinet til af vores egne team-mates.

Løsningen er selvfølgelig at finde cool-guys at spille sammen med. Jeg har heldigvis en at spille med i Rocket League, men Smite kræver fem personer.

Jeg spillede en periode med nogen andre Danskere i SMITE, men ham den ene sad og råbte og skreg i headsættet, når han døde eller, hvis vi lavede en fejl. Det magtede jeg ikke, så han blev slettet igen.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf weissmuller » tirs 08 aug 2017 15:19

jeg vil give dig ret og har selv erfaringer fra Rocketleague. Det er nogle unge umodne personer og jeg trækker bare en smule på smilebåndet over at jeg har "ødelagt" deres dag med et misset save eller lignende. :-)

Det er ret komisk når man tænker over det. Jeg synes dog de er i undertal, men ville samtidig godt have et bevis for, at "reporting" systemet faktisk har en effect mod de agressive fjolser der ønsker cancer og alle mulige andre ulykker forderes medspillere.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Vreki » tirs 08 aug 2017 15:58

MOBA har ry for at være de spil der har den mest giftige atmosfære.
Af en eller anden grund så tiltrækker de røvhuller.

Der er sådan set ikke grund til den store psykologiske analyse, nogle folk føler sig bare overlegne hvis de kan rakke andre ned. Og online kan man gøre det uden at risikere næseblod.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Dental Floss » tirs 08 aug 2017 16:49

Heh, husker en kamp i Rocket League, hvor en på mit hold begyndte at svine mig til på chatten, fordi jeg ikke kunne ramme en skid. Og ja, jeg var elendig, men jeg var ved at knække sammen af grin dels over at jeg var så ringe, men i høj grad også over at han/hun gad at bruge det meste af en kamp på at skrive en masse lort.

Det er et generelt problem i online gaming. Tålmodighed og overbærenhed er desværre en mangelvare blandt en stor del af gamere. Kan nok ikke fikses....
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf JanR » tirs 08 aug 2017 20:49

Vær glad for at du ikke spiller Dota - det er en helt anden liga med personlige tilsvininger :lol:
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 08 aug 2017 21:29

Du skal ikke tage det personligt overhovedet. Dem der råber mest er folk med små pikke, der aldrig får fisse ;).
Det vigtigste er bare at gøre sit bedste. Der vil altid være nogle 12 årige drenge eller nogen på 45 (der bor i deres mors kælder), som ikke kan opfører sig ordentligt. Den vigtigste funktion i multiplayerspil er ofte mute knappen. Der er altid nogen der tror de er guds gave til PS4/xbox/PC, og at det gælder liv og død.
Da jeg spillede battlefront var der sågar en spiller på modstanderholdet, der mente jeg var en idiot fordi jeg dræbte ham flere gange :) Det er i et spil, hvor det er hele formålet at dræbe hinanden - come on. =D>
Bare skrive sarkastisk til dem, og se hvor meget de kan latteliggøre sig selv. Det kan være ret underholdende.

Prøv så lige at checke ham her ud, jeg griner hver gang jeg høre det. Der er også lavet en fra counter strike
https://www.youtube.com/watch?v=Eky6bCnCLOI

just play, have fun and ignore bad loosers :)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg

+1

Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Da Senzai » ons 09 aug 2017 22:39

Du har helt ret i, at jeg ikke bør lade mig det gå på.

Man kan ikke andet end at ryste på hovedet af de tosser. Alligevel kan jeg ikke lade være med at blive irriteret. Jeg synes, at Toxic niveauet i SMITE er decideret sygt. Det er bogstaveligt talt i hver eneste kamp, at nogen får en sviner på chatten - og der skal heller ikke meget modstand til før at halvdelen af ens hold er på vej til at give op og vote to surrender.

Det er sygt. Det synes jeg.

På den anden side, så gør det mig ekstra glad for, at jeg har en som J9 på vennelisten, der altid er frisk på en game-invite.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Volpi » tors 10 aug 2017 05:33

Ja det er vel isolereret set grunden til at jeg aldrig har mikrofon på.
Jeg blir simpelthen sindsyg af at høre på så meget mundlort fra start til slut at jeg har muted al chat lyd.
Det ødelægger desværre noget taktisk i Battlefield spillende. Men jeg blir simpelthen hidsig af det andet.
Det er et spil for pokker, som nogle af os spiller når alt andet er klaret og vi loge har tiden og lysten - så er det heller ikke vigtigere eller mere end det.:)

Har en kammerat som jeg dog altid er på lyd med. Han er også gal at høre på, men ham kan jeg da bede om at holde kæft, så plejer han godt selv at kunne se det måske er lige hidsig nok;)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf hansen_acm » tors 10 aug 2017 09:28

Jeg synes også tonen er blevet hårdere de sidste par år. Måske fordi jeg ikke for alvor har lagt mærke til det før. Spiller selv Rainbow Six Siege, som også er virkelig toxic, er egentlig glad for at skrivefunktionen er meget begrænset på en PS4 frem for PC.

Jeg synes, at det værste er at man som nybegynder ingen chance har for at komme ind i spillene. De fleste onlinespil kræver map-knowledge, character-knowledge eller noget tredje, som man kun får når man spiller, men hvis man bliver svinet til fra dag 1, så tror jeg det er svært og motivere sig til at fortsætte.
hansen_acm
Niveau 2
 
Indlæg: 126
By: København Ø

+1

Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf wMikkel » tors 10 aug 2017 14:48

Du skal ikke tage det personligt. Uanset hvad de skriver eller gør :)

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg synes helt bestemt at man lærer at være ligeglad når man bliver voksen, så det kan være det kommer med tiden for dig :)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Vreki » tors 10 aug 2017 15:13

wMikkel skrev:Du skal ikke tage det personligt. Uanset hvad de skriver eller gør :)

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg synes helt bestemt at man lærer at være ligeglad når man bliver voksen, så det kan være det kommer med tiden for dig :)


Jeg er bange for at det er en generalisering :D Selv om jeg ikke ligefrem er teenager længere, så kan jeg godt blive hidsig når folk bevidst forsøger at provokere mig.

Men de fleste spil har heldigvis en mute funktion
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Da Senzai » tors 10 aug 2017 18:06

wMikkel skrev:Du skal ikke tage det personligt. Uanset hvad de skriver eller gør :)

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg synes helt bestemt at man lærer at være ligeglad når man bliver voksen, så det kan være det kommer med tiden for dig :)


Det fungerer desværre ikke helt sådan. Det gør nok for nogen, men mennesker er forskellige.

Selvom jeg ikke tager det som et direkte personligt angreb, så synes jeg stadig, at det lidt ødelægger spiloplevelsen, at sidde og bliver rakket ned, mens man spiller.

Med hensyn til, hvor gammel jeg er, så er jeg gammel nok til at synes, at man skal opfører sig ordentligt og gammel nok til ikke at synes, at det er iorden, når folk sidder og sviner en anden spiller til, fordi, at han ikke er ligeså god til spillet som dem eller har *GISP!* ikke lagt ligeså mange timer i det.

Nu gentager jeg lidt mig selv, men jo mere, jeg tænker over det, jo mere vanvittigt er det. I Smite spiller jeg kun Casual/Unranked, da det er mit "chill" spil. En gamemode, hvor focus er at hygge sig, have det sjovt og prøve nye figurer og strategier. Det giver ingen mening at folk bliver svinet så meget til der, hvis de dør. Som må folk sgu spille Ranked. Ranked er Gamemoden for alle tryhardsne, der tager det dead serious. HVor svært er er det?

Omvendt i Rocket League, der spiller jeg ranked. Og der giver det sgu heller ikke helt mening. Til trods for, hvad andre skriver, så synes jeg altså, at Match-Making fungerer godt i RL. Hvorfor sidder de så og skriver til mig, hvor dårlig jeg er og jeg ved ikke hvad. Prøv at hør her; Vi er samme rank, din idiot. Vi har begge to kæmpet os her til og er på omtrent sammen niveau. Jeg kan allerede tælle 5 første spille-fejl, du selv har lavet, så flet næbbet.

"Jamen, jeg fortjener at være Grand-Champion og det er alle jer noobs jeg kommer på hold med´s skyld, at jeg ikke er højere" Gu er det ej, den eneste konstant i hver eneste kamp i Rocket League er dig selv. Dem du spiller imod har ligeså mange hold-kammerater, der har en dårlig dag, som du selv har.

Det giver ingen mening. Jeg forstår det ikke og jeg kan ikke lade være med at blive træt af dem nogen gange.

Der er ikke noget at gøre ved dem. Den bedste løsning er at finde et par PSN venner, der har samme temperament og indstilling til spillene som en selv og så spille med dem.

Det er desværre ikke altid så lige til at finde det.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Volpi » tors 10 aug 2017 19:05

Ja for mig er det heller ikke så meget alder. Måske ift at tage det personligt måske nok.
Men det er jo forfærdeligt træls at høre på så ubegribeligt meget lort fra andre spillere. Nogen har jo ikke noget at sige medmindre det er lort. Det er trættende for ens øre uanset hvor gammel jeg nu engang har været.
Så ja in game chat er sgu rart man kan mute. Party er udemærket, der kan man selv lidt bedre vælge
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf Vreki » tors 10 aug 2017 20:50

Volpi skrev:Ja for mig er det heller ikke så meget alder. Måske ift at tage det personligt måske nok.
Men det er jo forfærdeligt træls at høre på så ubegribeligt meget lort fra andre spillere. Nogen har jo ikke noget at sige medmindre det er lort. Det er trættende for ens øre uanset hvor gammel jeg nu engang har været.
Så ja in game chat er sgu rart man kan mute. Party er udemærket, der kan man selv lidt bedre vælge


Da jeg var yngre og spillede PC var det Battlefield der var det helt store. Der spillede man tit på privatejede servere hvor administratorene kunne lave forskellige regler.

En af mulighederne var et chatfilter, der forhindrede brugen af de vanlige skældsord. Altså ikke noget med kick eller ban, møgfaldet blev bare filteret fra.
Tro det eller lad værd, men der var heftige debattter hvor mange mente at det krænkede dem hvis andre ikke kunne se det møg de lukkede ud.
Folk er mærkelige #-o
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Tøsedrenge og Bøller

Indlægaf dksiam » fre 11 aug 2017 00:35

Jeg elsker at få hade beskeder i spil. Sejrens sødme bliver større når folk sviner en til efter en vigtig sejr i fifa :) Ignorer dog de små personer, der skriver grimme ting, eller nyd det ;) ikke tag det så seriøst.
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster