Forum

Stop nu! ;)

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 11 dec 2017 14:41

Jeg siger ikke der ikke er noget galt med MT. Men jeg siger bare det ikke er et must, at købe sig til ting i spillet for at vinde. Deraf udtrykket pay2win. Der kan siges mange dårlige ting om MT, men det ændre ikke ved faktum. Nemlig at hvis man kan finde ud af at spille, så kan man også vinde uden at betale ekstra $$$.

Det de “fiksede”, så vidt jeg forstår det. Er at det ikke tager så meget grind for at unlocke nogle af heltene og at man ikke pt. Kan købe sig til loot boxes.
Det er IKKE en gamechanger.

Man kan bokke sig lige så meget man har lyst til, det har jo formentlig også afstedkommet at EA har ændret nogle ting. Men jeg har altså flere gange skrevet, at jeg bestemt ikke er tilhænger af MT.

Jeg kan sagtens forklare pay2win konceptet igen og igen, men jeg kan jo ikke hjælpe folk med at forstå det :)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 11 dec 2017 14:57

Er du fuld? Eller har du ikke læst tråden. Jeg skriver jo netop, at jeg ikke er fan af MT eller pay2win koncepter. MEN at man netop godt kan vinde i spillet, selvom man ikke har købt max kort til sine karaktere/classes eller rumskibe.

Det EA har “fikset” er så vidt jeg forstår, at man unlocker helte hurtigere og at man ikke pt. Kan købe sig til lootboxes med $$. Så selvom det ikke var “fikset”, ville du stadig kunne vinde i spillet.

Men det er rigtigt, at man jo får en lille fordel jo længere du spiller spillet/unlocker ting eller i tilfældet med MT køber det. Men det er jo ikke sådan, at du ikke har en chance hvis du hopper ind og spiller uden at bruge ekstra $$

Men i rigtig mange spil, er det jo en fordel at have spillet en del. I forhold til upgrades, map kendskab, spilforståelse mv. Sådan vil det jo altid være, når man kan udvikle på ting i et spil.

Ellers skal vi jo allesammen spille skak, banen er fuldstændig ens hver gang og brikkernes egenskaber kan ikke forbedres eller ændres. Jeg tager her forbehold for, at der selvfølgelig kræver noget at være en god skakspiller. Det er ikke for, at hærge dette spil. :)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Jables » man 11 dec 2017 15:00

Stop nu ;)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 11 dec 2017 18:16

Touche ! ;) Jeg troede ikke den registrede mit andet sidste svar og skrev derfor det sidste.

overordnet er vi jo vist enige om, at MT ikke er lavet for forbrugerens skyld ;) Men så må vi jo lukke den med, at vi åbenbart ikke er enige i hele premissen i pay2win konceptet. Det er bare overhovedet ikke den virkelighed jeg har oplevet i spillet, og jeg vil vove den påstand at jeg har spillet BF2 væsentligt flere timer end den gennemsnitlige spilanmelder ;).

Det er også nemmere at råbe "fuck de MT, derfor tabte jeg igen", end at sige "ok jeg er ikke guds gave til playstationspil og DERFOR smasker andre gamer mig, selvom de kun har et enkelt lvl 1 kort" ;).
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » man 11 dec 2017 21:20

Erroneus skrev:Man behøves ikke at bruge 30 timer, for at kunne se hvor mange credits man får i de forskellige kampe, og så regne ud hvor mange kampe man skal spille, for at kunne købe en loot box. Da jeg spillede det, var der stort set ingen forskel på om man landede i top eller bund, det har de trods alt ændret nu.


Det er meget muligt det er ændret, men da du anmeldte spillet, tog det stadig ikke 10 timer at tjene op til Darth Vader eller Luke, som du ellers skrev.

Derfor er troværdigheden i anmeldelsen allerede falmet der.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » tirs 12 dec 2017 00:12

wMikkel skrev:Det er meget muligt det er ændret, men da du anmeldte spillet, tog det stadig ikke 10 timer at tjene op til Darth Vader eller Luke, som du ellers skrev.

Derfor er troværdigheden i anmeldelsen allerede falmet der.

Jo det gjorde det faktisk. Hvis man ikke brugte credits på loot boxes, men kun fokuserede på at låse helte op, så kunne man godt gøre det hurtigere i starten pga. challenges gav ekstra credits i starten, men så måtte man tage et valg om man vil have helte eller loot boxes, eller kun nøjes med en. Pointen var at man var nød til at tage et valg, fordi spillets grind er dårligt bygget op.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+2

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » tirs 12 dec 2017 09:56

Erroneus skrev:
wMikkel skrev:Det er meget muligt det er ændret, men da du anmeldte spillet, tog det stadig ikke 10 timer at tjene op til Darth Vader eller Luke, som du ellers skrev.

Derfor er troværdigheden i anmeldelsen allerede falmet der.

Jo det gjorde det faktisk. Hvis man ikke brugte credits på loot boxes, men kun fokuserede på at låse helte op, så kunne man godt gøre det hurtigere i starten pga. challenges gav ekstra credits i starten, men så måtte man tage et valg om man vil have helte eller loot boxes, eller kun nøjes med en. Pointen var at man var nød til at tage et valg, fordi spillets grind er dårligt bygget op.


Stop stop stop.
Så dit argument for at det tog 10 timer at unlocke en hero, var fordi at dine credits blev brugt på lootboxes?
Det holder jo ikke. Så kan man jo skrive det tager 100 timer at unlocke en hero, fordi man har truffet valget om ikke at spare dem op.

Det er helt hovedløs det der.
Det kan godt være spillets grind ikke er godt, men det er direkte løgn at det ville tage 10 timer at tjene op til Darth Vader.

Det tog mig 1 time at spare op til Darth Vader, og det var før der kom en patch som gav en mere credits i kampene.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Erroneus » tirs 12 dec 2017 11:10

wMikkel skrev:Stop stop stop.
Så dit argument for at det tog 10 timer at unlocke en hero, var fordi at dine credits blev brugt på lootboxes?
Det holder jo ikke. Så kan man jo skrive det tager 100 timer at unlocke en hero, fordi man har truffet valget om ikke at spare dem op.

Det er helt hovedløs det der.
Det kan godt være spillets grind ikke er godt, men det er direkte løgn at det ville tage 10 timer at tjene op til Darth Vader.

Det tog mig 1 time at spare op til Darth Vader, og det var før der kom en patch som gav en mere credits i kampene.

Jeg skriver direkte i anmeldelsen "Det skal siges, at lige i starten går det betydeligt hurtigere, da man får ekstra credits for udfordringer, men dem får man hurtigt klaret og så tager det lang tid at optjene nok credits."

Men du misser fuldstændig pointen. Problemet er at man skal tage et valg, om man vil bruge credits på helte, det kunne jo være man gerne vil unlocke mere end én eller på loot boxes, så man kan få nogle star cards. Det burde ikke være sådan, ikoniske helte/skurke som Darth Vader og Luke Skywalker skal ikke være noget man låser op i et Star Wars spil og hvis det endelig skulle være bag en lås, så skal det ikke kræve så mange timer og hænge sammen med et credits system, hvor de credits også skal bruges på unlocks af andre vitale ting i spillet.

Men det bliver vi vist ikke enige om, så jeg lader den ligge der.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » tirs 12 dec 2017 13:59

Det er ikke meget anderledes end at i andre spil kan vælge at bruge nogle in-game credits på det ene eller andet.
Selvfølgelig er der et valg. Det gør sig også gældende for spil som Call of Duty og mange andre, så det argument er bare så tyndt som noget kan være.

Bottom line, det tager ikke 10 timer at tjene op til hverken Luke eller Darth Vader.
Det KAN dog tage 10 timer, hvis du vælger at bruge dine credits på Lootboxes, men det er helt dit eget valg, og det er derfor direkte forkert at skrive, at det tager 10 timer. Det kan også tage 24 timer, hvis du vælger at bruge nogle af timerne på at indstille lydniveauet i spillet, ændre dine controller settings mm.

Men fint, vi kan godt lade den ligge, du slipper bare ikke for det ævl du har skrevet.
Slut.
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Jables » tirs 12 dec 2017 15:50

wMikkel skrev:Selvfølgelig er der et valg. Det gør sig også gældende for spil som Call of Duty og mange andre, så det argument er bare så tyndt som noget kan være.


Direkte latterligt at sammenligne de to spil med hinanden.

Det tager ikke meget længere end en weekend at unlocke alle de våben og attachments som du skulle have brug for i det seneste COD. Og hvis det ikke skulle være tilfældet, så findes nogle af de bedre våben allerede inden for de første 20 levels, så man når aldrig rigtigt at være bagud alligevel.
Hvor lang tid vil det tage den gennemsnitlige spiller at unlocke alle kort og heroes i SW?

Hvem andre end EA får noget ud af lootbox/heroes systemet? Jeg kan simpelthen ikke se logikken i at forsvare så grådigt et system, som kan være så ufatteligt skadeligt for hele industrien.
Det er allerede ved at udvikle sig. I morgen falder der muligvis en patch i Paladins, som næsten er samme koncept. Hvis ikke folk snart lærer at sige nej, i stedet for bare at acceptere at blive kneppet af udviklere som disse, så er det godt nok en trist tid, som vi går i møde.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » tirs 12 dec 2017 16:27

Jables skrev:
wMikkel skrev:Selvfølgelig er der et valg. Det gør sig også gældende for spil som Call of Duty og mange andre, så det argument er bare så tyndt som noget kan være.


Direkte latterligt at sammenligne de to spil med hinanden.

Det tager ikke meget længere end en weekend at unlocke alle de våben og attachments som du skulle have brug for i det seneste COD. Og hvis det ikke skulle være tilfældet, så findes nogle af de bedre våben allerede inden for de første 20 levels, så man når aldrig rigtigt at være bagud alligevel.


Det er ikke den sammenligning jeg taler om. Jeg taler om deres armory credits, som du enten kan bruge på diverse contracts eller på diverse unlocks, der i sidste ende kan give dig et epic våben.

Så nej, ingen latterlig sammenligning, du vidste bare ikke hvor sammenligningen lå kan jeg se.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Jables » tirs 12 dec 2017 16:44

wMikkel skrev:
Jables skrev:
wMikkel skrev:Selvfølgelig er der et valg. Det gør sig også gældende for spil som Call of Duty og mange andre, så det argument er bare så tyndt som noget kan være.


Direkte latterligt at sammenligne de to spil med hinanden.

Det tager ikke meget længere end en weekend at unlocke alle de våben og attachments som du skulle have brug for i det seneste COD. Og hvis det ikke skulle være tilfældet, så findes nogle af de bedre våben allerede inden for de første 20 levels, så man når aldrig rigtigt at være bagud alligevel.


Det er ikke den sammenligning jeg taler om. Jeg taler om deres armory credits, som du enten kan bruge på diverse contracts eller på diverse unlocks, der i sidste ende kan give dig et epic våben.

Så nej, ingen latterlig sammenligning, du vidste bare ikke hvor sammenligningen lå kan jeg se.

Ja, det kan jeg sgu godt se. Det er da helt enormt relevant at sammenligne valget om at bruge en ingame currency på enten cosmetics eller XP missioner i COD, kontra valget mellem heroes og star cards i BFII, som jo BEGGE 2 har betydning for gameplayet. :roll:

Giver dig lige chancen for at svarer på de nederste 2 spørgsmål endnu engang.
Hvor lang tid vil det tage den gennemsnitlige spiller at unlocke alle kort og heroes i SW?

Hvem andre end EA får noget ud af lootbox/heroes systemet? Jeg kan simpelthen ikke se logikken i at forsvare så grådigt et system, som kan være så ufatteligt skadeligt for hele industrien.
Det er allerede ved at udvikle sig. I morgen falder der muligvis en patch i Paladins, som næsten er samme koncept. Hvis ikke folk snart lærer at sige nej, i stedet for bare at acceptere at blive kneppet af udviklere som disse, så er det godt nok en trist tid, som vi går i møde.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf wMikkel » tirs 12 dec 2017 21:20

Jeg forsvarer ikke deres system, det eneste jeg har pointeret er, t mange anmeldere simpelthen ikke har gjort deres arbejde godt nok, og skriver noget der ikke passer.

Det eneste jeg har skrevet specifikt om, det er, at det IKKE tager 10 timer at låse op for Luke eller Darth Vader, heller ikke før opdatering.
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+1

Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Muppetmilker » fre 15 dec 2017 23:39

Ubertracker77 skrev:For at folk ikke går helt i baglås, så er jeg IKKE tilhænger af microtransactions og pay2win. Men men min knægt, startede i torsdags med at spille BF2. Det fangede ham ikke lige i starten, men nu er han blevet fanget :).
Han har 3 blå kort med sin favorit helt og en masse forskellige kort til alle andre classes, fly og helte. Han ligger tit nr. 1-2 i heltekampe, og i alm maps er det meget spredt. Han er mest til heltekampe.
Han møder tit helte med 2-3 max lvl kort og klare sig fint.

Så hvis en 9 årig knægt kan klare sig i BF2 uden at købe kort for rigtige penge, så kan det altså ikke være fuldstændig skævvredet. [-X Det kan være det bare er tilfældigt i de 50+ kampe som han har spillet, men det tror jeg egentlig ikke.

Det skal ikke være “frygten” for, at spillet er ødelagt af microtransactions der skal afholde en fra at købe det. Hvis man bare generelt synes EA er et lortefirma #-o og man ikke kan lide lyssværd, starfigters, blasters og jedi’s. Så er det selvfølgelig et spil, man skal gåi en stor bue udenom.


Det folk har været sure over var jo hvordan spillet var sat op da det udkom og ikke hvordan det er nu efter ændringerne. Spillet blev jo anmeldt af de fleste, da man stadig kunne købe sig til lootboxes.
At din søn klarer sig fint i spillet efter at ændringerne er sket, har jo intet at sige.
Som nævnt så skal EA nok få vendt skuden i den forkerte retning igen på et tidspunkt.
Jeg tror også på 2nd chances, men ikke når det gælder EA, EA kan brænde i helvede.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Stop nu! ;)

Indlægaf Ubertracker77 » man 18 dec 2017 19:18

Jo det har nemlig en masse at sige, at han kan klare sig. Hele min pointe var, at de ekstrakort man kunne købe via lootboxes IKKE ville gøre at det var pay2win.
Pointen var og er, at han sagtens kunne/kan spille op med folk med 3 x max lvl kort. Derfor er det direkte løgn, når man siger at det gør det til pay2win.

At man er sur over at man ikke hurtigere kunne unlocked helte, kort, mærkelig emotes mv. Er jo fair nok, men det er bare ikke noget der gør det svære at vinde, end hvis man bare spiller og skaffer sig de kort. Man kan stadig ikke købe sig til ting andre ikke kan få, kæmpe nukes eller shooter skills.

At man hader MT og at man synes EA skal brænde i helvede, Må folk jo selv om..

Så medmindre EA havde tænkt sig, at spillere skulle kunne købe Ultimate nukes eller andet fuldstændig vandvittigt gamechanging. Så har jeg jo fuldstændig ret i min pointe.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster