Forum

Stop nu! ;)

Generelt snak om Playstation og services.

Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » lør 09 dec 2017 20:29

For at folk ikke går helt i baglås, så er jeg IKKE tilhænger af microtransactions og pay2win. Men men min knægt, startede i torsdags med at spille BF2. Det fangede ham ikke lige i starten, men nu er han blevet fanget :).
Han har 3 blå kort med sin favorit helt og en masse forskellige kort til alle andre classes, fly og helte. Han ligger tit nr. 1-2 i heltekampe, og i alm maps er det meget spredt. Han er mest til heltekampe.
Han møder tit helte med 2-3 max lvl kort og klare sig fint.

Så hvis en 9 årig knægt kan klare sig i BF2 uden at købe kort for rigtige penge, så kan det altså ikke være fuldstændig skævvredet. [-X Det kan være det bare er tilfældigt i de 50+ kampe som han har spillet, men det tror jeg egentlig ikke.

Det skal ikke være “frygten” for, at spillet er ødelagt af microtransactions der skal afholde en fra at købe det. Hvis man bare generelt synes EA er et lortefirma #-o og man ikke kan lide lyssværd, starfigters, blasters og jedi’s. Så er det selvfølgelig et spil, man skal gåi en stor bue udenom.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » lør 09 dec 2017 21:22

For en uge siden ændrede de hvor mange credits man får i kampe, så man tjener betydeligt mere ind end oprindelig, samt man kan tjene 3 gange så meget nu fra arkade delen. En detalje som er forholdsvis vigtig og så skal man stille sig spørgsmålet, tror du EA havde lavet de her ændringer med flere credits og billigere heroes, hvis det ikke var fordi folk havde sat foden ned og sagt nok er nok.

Det er glimrende din søn han nyder spillet, men problematikken er lidt mere kompliceret og hvis man ikke tager afstand til de her metoder som firmaer som EA forsøger at få gjort standard, ja så bliver det standarden. Ud over det, så er det stadigvæk masser af ting i det spil, som mangler totalt ændring, men det finder i ud af når kommer lidt længere ind og i loot boxes bliver ved med at trække duplicates som så giver 1/4 af værdien af den loot box tilbage. Hvilket stadigvæk betyder at hvis man skal låse op for mange ting i det her spil, så skal man ligge langt over 1000 timer i det.

Lige så jeg ikke bliver misforstået, jeg har intet imod at andre folk finder spillet godt og nyder det. Det er glimrende nogle finder morskab fra det, men jeg mener ikke man skal nedspille vigtigheden i at folk sagde fra og spillet havde og har stadigvæk store problemer. Så det skal man være opmærksom på og man skal være opmærksom på at pay2win elementerne kommer tilbage, samt sandsynligvis en større omstrukturering af spillet, inden man køber det. Det hele drejer sig om korrekt information og så er det naturligvis op til den enkelte selv at bedømme det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+2

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Da Senzai » lør 09 dec 2017 21:44

Jeg er så uendeligt glad for, at EA i sin tid takkede pænt nej, da de blev tilbudt Rocket League.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » søn 10 dec 2017 00:17

Det er da muligt man skal spille mange timer, eller betale “rigtige” penge hvis man vil have mange kort til mange helte. Men det ændre stadig ikke ved, at det laaaaaaaangt fra er pay2win. Når en 9 årig knægt stadig kan baske folk, med stort set max kort.
Der findes ikke særlig mange firmaer der laver spil, fordi de godt kan lide kunderne. De gør det for at tjene penge, hvad enten det er dlc’er eller microtransactions eller høj pris for spillet.
Jeg vil da helst de lavede spil til 99 kr. + gratis dlc og ingen microtransactions, men det er næppe sandsynligt.

Når EA nu har fået på den åndsvage ide med microtransactions, synes jeg bare det er fint. At det ikke ændre spillet så man kunne kan vinde ved at købe ting, men sagtens kan konkurrere på lige fod uden at betale for det.


Og lige så jeg ikke blivet misforstået, hvis man ikke har lyst til at spille BF2. Pga lede imod EA, MT eller andet så er det helt fint med mig. Men man kan sagtens spille spillet og vinde, uden at bruge ekstra $ i spillet.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » søn 10 dec 2017 02:28

Ubertracker77 skrev:Det er da muligt man skal spille mange timer, eller betale “rigtige” penge hvis man vil have mange kort til mange helte. Men det ændre stadig ikke ved, at det laaaaaaaangt fra er pay2win. Når en 9 årig knægt stadig kan baske folk, med stort set max kort.

Pay2win delen er slået fra i spillet, man kan ikke købe sig til loot boxes pt., ud over opgradering til deluxe udgaven, men det kommer tilbage.

Hvis spillet havde kostet 99 kr. eller var gratis, så var deres model netop mere fair. Men vi snakker om et spil til fuld pris, ja de giver lidt gratis DLC væk, men det er ikke i nærheden af mængden af DLC som der var i season pass til Battlefront 1.

De solgte 12 millioner kopier af Battlefront 1, hvilket er glimrende for et spil uden kampagne og med en multiplayer der ikke rigtigt havde indhold til meget mere end 30 timers spil. De kommer ikke nærheden af det med Battlefront 2, de skal være glade hvis de runder 5 millioner kopier. Så ja naturligvis skal de tjene penge, men lige nu har EA fucket det op for dem selv og havde de ikke valgt at gå den griske vej, en lavet 2'eren med en MP der mindede om den fra 1'eren, samt kampagnen. Ja så havde de meget gode chancer for at sælge mere end hvad 1'eren gjorde og selv for EA, er 12 millioner kopier af et spil rigtigt godt, men en eller anden chef hos EA med et excel ark og en powerpoint præsentation hvor overskriften hedder GAMES AS A SERVICE, fik desværre ødelagt det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » søn 10 dec 2017 03:15

Hvis pay2win delen er “slået fra”, så har jeg misforstået konceptet. Jeg har forstået det sådan, at man kunne købe lootboxes for rigtige penge og få max lvl kort med det samme. Men 3x max lvl kort, er bare overhovedet ikke ensbetydende med at man vinder. Så jeg forstår ikke, hele den her pay2win snak.
Medmindre man for ekstra $ kan købe en nuke, der dræber alle andre i banen. Sådan en erjeg alligevel ikke stødt på endnu ;)


Hvis de har solgt 7 millioner spil mindre, og de mener det er pga. snak om MT. Så kan man jo være heldig, at de undlader det næste gang. Men ligemeget hvad, så er det altså muligt at vinde i spillet uden at betale ekstra $. Såfremt man selvfølgelig har lidt shooter skills.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Allanb » søn 10 dec 2017 07:53

Hele det her med MT er jo ikke anderledes end når Sony sælger en PS4 og så lige vil have 450 kr. ekstra for at kunne bruge maskinen fuldt ud. Det fremgå bestemt ikke af indpakning når man kigger på den. Eller når spil producenter sælger season pass, og man føler at det oprindelige spil er blevet skåret ned i størrelse bare for at kunne sælge season pass. Når man så ikke har season pass kan man ikke spille med alle andre spillere Osv. Der er utallige eksempler,da alle firmaer kun er her for at tjene penge og intet andet.

Jeg har selv brugt en del timer med BF2 og oplevede ikke nogen stor skævhed i forhold til de kort. Men at jeg syntes spillet er kedeligt og uden sjæl er noget helt andet.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » søn 10 dec 2017 10:32

Ubertracker77 skrev:Hvis pay2win delen er “slået fra”, så har jeg misforstået konceptet. Jeg har forstået det sådan, at man kunne købe lootboxes for rigtige penge og få max lvl kort med det samme. Men 3x max lvl kort, er bare overhovedet ikke ensbetydende med at man vinder. Så jeg forstår ikke, hele den her pay2win snak.
Medmindre man for ekstra $ kan købe en nuke, der dræber alle andre i banen. Sådan en erjeg alligevel ikke stødt på endnu ;).

Det var også deres oprindelige planer, ,men det blev deaktiveret pga. folk sagde fra. Det kommer dog tilbage i en eller anden form.

Nej 3x max lvl kort er ikke ensbetydende med man ikke skal gøre noget, man skal stadigvæk forstå og spille spillet. Det ændrer dog ikke ved at man vil løbe ind i dueller man taber, kun fordi modstanderen har bedre kort. Nu er de kort så via grind/held, så er det mere en acceptabel, end da man bare kunne betale sig fra det. At den grind så bliver ret hurtig kedelig, fordi der skal meget grind til, er så en anden snak.

ps. Der kommer nyt DLC til det nu her, det skal man vist ikke spille, inden man har set den nye Star Wars film :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » søn 10 dec 2017 15:08

Jeg har heller ikke problemer med at give folk klø online, og de fleste gange jeg bliver dræbt, så har folk dårligere kort end mig.

Det virker desværre som om, at en masse anmeldere bare gentager noget som er blevet sagt på nettet.

Bl.a. om hvor lang tid det tager at tjene op til diverse heroes, hvad man får i lootboxes mm.
Det virker som om mange bare er hoppet med på bølgen, og nævner kritikpunkter i deres anmeldelse, bare fordi de har læst det på nettet.

Jeg er godt underholdt af spillet, og jeg købte det sågar brugt til 250 kr, og det har været alle pengene værd.

Det kunne være interessant at se hvor lang tid diverse anmeldere, inklusiv her på sitet, har brugt på spillet, blot for at se om de virkelig har forsøgt sig med multiplayer og om de har brugt utallige timer på at tjene nogle credits sammen, eller om de egentlig bare skriver det tager lang tid fordi de har hørt det.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Jables » søn 10 dec 2017 20:15

Så det du siger er at din knægt fik fat i spillet, EFTER at køb af lootboxe var blevet deaktiveret og derfor er på ligefod med de fleste som han bliver matchet imod? Jamen, hurra for det.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » søn 10 dec 2017 23:54

wMikkel skrev:Det kunne være interessant at se hvor lang tid diverse anmeldere, inklusiv her på sitet, har brugt på spillet, blot for at se om de virkelig har forsøgt sig med multiplayer og om de har brugt utallige timer på at tjene nogle credits sammen, eller om de egentlig bare skriver det tager lang tid fordi de har hørt det.

Man behøves ikke at bruge 30 timer, for at kunne se hvor mange credits man får i de forskellige kampe, og så regne ud hvor mange kampe man skal spille, for at kunne købe en loot box. Da jeg spillede det, var der stort set ingen forskel på om man landede i top eller bund, det har de trods alt ændret nu.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 11 dec 2017 00:47

Jables skrev:Så det du siger er at din knægt fik fat i spillet, EFTER at køb af lootboxe var blevet deaktiveret og derfor er på ligefod med de fleste som han bliver matchet imod? Jamen, hurra for det.


Jeg købte spillet x 2 på udgivelses dato. Jeg ved ikke hvornår EA startede/stoppede køb af lootboxes. Men som jeg forstå det, mener mange at de 3x lvl max kort gør at spillet bliver pay2win.
Om de spillere der har max lvl kort, har købt dem med $, eller har spillet sig til dem aner jeg jo ikke.
Jeg kan bare se, at når min knægt spiller. Har han ikke specielle problemer imod andre spillere, med 3 x max lvl kort. Jeg ser også tit folk ligge øverst, som måske har et enkelt eller to lvl 1 eller 2 kort.
Så jeg mener ikke det er retvisende at kalde de MT pay2win.

Men jeg er da enige i EA, næppe havde ændret på antal point for unlocks af helte. Hvis ikke folk havde brokket sig massivt og EA formentlig var nervøse for lave salgstal. Selvfølgelig ved EA godt, at hvis det er MEGET svære at unlocke ting “legit”. Så vil flere tage smutvejen og tilkøbe kort/helte, hvilket jo giver flere $ til EA.
Men hvis de sælger 7 millioner færre kopier og heller ikke sælger dlc`er, så overvejer de nok MT næste gang.
MEN det ændre IKKE på, at når en 9 årig knægt kan spille fint op med folk med 3 x max lvl kort. Så kan man sku ikke kalde det pay2win.
Derfor må folk jo godt synes EA er nogle røvhuller og synes det er et urimeligt grind for kort/helte. Men det gør altså ikke alverden for spillet, så længe helte og kort kan unlockes via spil og det ikke er en gamechanger.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Maethiel » man 11 dec 2017 03:57

Ubertracker77 skrev:Det er da muligt man skal spille mange timer, eller betale “rigtige” penge hvis man vil have mange kort til mange helte. Men det ændre stadig ikke ved, at det laaaaaaaangt fra er pay2win. Når en 9 årig knægt stadig kan baske folk, med stort set max kort.
Der findes ikke særlig mange firmaer der laver spil, fordi de godt kan lide kunderne. De gør det for at tjene penge, hvad enten det er dlc’er eller microtransactions eller høj pris for spillet.
Jeg vil da helst de lavede spil til 99 kr. + gratis dlc og ingen microtransactions, men det er næppe sandsynligt.

Når EA nu har fået på den åndsvage ide med microtransactions, synes jeg bare det er fint. At det ikke ændre spillet så man kunne kan vinde ved at købe ting, men sagtens kan konkurrere på lige fod uden at betale for det.


Og lige så jeg ikke blivet misforstået, hvis man ikke har lyst til at spille BF2. Pga lede imod EA, MT eller andet så er det helt fint med mig. Men man kan sagtens spille spillet og vinde, uden at bruge ekstra $ i spillet.


Problemet er bare at spillet koster 5-600kr og DLC koster OG man er "tvunget" til at betale ekstra $$$ hvis det skal være rigtig sjovt.

Jeg har intet imod at betale for min oplevelse, men jeg vil gerne kende den faktuelle pris, INDEN jeg går i gang.

Det er en meget stor gråzone vi ender i, hvis EA får lov at slippe afsted med det lort. Man ser det også i luftfarten. UUUUH, vi er mega billige herovre, flyv med os :

Et opstillet eksempel.

De dyre selskaber tager 1000kr for en billet fra a til b. Det er prisen alt inkl. Ingen ekstra ting.

De billige tager 400kr.

Det ser jo fantastisk ud! Hvordan kan man vælge andet end de billige???? :o :shock:

Problemet er bare at så kommer der "indtjekningsgebyrer", ekstra betaling hvis du vil have mere bagage med end dine solbriller, sæder der er så ukomfortable at du er "tvunget" til at købe en opgradering medmindre du vil lægge 10.000 hos en kiropraktor ved hjemkomsten. Alle de ting hober sig op, og til sidst koster turen 1100kr, og en stor hovedpine og en masse besvær.

Det er altså ikke ligegyldigt hvordan ting bliver solgt.

Jeg køber ikke et spil i butikken, til fuld pris, for derefter at smide en masse penge efter DLC som burde have været med fra starten (det bliver mere og mere tydeligt at tingene er taget fra spillet. Var der ikke noget med Mass effect 3?). Eller for at "tvinges" til at betale ekstra $$$ for at følge med andre online.

SPIL handler om fair play og konkurrence (online), ikke om at smide flest penge for at få en fordel.

Hvis de vil bruge mikrotransaktions eller pay2win (pay2havefun), så må de udgive spillet gratis eller til en MEGET lav pris, og så er det forventet at man skal poste penge i det.

Jeg er efterhånden så træt af spilbranchen og den vej det hele bærer, at jeg kun spiller CS:GO på min computer. Min ps4 står stille for tiden. Jeg kan ikke få mig selv til at købe spil mere, fordi jeg føler jeg bliver røvrendt hver eneste gang.

Enten er det en moneycow, eller også er det noget ufærdigt bras. spilindustrien er for længst holdt op med at give en fuck, så det er jeg også. Hvor sørgeligt det end er.

EA, må i dø langsomt og smertefuldt :evil:
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 11 dec 2017 10:44

Maethiel skrev:
Ubertracker77 skrev:Det er da muligt man skal spille mange timer, eller betale “rigtige” penge hvis man vil have mange kort til mange helte. Men det ændre stadig ikke ved, at det laaaaaaaangt fra er pay2win. Når en 9 årig knægt stadig kan baske folk, med stort set max kort.
Der findes ikke særlig mange firmaer der laver spil, fordi de godt kan lide kunderne. De gør det for at tjene penge, hvad enten det er dlc’er eller microtransactions eller høj pris for spillet.
Jeg vil da helst de lavede spil til 99 kr. + gratis dlc og ingen microtransactions, men det er næppe sandsynligt.

Når EA nu har fået på den åndsvage ide med microtransactions, synes jeg bare det er fint. At det ikke ændre spillet så man kunne kan vinde ved at købe ting, men sagtens kan konkurrere på lige fod uden at betale for det.


Og lige så jeg ikke blivet misforstået, hvis man ikke har lyst til at spille BF2. Pga lede imod EA, MT eller andet så er det helt fint med mig. Men man kan sagtens spille spillet og vinde, uden at bruge ekstra $ i spillet.


Problemet er bare at spillet koster 5-600kr og DLC koster OG man er "tvunget" til at betale ekstra $$$ hvis det skal være rigtig sjovt.

Jeg har intet imod at betale for min oplevelse, men jeg vil gerne kende den faktuelle pris, INDEN jeg går i gang.

Det er en meget stor gråzone vi ender i, hvis EA får lov at slippe afsted med det lort. Man ser det også i luftfarten. UUUUH, vi er mega billige herovre, flyv med os :

Et opstillet eksempel.

De dyre selskaber tager 1000kr for en billet fra a til b. Det er prisen alt inkl. Ingen ekstra ting.

De billige tager 400kr.

Det ser jo fantastisk ud! Hvordan kan man vælge andet end de billige???? :o :shock:

Problemet er bare at så kommer der "indtjekningsgebyrer", ekstra betaling hvis du vil have mere bagage med end dine solbriller, sæder der er så ukomfortable at du er "tvunget" til at købe en opgradering medmindre du vil lægge 10.000 hos en kiropraktor ved hjemkomsten. Alle de ting hober sig op, og til sidst koster turen 1100kr, og en stor hovedpine og en masse besvær.

Det er altså ikke ligegyldigt hvordan ting bliver solgt.

Jeg køber ikke et spil i butikken, til fuld pris, for derefter at smide en masse penge efter DLC som burde have været med fra starten (det bliver mere og mere tydeligt at tingene er taget fra spillet. Var der ikke noget med Mass effect 3?). Eller for at "tvinges" til at betale ekstra $$$ for at følge med andre online.

SPIL handler om fair play og konkurrence (online), ikke om at smide flest penge for at få en fordel.

Hvis de vil bruge mikrotransaktions eller pay2win (pay2havefun), så må de udgive spillet gratis eller til en MEGET lav pris, og så er det forventet at man skal poste penge i det.

Jeg er efterhånden så træt af spilbranchen og den vej det hele bærer, at jeg kun spiller CS:GO på min computer. Min ps4 står stille for tiden. Jeg kan ikke få mig selv til at købe spil mere, fordi jeg føler jeg bliver røvrendt hver eneste gang.

Enten er det en moneycow, eller også er det noget ufærdigt bras. spilindustrien er for længst holdt op med at give en fuck, så det er jeg også. Hvor sørgeligt det end er.

EA, må i dø langsomt og smertefuldt :evil:


Jeg tror da at næsten alle, ville ønske at MT ikke fandtes. Det er jo kun en ulempe for forbrugeren. Den “svage” gamer, bliver jo nogen gange fristet over evne og betaler, og mange andre er irriteret over indhold som de skal bruge længere tid på.

Men jeg mere enige i dit synspunkt der hedder pay2havefun, hvis alle helte og kort er et must med det samme man starter spillet. Nu kan jeg personligt godt lide, at der er noget at “gå efter i spillet”. Jeg ved jo på forhånd at det tager mig maaaaaaange timer inden jeg bliver lvl 50(sidste trofæ man formodentlig får inden platin).
Så at få opgraderet mine kort er bare endnu et gamegoal i spillet. Det da ville have pisset mig af, var hvis jeg skulle have klask de først 200 kampe for at få mine kort opgraderet, af en gamer der havde købt sig til en helt urimelig stor fordel.
Jeg ser bare overhovedet ikke pay2win fordelen i spillet, som mange åbenbart gør.

Men der er da ingen tvivl om, at EA og alle andre firmaer der bruger MT. Gør det udelukkende for at tjene flere penge, det gør 99 % af alle firmaer forøvrigt. Mht. DLC`er så er det da efterhånden også tydeligt, at nogen firmaer simpelthen holder dele af spillet tilbage og så man lige kan betale ekstra for det.
Er det ikke noget med der nu er flere penge i spilindustrien end i filmindustrien? Så det er jo blevet en kæmpe forretning.

Nu ved jeg ikke,hvor meget dlc der kommer til BF2. Næppe så meget, når de nu har sagt at det så er “gratis”. Men spillet bliver teknisk set billigere for mig, da jeg normalt ville have købt dlc og aldrig benytter mig af MT. Men jeg ved jo ikke hvordan det generelle billede ser ud.
Det handler altsammen om bundlinien, hvis EA kan se at folk ikke benytter MT og færre køber spillet. Så laver de det om til det der giver flest $$$$ næste gang.
Men du kan bide dig selv i næsen på, at der sidder en højtuddannet djøffer :twisted: med et regneark i samtlige firmaer. Det eneste han skal er, at regne ud hvordan man klemmer flest mulig $$$ ud af forbrugeren :^o :^o ved lavest mulig omkostning.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Trekamp » man 11 dec 2017 14:18

Lad mig lige prøve at forstå; du kan ikke se hvad der er galt, efter EA har fikset det folk brokkede sig over i første omgang, så derfor skal folk ikke brokke sig over det der var galt i første omgang?
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster