Forum

den uvidende far :-)

Generelt snak om Playstation og services.

den uvidende far :-)

Indlægaf MVB » lør 16 dec 2017 11:53

Hej med jer.
håber i vil hjælpe en uvidende far i denne verden, sønnen på 10 er Fifa nørd og ønsker at han kan streame spillene på youtube direkte mens han chatter, og hvor der er billed af ham og selve fifa spillet, jeg ved man kan få et plug an play kamera (det originale) men det virker vist ikke til dette, der skal vist et kamera og en boks til, jeg er dog lidt presset da det jo snart er jul, er der nogen der kan hjælpe til køb med nogle links til hvad der skal bruges, og gerne noget der også er til at opsætte for en der ikke er ekspert i dette ;-) han har ipad og bærbar hvis nogle af disse skal bruges til...
mvh. Martin
MVB
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Vejle


Re: den uvidende far :-)

Indlægaf Erroneus » lør 16 dec 2017 14:23

Nu skriver du ikke hvad konsol han har? Er det en PlayStation 4?

Fordi direkte på PlayStation 4 kan man streame med billede af sig selv og spillet, til YouTube. Det kræver et Playstation Camera, det er alt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: den uvidende far :-)

Indlægaf Erroneus » lør 16 dec 2017 14:24

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: den uvidende far :-)

Indlægaf Vreki » lør 16 dec 2017 15:19

Ikke et teknisk svar, men før du slipper en 10 årig løs på YouTube så sørg for at have en alvorlig samtale om sociale medier, så han ikke udstiller sig selv eller får uønskede kontakter.

Det er ikke skægt hvis hans video går viralt som Fifa-fjolset eller lignende.
Senest rettet af Vreki lør 16 dec 2017 20:46, rettet i alt 1 gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+3

Re: den uvidende far :-)

Indlægaf Erroneus » lør 16 dec 2017 16:24

Vreki skrev:Ikke et teknisk svar, men før du slipper en 10 årig løs på YouTube så sørg for at have en alvorlig samtale om sociale medier, så han ikke udstiller sig selv eller får uønskede kontakter.

Det er ikke skægt hvis hans video går vitalt som Fifa-fjolset eller lignende.

Rigtig god pointe. Også tag snakken om hvad man viser på kameraet, hvad man ser i baggrunden. Overvej en eller anden "regel", at man sætter en seddel op når der streames, så andre ved det :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: den uvidende far :-)

Indlægaf MVB » lør 16 dec 2017 21:41

Hej
ja det er en playstation 4, og ja vi er ret strikse med hvad der bliver lagt op og holder selvfølgelig øje med hans kanal på youtube som allerede eksisterer, når han går online får jeg besked på pc og mobil og kan følge med da jeg abbonerer på hans kanal, og de gange sprogbruget ikke har været tilfredsstillende er der asap taget affære ;-)
MVB
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Vejle

+2

Re: den uvidende far :-)

Indlægaf MVB » lør 16 dec 2017 21:45

Erroneus skrev:Nu skriver du ikke hvad konsol han har? Er det en PlayStation 4?

Fordi direkte på PlayStation 4 kan man streame med billede af sig selv og spillet, til YouTube. Det kræver et Playstation Camera, det er alt.


er det så hvis han vil chatte med sine kammerater på nettet det ikke funker kun med kameraet, altså jeg tænker haan livestreamer på youtube imens han spiller og der kører kommentarer sideløbende :-)
MVB
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Vejle


Re: den uvidende far :-)

Indlægaf Erroneus » lør 16 dec 2017 22:18

MVB skrev:er det så hvis han vil chatte med sine kammerater på nettet det ikke funker kun med kameraet, altså jeg tænker haan livestreamer på youtube imens han spiller og der kører kommentarer sideløbende :-)


Hmm nej det kan jeg ikke se skulle være et problem. Han kan netop via kameraet, som har indbygget mikrofon, snakke med dem der ser med.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron