Forum

Primær konto ?

Generelt snak om Playstation og services.

Primær konto ?

Indlægaf Ubertracker77 » man 16 okt 2017 18:20

Hejsa

Jeg har både min alm danske konto, som er den jeg spiller på. derudover har jeg også endnu en konto, hvor jeg køber spil på. Er der nogle problemer med, at lave min konto til spilkøb primær konto for min søns ps4. Downloade spil til knægtens ps4 og herefter deaktivere og flytte den primære tilbage til min egen igen?

På den måde får man jo faktisk, både spil til knægten og mig selv for et spils pris.... =D>
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Primær konto ?

Indlægaf Erroneus » man 16 okt 2017 18:48

Ja det vil ikke virke, hvis sønnen bruger en anden bruger.

Hvis andre brugere på en PS4 skal bruge spil man har købt, så skal man have den konsol som ens primære konsol.

Hvis man er på en konsol, som ikke er ens primære, så skal man være logget ind med sin konto og være online, for at kunne tilgå sine spil. Man behøves ikke at sætte en konsol som primær for at hente ens spil.

Bemærk også, at du max kan have 2 konsoller tilknyttet til et login, men altså kun en konsol kan være primær.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Primær konto ?

Indlægaf baunevej » man 16 okt 2017 18:50

Hans ps4 skal være primær ellers virker det kun når han er logget på din konto og online
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Primær konto ?

Indlægaf Ubertracker77 » man 16 okt 2017 19:09

Så vi kan Ikke spille det samme spil samtidig på begge konsoller med hver vores konto?
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Primær konto ?

Indlægaf Ubertracker77 » man 16 okt 2017 19:26

Nvm det virker nu, vi kan spille sammen på spil kun købt en gang, det er sku da smart ;)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Primær konto ?

Indlægaf Erroneus » man 16 okt 2017 19:56

Ja, bare husk at konsollen som ikke er primær, skal være online og logget ind med brugeren som har købt spillet, før det virker :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Primær konto ?

Indlægaf Vreki » tirs 17 okt 2017 08:37

Ubertracker77 skrev:Nvm det virker nu, vi kan spille sammen på spil kun købt en gang, det er sku da smart ;)


Nu er jeg nysgerrig, hvad er det helt præcist som du har gået til at virke?
For det du beskrev oprindeligt burde ikke kunne lade sig gøre. Man kan lave tricket hvis man har to konti hvoraf den ene har købt spillene, men hvis spillene er på en helt tredje konto så vil det ikke fungere.

Ideen bag er at hele familien altid har adgang til spillene på den primære konsol, og som en bonus kan køberen også logge på en tilfældig PS4 og spille sine spil der.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Primær konto ?

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 17 okt 2017 17:57

Igår kunne jeg spille på min danske konto på min konsol og på min søns danske konto på hans konsol. Spillet var downloaded fra min amerikanske konto på begge konsoller. Vi kunne enda spille spillet sammen. Idag er der en hængelås på spillet på min konsol, men sønnike kan spille på sin med sin danske konto.
Hvorfor vi begge kunne spille igår og ikke idag aner jeg ikke.
Derudover kan knægten spille udvidelsen og i multiplayer, hvis han hoster og hans venner joiner hans spil. Men han kan ikke joine deres spil, når det er udvidelsen(the following).

Nu venter jeg egentlig bare på, at spillet som jeg har købt på disk til knægten kommer med snegldanmark(aka postnord). Så fjerner jeg min amerikanske konto som primær på sønnikes konsol, og flytter den til min egen. Det giver alt for meget bøvl. Jeg synes jo bare det kunne være fedt, hvis man kunne dele spil i familien. Da 400-500 spir pr. Spil er halvdyrt og hvis man så kunne slippe for x2 pris så vil det jo være ret fedt.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Primær konto ?

Indlægaf Vreki » ons 18 okt 2017 06:59

Ubertracker77 skrev: Jeg synes jo bare det kunne være fedt, hvis man kunne dele spil i familien. Da 400-500 spir pr. Spil er halvdyrt og hvis man så kunne slippe for x2 pris så vil det jo være ret fedt.


Det kan du også godt, men det kræver at du køber spillene på din egen danske konto i stedet for den amerikanske som i ikke spiller på.
Jeg har også nogle få spil på en amerikansk konto som vi ikke kan dele mellem konsollerne, men dem på min egen går det fint med.

Hvorfor det virkede før kan jeg ikke gennemskue, var du allerede logget på spillet da i skiftede primær?

DLC er lidt op til udvikleren, nogen gange er det låst til selve kontoen og kan ikke deles.

Forresten kan PS+ deles på samme måde, minus cloudbaserede saves.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Primær konto ?

Indlægaf Ubertracker77 » ons 18 okt 2017 10:44

Nå det kan da være jeg skal prøve, med nogle af de spil der er købt på min danske konto...

Faktisk slukkede jeg begge konsoller og startede op igen, da vi spillede sammen for at checke det. Så aner ikke hvad der gjorde vi kunne den ene dag og ikke den anden??
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster