Forum

Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStation?

Generelt snak om Playstation og services.

Skal vi have en ny håndtholdt PlayStation konsol?

Ja, en separat konsol, f.eks. Vita 2.
8
36%
Ja, en hybrid konsol, f.eks. PlayStation 5.
1
5%
Nej
13
59%
 
Afgivne stemmer : 22

Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStation?

Indlægaf Erroneus » søn 27 aug 2017 17:29

Sony har igennem tiderne udgivet 2 håndholdte PlayStation konsoller, først PlayStation Portable også kendt som PSP tilbage i 2005 og senest PlayStation Vita i 2012. PSP var et stort hit med 80 millioner solgte enheder og selv om PlayStation Vita har rundet 15 millioner og har været ganske populær i specielt Japan og med trofaste ejere som købte mange spil, så er der lidt langt op til den succes som PSP fik.

Dermed kunne man tro at tiden var overstået for en håndholdt konsol for PlayStation, men Nintendo bliver ved at med at bevise de kan sælge Nintendo DS konsoller og deres seneste konsol Switch, tilbyder muligheden for at være håndholdt, hvilket er blevet godt modtaget, da Nintendo Switch sælger i samme hastighed som PlayStation 4 har gjort og ejere af Switch køber også mange spil. Samtidigt har spil til smartphones ikke den samme tiltrækningskraft som for et par år siden og konkurrencen fra det segment er dermed mindre.

Så derfor stiller vi spørgsmålet. Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStation konsol og skal Sony tage et kig på hvordan Nintendo har håndteret Switch og lade sig inspirere af det til PlayStation 5.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Morten Skou » søn 27 aug 2017 19:20

Jeg tror personligt, at håndholdte konsoller er en død ting. Efterhånden som mobiltelefonerne er blevet så kraftige som det er tilfældet i dag, så er der simpelthen ikke behov for det mere, der er ingen grund til både at have sin mobil OG en ekstra håndholdt med (som ofte er større) i lommen.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf darkandel » søn 27 aug 2017 20:15

Jeg har aldrig nydt at spille så meget konsol som der jeg fik min switch det er så lækkert man bare lige kan hive den frem når man er på farten pisse lækkert! så det ville være fedt hvis de lavede noget lignede med ps5 :D
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby

+1

Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Erroneus » søn 27 aug 2017 20:31

Morten Skou skrev:Jeg tror personligt, at håndholdte konsoller er en død ting. Efterhånden som mobiltelefonerne er blevet så kraftige som det er tilfældet i dag, så er der simpelthen ikke behov for det mere, der er ingen grund til både at have sin mobil OG en ekstra håndholdt med (som ofte er større) i lommen.


Problemet er bare at 99% af smartphone spil suuuuuuuuuuuucks. De er måske gode nok for hr. og fru jensen, men for "gamers", så fungerer de bare ikke. Jo jo jeg spiller da selv lidt småspil på min smartphone, men det er måske 1% af min samlet spilletid og det vil aldrig kunne erstatte almindelige spil.

Jeg er personlig selv tilhænger af en Vita 2 model, da PS5 som håndholdt konsol, vil betyde man skal gå for meget på kompromis med power. Men en Vita 2 der kører samme platform som PS5 og tilbyder kompatibilitet med begge konsoller, så snakker vi! :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Slimjay DK » søn 27 aug 2017 20:48

Enig med Erroneus :)
Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS
DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2453


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 27 aug 2017 23:02

Ifølge Sony selv, er PS Vita lige så kraftig som PlayStation 3. I starten af PS Vitas levetid kom der ret mange spil der udnyttede denne råstyrke, med ret flotte og spændende spil til følge. Desværre valgte Sony ret hurtigt at droppe AAA-spiltitler til PS Vitaen og fokuserede i stedet på minispil, lidt a la de spil der fås til smartphones. Det synes jeg var en ærgerlig udvikling, da jeg synes Vita'en skilte sig ud fra spillene til smartphone, ved netop at tilbyde ekstraordinære gode og dybe spil. Vita'en er trods alt en decideret spillekonsol med mere råstyrke end diverse smartphones, det skulle den helst også udtrykke, og ikke bare tilbyde minispil henad hvad man alligevel kan spille på sin smartphone.
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Erroneus » man 28 aug 2017 10:58

Sony lavede nogle brølere med Vita, som desværre kostede på den lange bane. Det var fint nok der var en touch skærm på, men at de brugte tid og ressourcer på at spil skulle tage brug af bagtouch, AR (kamera) og lyd, var bare pjattet og ikke det som folk ville have. Der lod de så for meget påvirke af smartphone spil, men det var netop ikke smartphone spil man vil have. Samtidigt så valget af deres egne memory kort var en fejl, samt maskinen oprindeligt overhovedet ikke kom med noget intern plads. Det var besværligt og for dyrt med egne vita memory kort, hvilet skræmte nogle væk.

Og så virkede det til at Sony havde meget travlt med at lande PS4 og det var en anden tankegang med PS4, så det var ikke mange interne ressourcer der blev kastet efter Vita, ud over de første par år. Det er klart hvis de vil lave en ny konsol, så skal der de nødvendige ressourcer efter :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Vreki » man 28 aug 2017 11:02

Jeg ser praktisk taget aldrig børn med bærbare konsoller. Det er tablet eller mobiltelefoner der dominere.
Måske de i stedet skulle kigge på at lave noget i stil med Playstation Now til mobiltelefonerne?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Hades » man 28 aug 2017 11:51

Det ved jeg nu ikke - jeg har en del 9. klasser der sidder og spiller på gamle såvel som nye Nintendomaskiner, Pokemon hovedsageligt. Det er nok kitch for dem, men ikke desto mindre interessant for en nørd som mig, der har været med på Gameboy bølgen siden den startede
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf Erroneus » man 28 aug 2017 12:18

Vreki skrev:Jeg ser praktisk taget aldrig børn med bærbare konsoller. Det er tablet eller mobiltelefoner der dominere.
Måske de i stedet skulle kigge på at lave noget i stil med Playstation Now til mobiltelefonerne?

Jeg har en nevø på 9 år. I hans omgangskreds både skole, pasning og fritid igennem de sidste 4 år, der har Nintendo 3DS været meget udbredt. Det kommer naturligvis an på området og ingen tvivl om at smartphones er deres primære "værktøj", men ud fra hvad jeg ser, så bliver smartphones mest brugt til Youtube og sociale ting, samt lidt småspil. Men spillene bliver de ofte hurtig træt af, pga. de er så overfladiske.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Skal Sony udgive en ny håndholdt PlayStat

Indlægaf KlumpeStumpen » man 28 aug 2017 18:39

Det der kan være interessant for en som mig. Det vil da også være en håndholdt efterfølger til Vita uden fejlene, så den er fuldbyrdet spillemaskine. Mobilspil er bare mindre tidsfordriv og ikke noget der fanger nok som gamer. Spillene er for ringe og giver ikke det man rent faktisk har brug for.

Vi vil jo gerne have noget der har mere dybde i spillene og giver os en historie og længere gameplay. Det har man aldrig på mobilspil.

Lad Switch om den måde har lavet det på. Det er fint som niche produkt, det betyder ikke at Sony eller MS skal lave en maskine på samme måde. Det er bedre at Nintendo kan skille sig ud på den måde. Som den første Wii blev det.
KlumpeStumpen
Niveau 0
 
Indlæg: 24

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron