Forum

Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Generelt snak om Playstation og services.

Er remakes en god idé?

Ja jeg nyder at genspille gamle klassikere, ofte i en opgraderet udgave.
24
75%
Nej, jeg betragter next-gen remakes som fyld.
8
25%
 
Afgivne stemmer : 32

Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Palle Havshøi-Jensen » søn 10 sep 2017 09:20

Vi har for tre år siden i søndagsdebatten talt om hvorvidt remakes er en god eller dårlig idé. Dette spørgsmål er med PlayStation 4 Pro ikke blevet mindre aktuelt, så vi tager den lige en gang til.

Vi har det sidste års tid set masser af remakes, både fremragende som Crash Bandicoot N.Sane Trilogy og Call of Duty: Modern Warfare, men også mindre gode, som nok bare burde have være droppet.

Det ser ud til, at der er et marked for remakes, hvis grundmaterialet er populært nok og hvis det gøres ordentligt. Her tænker jeg igen på Crash Bandicoot, som har ligget i toppen af den engelske salgsliste i op mod to måneder.

Men hvad synes du? Er remakes en god idé eller er de bare fyld og en tarvelig måde at tjene nogle hurtige penge på? Da vi spurgte jer tilbage i august 2014, svarede 75% af jer, at i ”nyder at genspille gamle klassikere, ofte i en opgraderet udgave”, mens 25% af jer ”betragter remakes som fyld”.

Nu kunne vi godt tænke os at tage temperaturen på jeres holdning til remakes her tre år senere. Er i blevet mere trætte af dem, eller er i begyndt at synes godt om dem, nu når de bliver opdateret til 4K, HDR og lignende.

Giv din holdning til kende i poll’en ovenfor og begrund gerne dit svar her i tråden.
Palle Havshøi-Jensen
Niveau 2
 
Indlæg: 142

+1

Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Da Senzai » søn 10 sep 2017 15:08

Jeg er lidt ligeglad - bortset fra, når det er et af mine yndlings-spil - så er det awesome! :D F. eks skal jeg have Dragons Dogma: Dark Arisen her, når det kommer om lidt - selvom jeg allerede har gennemført det en gang i sidste generation. Det spil er for sejt!

Ellers siger Remasters mig ikke så meget. Jeg synes ikke, at det er fyld og, hvis det er, så kan jeg jo bare lade være med at købe dem. Der er så mange gode spil, at jeg ikke har tid til at spille dem alle - så det er ikke sådan, at jeg tænker "Nø, hvor er det dårligt, at de genudgiver de samme spil istedet for at lave nye. Øv, hvor jeg keder mig, at der kun er de samme gamle spil hele tiden. Jeg har slet ikke noget backlog at gå igang med."

Det gode ved Remakes er, at alle dem, der glemte at spille Dragons Dogma: Dark Arisen i sidste generation får mulighed for at spille det nu! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Muppetmilker » søn 10 sep 2017 15:45

Så længe det ikke trækker fokus fra udviklerne og holder dem fra at spytte nye spil ud, er jeg fløjtende ligeglad.
Dog kan jeg ikke andet end at se det som et rent "cash grab" fra de forskellige udviklere af. Backwards compatibility var jo en langt bedre løsning, hvis det var fordi man ville give folk mulighed for at prøve spil fra den foregående generation af.
Men som sagt har jeg ikke noget imod det, da man altid snildt kan styre udenom de spil.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf enfen » søn 10 sep 2017 17:17

Jeg er primært kun for det, når der er tale om remake af spil, jeg endnu ikke har nået at spille.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Rechain » søn 10 sep 2017 18:11

Visse bestemte ældre titler fra PS1 (andre platforme) og sådan nyder jeg gerne igen. Men at remasters kommer 1-3 år efter første udgivelse virker altså mærkeligt i mine øjne. Så hellere fokus på nye spil. Idéen med et større spil bibliotek og opgraderinger i stedet for nye generationer kan jeg godt se det smarte i, men det fjerner også min nydelse ved et konsol skifte efter 5-7 år. Remasters og opgraderinger er den nye formel, og jeg er en smule splittet.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962

+1

Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Erroneus » søn 10 sep 2017 23:03

Med den mængde nye gode spil vi får og so vi har fået over de sidste par år, så er det helt fint at der også kommer lidt remasters ud engang imellem og så er det jo ikke fordi der kommer så mange, kontra hvad der kommer af nye spil.

Ud over det, så syntes jeg de har valgt nogle fornuftige spil at lave remasters af, som mange kan have misset og som er en skam af misse, f.eks. Uncharted trilogien, Batman: Return to Arkham, Ratchet & Clank, Bioshock The Collection, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Tearaway Unfolded, Borderlands: The Handsome Collection, Diablo III og en masse mere. Mange af de spil er kendte store og oplagte titler, men jeg vil godt fremhæve Ratchet & Clank og Tearaway Unfolded. Det er 2 perler og selv om Tearaway Unfolded måske ikke er for alle, så vil Ratchet & Clank ramme ind hos 95%, så hvis man ikke har spillet Ratchet & Clank, eller det er lang tid siden, så kan det kun anbefales, det kan endda findes for under 150 kr. i England :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Slimjay DK » søn 10 sep 2017 23:56

Det er fint med mig .. Det giver mig mulighed for at spille spil jeg måske ikke fik spillet tidligere, eller spil jeg gerne vil opleve i en pænere udgave .. Crash samt Wipeout er gode eksempler :)

Jeg har da også planer om at smutte en tur igennem The Last Of Us Remastered, inden 2'eren kommer, selvom jeg allerede har været igennem det på PS3.

Men jeg må da også erkende, at der har været en del titler hvor jeg har tænkt "But why?" :D
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf HEADSTAR » man 11 sep 2017 06:43

Jeg spiller Fahrenheit på Ps4eren og jeg nyder det fuldt ud. Jeg spiller også Abe's Oddesey på Ps4eren og det ville jeg ikke kunne hvis de ikke var genudgivet.
Jeg kan sjældent skelne imellem om det er et HD spil, Remaster eller bare en port.
Men sikke en oplevelse at kunne spille gamle spil på en helt ny Ps4er slim hvor tankerne ikke er sendt efter store spil eller vilde online spil.
Nu sider jeg så og venter på Playstation Now som bare er en ny måde at spille gamle spil på og jeg vænter spændt.

Jeg har lige købt Second Sight, Socum Us Navyseals 1 & 2 til en gammel Ps2er og det er fint nok men jeg kan ikke blive ved at købe gamle konsoller. Men jeg burde kunne spille gamle spil på nye konsoller.

Så kom bare med hvad der er af gamle spil.

Jeg kan sagtens følge med i at de gamle spil er en smule pinlige i holdning, udtryk, grafik og Gameplay men det kan jeg godt leve med, hvis man tager de sidste 2 år af Psone, de sidste 2 år af Ps2 og Ps3's levetid er der faktisk en sammenhæng mellem de solide spil der holder. Jeg kan idag se at grafik og gameplay og ikke mindst styringen af Second Sight er til at styre.
Det er et spil der burde have været genudgivet uden problemer hvor imod Tomb Raider 2 & 3 stort set ikke er til at spille med mindre at følingen med de gamle Psone kontroller er i top.
Spil som der burde have været kikket nærmere på så det kunne spilles på Ps3eren eller 4eren.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Cena » man 11 sep 2017 11:22

Erroneus skrev:
Ud over det, så syntes jeg de har valgt nogle fornuftige spil at lave remasters af, som mange kan have misset og som er en skam af misse, f.eks. Uncharted trilogien, Batman: Return to Arkham, Ratchet & Clank, Bioshock The Collection, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Tearaway Unfolded, Borderlands: The Handsome Collection, Diablo III og en masse mere. Mange af de spil er kendte store og oplagte titler, men jeg vil godt fremhæve Ratchet & Clank og Tearaway Unfolded. Det er 2 perler og selv om Tearaway Unfolded måske ikke er for alle, så vil Ratchet & Clank ramme ind hos 95%, så hvis man ikke har spillet Ratchet & Clank, eller det er lang tid siden, så kan det kun anbefales, det kan endda findes for under 150 kr. i England :)


Jeg har været rigtig glad for diverse remasters på Playstation, da jeg var på Xbox'en i sidste generation, hvor der udover PS eksklusiverne var en del spil jeg ikke fik spillet.

Jeg har købt Nathan Drake collection og The Last of Us som jeg var glad for at få lov at spille på min PS4. Jeg satser også på at købe Heavy Rain på et tidspunkt og det samme med LA: Noire.

Så jeg har været super glad for mixet af Remasters og nye spil i denne generation :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Søndagsdebat - Er remakes en god eller dårlig idé?

Indlægaf Maethiel » ons 13 sep 2017 04:03

Valgte ja (god idé). Er egentlig ligeglad, men hvis man kan lide dem, så køb dem, kan man ikke, så undlad at køb dem. win win.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster