Forum

Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Generelt snak om Playstation og services.

Er du tilfreds med indholdet af PlayStation Plus?

Jeg er tilfreds med indholdet.
10
24%
Jeg er ikke tilfreds med indholdet.
21
51%
For mig er indholdet sekundært. Jeg har primært tjenesten pga. muligheden for at spille online.
10
24%
 
Afgivne stemmer : 41

Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 26 nov 2017 09:23

PlayStation Plus har kørt i over 7 år og har leveret mange gratis spil til abonnenterne i den tid, men er udvalget tilfredsstillende?
PlayStation Plus tjenesten startede ud med blot at være en tjeneste man kunne vælge til, hvis man ønskede at få to gratis spil til PlayStation 3 og PlayStation Vita pr. måned. Sidenhen er spil til PlayStation 4 kommet til. Udover det, kræver det også et PlayStation Plus abonnement for at spille online på PlayStation 4.
Til PlayStation 3 fik vi i starten en del store spiltitler såsom inFAMOUS 2, LittleBigPlanet 2, Motorstorm: Apocalypse mfl. og tjenesten virkede på det tidspunkt som god værdi for pengene.
Siden da har tjenesten også fået et prisløft og der er længere imellem de større spil. Vi har på redaktionen også lagt mærke til de ofte halvirriterede kommentarer, når vi præsenterer månedens PlayStation Plus indhold. Her bliver det ofte nævnt at udvalget er kedeligt.
Når det sker at der er store titler til PlayStation 4 ved PlayStation Plus, sker det indimellem at spillet netop har været på tilbud på PlayStation Network, nogle uger forinden, som vi f.eks. så det med Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Er I tilfredse med PlayStation Plus tjenesten eller har I det blot pga. muligheden for at spille online? Synes I Sony er fedtede med de større spil til PlayStation 4?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf pjulledk » søn 26 nov 2017 10:28

Ja. Efter prisen steg har spillene været af en del højere kvalitet og ikke kun indie. Håber at det fortsætter ud i fremtiden
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf emilhh » søn 26 nov 2017 11:47

Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke spiller de spil som følger med psplus. Hvis jeg ønsker at spille et spil, så køber jeg det, enten med det samme eller når jeg har råd. Denne form for gratis spil er i min optik bare et incitament for at kunne tage højere priser. Hvis jeg kunne, så ville jeg betale mindre, for så ikke at modtage disse titler.
Billede
emilhh
Niveau 1
 
Indlæg: 75
By: København

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Volpi » søn 26 nov 2017 12:37

Jeg syntes faktisk det er en rigtig træls udgift. Jeg har ALDRIG spillet nogle af de gratis spil - ikke et.
Spiller få spil og alle er de store titler.
Jeg har ikke så meget tid med snart 3 unger. Så jeg vil gerne have en god oplevelse hver gang og derfor er jeg heller ikke så “nysgerrig” på spil. Jeg ved hvad jeg vil spille.
Så jeg så gerne man kunne betale kun for online delen.
Som Gaming idag er skruet sammen, bevæger det sig over i et egentlig interesse/hobby segment og det ærgrer mig.
Jeg kommer ikke til at “gå til PlayStation”, men det er snart sådan det er skruet sammen med en udgift på anskaffelse og herefter løbende udgifter på diverse.
En kedelig tendens, hvis man har min filosofi.
Jeg siger ikke jeg har ret og der må sadles om, jeg tror blot det koster os “ældre” gamere på den lange bane.
Mine hobbies er cykling og hifi/tv og det koster løbende og er noget jeg har en lyst til at opgradere. Sådan har Gaming aldrig været for mig, det har været afstressning, hygge og sociale sammenkomster osv osv.

Så jo lodt syntes jeg måske der skal laves om;) - så gerne en mere skræddersyet ps store og så håber jeg aldrig minittansaktioner vil være et must i et spil der allerede ved anskaffelse koster de første 500kr.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+2

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf khede » søn 26 nov 2017 12:46

Det er blevet bedre efter prisstigningen, men indtil da var der vel kun Rocket league som har været godt. På ps3 inden ps4 kom, var der virkelig gode spil til plus.

På ps4 har det været en hån de første år, med desideret ligegyldige små spil. Forventer en stor tiel hver måned nu, de har rigeligt at tage af.

Men generelt set har det været utroligt dårligt på ps4.
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Erroneus » søn 26 nov 2017 12:56

Jeg syntes det er sjovt at få nogle spil, man måske ikke vil have spillet, men når det så er sagt, så var der godt nok en halv skidt periode i 2016 var det vist, men her i 2017 har det været glimrende, specielt efter den prisstigning.

Det undrer mig dog noget, at de stadigvæk bruger penge på PS3, men de må have nogle tal som viser at det stadigvæk kan betale sig for dem, men når man tænker på de har stoppet produktionen af PS3, er det stadigvæk overraskende.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Jables » søn 26 nov 2017 13:34

Nej. Giv mig muligheden for at sige Nej tak, til de ligegyldige tilbud og "gratis" spil som de kommer med, så jeg kun skal betale for at spille online.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Tupilak » søn 26 nov 2017 13:35

Hvis det var muligt ville jeg kun vælge at betale mindre kun for online delen.

Jeg har ikke længere tiden til at spille flere spil på samme tid.
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf wMikkel » søn 26 nov 2017 13:45

Ville ønske at de lavede et online-abonnement som skrottede alle de der "gratis" spil.
9 ud af 10 gange er spillene, for mig, uinteressante.

Giv mig muligheden for at spille mine betalte spil online, enten gratis eller til en meget lavere pris.
Så kan dem der vil 'leje' PS+ spil få lov til det.
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Rytteren » søn 26 nov 2017 13:59

Har været glad for følgende på ps4.

Resogun
Velocity 2X
Hotline Miami
Dust: An Elysian Tail
inFAMOUS: First Light
SteamWorld Dig
The Binding of Isaac: Rebirth
Transistor
Rogue Legacy
Oddworld: New 'n' Tasty!
Just Cause 3
Valiant Hearts: The Great War
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Rocket League
Broken Age
Child of Light
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Killing Floor 2
Life is Strange
Until Dawn
Limbo
Magicka 2
Downwell
Grim Fandango Remastered
Helldivers
Gone Home: Console Edition
Resident Evil
Tales from the Borderlands
Day of the Tentacle Remastered
TowerFall Ascension


Havde jeg købt dem uden ps+?. 5-6 af dem ja. Men hold da op, jeg ville have misset en del fede spil.
Er uvisheden prisen værd? Ikke sikker. Bør der være en minimums kriterier for kvaliteten. Måske.

Ville gerne, man fjernede onlinedelen fra ps+.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Vreki » søn 26 nov 2017 14:14

Nej, det er ligesom de forbistrede pakkeløsninger fra tvselskaberne.
Del de op i to selvstændige produkter, så kan folk vælge det de vil have.

Der er måske nogle få PS+ spil som jeg har haft fornøjelse af de sidste par år, men jeg kunne sagtens have klaret mig uden.
Hvis jeg kigger på rytterens liste så kan det stort set deles op i dem der ikke interessere mig, og dem jeg havde i forvejen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf baunevej » søn 26 nov 2017 14:14

Jeg har det kun for online, jeg er ikke meget til indietitler generelt desværre, kun ganske få har imponeret mig. Køber det jeg er interesseret i, gider ikke vente 2 år til man får det med plus. Har vænnet mig til det koster og spille online og det er egentlig ikke noget der genere mig voldsomt. Alt koster pengen idag. Men kunne man vælge en reduceret pris og slippe for ligegyldige spil, ja så var jeg da helt klart til den løsning.
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted

+1

Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Da Senzai » søn 26 nov 2017 20:20

Jeg var på Xbox 360 hele sidste generation, så får mig faldt det naturligt, at det koster penge at spille Online. Spillene man får med, ser jeg som en bonus.

Jeg er fuldt ud tilfreds med PSplus. Har aldrig brugt så lidt penge på gaming, som siden, at jeg har fået en PS4. Jeg synes, at der er rigtigt mange interessante titler blandt dem vi får - jeg har bare ikke tid til at spille dem alle.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Muppetmilker » søn 26 nov 2017 21:04

Som en service hvor man får gratis spil og diverse rabatter, er ps+ en meget god idè, som jeg har været glad for at betale for.
Dog syntes jeg at det er til grin at man skal betale for at kunne spille online. Ser man på pc, så er spillene billigere og man kan gratis spille online i samtlige spil man køber.
Spillene alene koster som regel mere til konsol end hvis man køber dem til pc, så burde man sgu ikke skulle betale for at kunne spille online delen i dem også. Så ved jeg godt at man kan snakke om at man netop betaler, for at online delen kan blive forbedret fra Sony's side af, men hvor er den forbedring så henne af?
Det at spille online burde være gratis, som på ps3.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Søndagsdebat: Er PlayStation Plus tilfredsstillende?

Indlægaf Vreki » man 27 nov 2017 09:27

Helt gratis er det nu ikke på PC.
I spil som Battlefield er de offcielle servere i mindretal, resten er finansieret af klaner, sponsorer osv.

Uanset hvad så koster det penge at drive servere, så tænk over alternativerne til en fælles betalt service
  • Indeholdt i spilprisen? Det fordyrer spillene for dem der ikke vil online, og serverne bliver lukket når budgettet er brugt
  • Et abonnement per spil? Det stavnsbinder dig til nogle få spil, medmindre du er villig til at betale for mange samtidige abonnementer.

Men man kunne nu godt spørge hvad Sony egentligt levere for pengene, for som jeg forstår det så er det faktisk ikke dem der levere serverne. De stiller kun selve PSN til rådighed.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron