Forum

Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Generelt snak om Playstation og services.

Er du irriteret over at Sony endnu ikke har har gjort PlayStation Now tilgængeligt i Danmark endnu?

Ja, jeg synes efterhånden at tjenesten skal komme til Danmark
12
55%
Nej PlayStation Now interesserer mig ikke rigtigt
10
45%
 
Afgivne stemmer : 22

Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 24 sep 2017 10:00

Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Sonys cloudtjeneste, PlayStation Now, har været ude i lang tid efterhånden, bare ikke i Danmark. Hvad kan grunden til dette være og er tjenesten overhovedet interessant og attraktiv længere?

PlayStation Now – Sonys cloudtjeneste der tilbyder online streaming af spil, ligesom Netflix gør det med film og serier. Tjenesten muliggør streaming af klassiske PlayStation 1, PlayStation 2, PlayStation 3 og PlayStation 4 titler, til afspilning på PlayStation 4 og PC.

Som det ser ud nu, er PlayStation Now tjenesten kun tilgængelig i USA, England, Holland og Belgien. Det er selvsagt ret begrænset hvilke lande PlayStation Now er tilgængeligt. Sony udmeldte for nogle år tilbage at udrulningen af PlayStation Now ville ske i USA først og at Europa ville få det i løbet af 2015. Selvom både England, Holland og Belgien er en del af Europa, er det imidlertid en meget begrænset del af Europa der har adgang til PlayStation Now.
Udover det, kan man ikke længere tilgå PlayStation Now via både PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, tablets, smartphones og fjernsyn, som man kunne i begyndelsen, men kun via PlayStation 4 og PC.

Det skal siges at man vha. diverse ninjatricks godt kan få adgang til PlayStation Now i Danmark, men disse måder er ikke så holdbare, da forbindelsen ikke er den bedste.

Tog Sony munden lidt for fuld ved udgivelsen af PlayStation Now og hvorfor tror I de har valgt endnu ikke at udgive tjenesten til resten af Europa og store dele af resten af verden?

Er I skuffede over at PlayStation Now endnu ikke er tilgængelig i Danmark?

Irriterer det jer at man nu kun kan tilgå PlayStation Now via PlayStation 4 og PC og ikke via alle de andre platforme?

Er tjenesten overhovedet interessant for jer længere?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus

+3

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf HEADSTAR » søn 24 sep 2017 12:21

Jeg mener at det er interessant at have adgang til 4-500 spil, men det er typisk Sony at det ikke er worldwide. Bare se på hvornår vi fik film. Sony burde have været hurtiger end Netflix som et eksempel.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor Playstation Now ikke er i Danmark endnu.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2588


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf MatHan1990 » søn 24 sep 2017 12:57

Jeg synes også, at det er ganske interessant. Om jeg ville komme til at bruge det ved jeg ikke.
MatHan1990
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf Erroneus » søn 24 sep 2017 13:18

Jeg har altid haft holdningen, at bagudkompatibilitet er kun interessant lige når en ny konsol kommer ud og der går ikke lang tid, før det ikke er interessant at spille gamle spil. Når det så er sagt, nu hvor Sony har en service som PS Now, så vil man da gerne se den i Danmark, men om jeg får den brugt, det er meget tvivlsomt.

PC og PS4 som platform er fint nok.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf Krede1972 » søn 24 sep 2017 20:24

Spiller jeg gamle PS-spil til de forrige konsoller selv om jeg kan, da jeg har gemt de gamle maskiner?
Nej.
Kommer jeg til at benytte mig af PS Now såfremt det blev/bliver udbudt i DK?
Næppe.
Vil PS Now være interessant for mig?
Set i lyset af mine to ovenstående svar: Nej.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf Slimjay DK » man 25 sep 2017 10:23

Nej, jeg har ikke købt ny konsol for at spille gamle spil der ikke er optimeret til den platform jeg sidder med.
Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS
DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2453


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf Vreki » tirs 26 sep 2017 14:29

Andreas Ladegaard skrev:Tog Sony munden lidt for fuld ved udgivelsen af PlayStation Now og hvorfor tror I de har valgt endnu ikke at udgive tjenesten til resten af Europa og store dele af resten af verden?


Jeg ser to muligheder:
Enten kan de ikke få det til at fungere ordenligt, eller også er der ikke penge nok i det.
Eller så var de sikkert allerede i gang.

Det er nu heller ikke noget jeg savner.
Der skal være et meget omfattende katalog af nyere spil til Netflix priser før jeg ville være interesseret i et abonnement.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Now stadig attraktivt?

Indlægaf fuzzbeans » ons 27 sep 2017 11:41

Det er ikke akkraktivt for mig. Og derfor stemte jeg også nej.
Det skulle være til en rimelig billig pris i hvert fald og udvalget skulle være ret stort.
fuzzbeans
Niveau 2
 
Indlæg: 138
By: 7950 Erslev



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron