Forum

Juledebat: Årets spil

Generelt snak om Playstation og services.

Årets spil 2017

Assassin's Creed Origins
8
15%
Call of Duty: WWII
1
2%
Destiny 2
3
5%
FIFA 18
0
Ingen stemmer
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
0
Ingen stemmer
Hellblade: Senua's Sacrifice
0
Ingen stemmer
Horizon Zero Dawn
24
44%
Injustice 2
0
Ingen stemmer
Middle-earth: Shadow of War
0
Ingen stemmer
Nex Machina
1
2%
NieR: Automata
1
2%
Night in the Woods
0
Ingen stemmer
Nioh
1
2%
Persona 5
1
2%
Prey
0
Ingen stemmer
Pyre
0
Ingen stemmer
Resident Evil 7
0
Ingen stemmer
Sonic Mania
0
Ingen stemmer
South Park: The Fractured But Whole
1
2%
Star Wars: Battlefront II
3
5%
Superhot
2
4%
Uncharted: Lost Legacy
5
9%
Undertale
0
Ingen stemmer
What Remains of Edith Finch
1
2%
Wolfenstein II: The New Colossus
0
Ingen stemmer
Andet
3
5%
 
Afgivne stemmer : 55

Juledebat: Årets spil

Indlægaf Erroneus » man 25 dec 2017 14:04

Vi har ofte nogle lidt tunge emner i vores debatter, men nu hvor det er jul og samtidigt er 2017 snart over, var det oplagt med et lidt mere roligt emne, hvad er årets spil til PlayStation 4?

2017 har budt på nogle glimrende titler, Wolfenstein II: The New Colossus, Horizon Zero Dawn, Nioh, Resident Evil 7, Persona 5, What Remains of Edith Finch, NieR: Automata, Pyre, Uncharted: Lost Legacy og mange flere. Hvad har været årets spil for dig og hvad har overrasket mest?

Glædelig jul og godt nytår.
Senest rettet af Erroneus man 25 dec 2017 15:38, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf wMikkel » man 25 dec 2017 14:35

Det er som om der mangler et af de bedst sælgende spil .. en FPS eller noget .. Hmm
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Da Senzai » man 25 dec 2017 14:37

Erroneus skrev:Vi har ofte nogle lidt tunge emner i vores debatter, men nu hvor det er jul og samtidigt er 2017 snart over, var det oplagt med et lidt mere roligt emne, hvad er årets spil til PlayStation 4?


Game of the Year`? Roligt Emne? Det er det sjoveste, jeg har læst hele dagen! :mrgreen: :mrgreen:

- men fedt med tråden! Er på vej ud af døren, men må skrive engang i aften, når jeg kommer hjem xD
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Erroneus » man 25 dec 2017 15:39

wMikkel skrev:Det er som om der mangler et af de bedst sælgende spil .. en FPS eller noget .. Hmm

Hmm ja, den var totalt glemt, takker.

Tilføjet :) Det nulstiller godt nok afstemningen, men nu var der lagt meget få stemmer, så lad os bare få rettet den til nu her tidligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf HEADSTAR » man 25 dec 2017 18:22

Jeg har stemt på StarWars battlefront 2.

Fordi : Det er simpelthen noget af det mest underholdende jeg længe har oplevet, sikke en debat og den er endnu ikke færdig. Måske stemmer jeg på StarWars i protest over at de spil jeg fik spillet i 2017 slet ikke er nævnt og måske er sådan her afstemning slet ikke intrasant for mig da de nye spil jeg spillede i blev udgivet i 2016 eller for 10 år siden eller helt tilbage i 2004 men det var altså gamle spil der vandt hjemme hos mig.

Det var sådan set ikke meningen at jeg skulle have en Playstation 4 og jeg var mere eller mindre færdig med at bruge siden her men sådan gik det ikke.

Adr1ft og Firewatch blev det sidste nye, Bully og Fahrenheit er stadig et gensyn værd. Nu med trofæer , Abe's Oddesey New'n'Tasty og The Brigde bragte glæde På Min nye Playstation 4 da de er Cross-buy og kunne gen-downloades da jeg fik min Playstation 4.

I dag besluttede jeg mig for at det nye Lego Avengers er mit nye Ps4 spil. Og der er stadig et par Indie spil fra psn jeg vil have men den tid kommer sener.

Glædlig jul alle.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Maethiel » man 25 dec 2017 23:46

Uncharted Lost Legacy.

2017 var ikke voldsomt spændende i min verden, spilmæssigt. 2018 kan kun blive bedre :)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Hades » tirs 26 dec 2017 09:50

Personligt synes jeg det har været et lidt sløvt år. Det kan hænge sammen med at jeg har haft de fedeste spiloplevelser på min Switch med både Zelda og Mario. Horizon var godt men forglemmeligt, Destiny 2 var fedt men uholdbart, Undertale var unikt men havde allerede spillet det på PC etc. De fleste timer på min PS4 er brugt på Overwatch, Sky Force Reloaded og Kingdom Hearts
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg

+1

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Rytteren » tirs 26 dec 2017 11:55

Et super år for spil på ps4. Føj for den lede. Sikke en start på året, gennemført sommer og 3parts afslutning.

Tæt på at have været et af de bedste overhovedet.

Pc'en har siddet fast i de samme gamle travere (sikre hits), Switchen har haft de samme få titler gennem igen og igen. og mobilen har 2-3 spil til toilettet ;P
Så har været godt glad for at ps4 har været fyldt med spænende nye spil (hovedsageligt fra japanse udviklere..9)

Fuck hvis 2018 skal være vildere!!
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Erroneus » tirs 26 dec 2017 13:24

Set med PlayStation øjne, så ser 2018 ud til at blive et større år. Set generelt når man tager Xbox, Switch og PC med, tror jeg dog ikke 2018 bliver vildere end 2017, pga. 2017 fik PUBG, Mario og Zelda.

2018 til PlayStation er RDR2, Detroit: Become Human, God of War, Spiderman, FarCry 5, Monster Hunter, Ni No Kuni II, Anthem, Shadow of the Colossus, Dreams (som kommer til at overraske meget), Metro: Exodus, Days Gone (muligvis), Concrete Genie og så en masse andet jeg har glemt, inkl. en masse lovende PSVR titler. Det er jo et voldsomt mix :D

Men Horizon Zero Dawn er en klar vinder for mig i 2017 og er på niveau med Mario, hvis man kigger ud over PlayStation, men at vælge en vinder ud af de 2 er umuligt, pga. det er så 2 forskellige spil. Zelda var godt, men historien var ikke kedelig, der var for meget fyld og hele mekanismen at våbnene gik så hurtigt i stykker, fandt jeg aldrig særligt sjovt.
Ud over at HZD var teknisk fantastisk udført, så havde det en god balance man sjældent ser i open world spil, hvor verden ikke føltes for stor og plastret til med en milliard ting. Sat sammen med sjovt gameplay, interessante anderledes fjender og så ikke mindst en meget fængslende historie med et at af de bedste plot jeg har set i videospil til dags dato. Jeg har dog ikke fået spillet AC:O (kun 10 timer) eller What Remins of Edit Finch, eller Nioh, men det vil overraske mig hvis jeg fandt dem mere imponerende end HZD.

Et lille shoutout til Uncharted: The Lost Legacy dog, som jeg syntes går under radaren på alt for mange personer, nok pga. prisen og det bare er en "tilføjelse". Det er 7-10 timers super sjovt Uncharted spil, endnu flottere end Uncharted 4 og med nogle af de bedste gameplay sektioner i hele Uncharted serien. Ja det er ikke med Nathan Drake i hovedrollen, men humoren og historien virker stadigvæk rigtigt godt i det. Elgiganten har det til 199 kr. eller PSN Store til 223 kr pt., det er alle pengene værd.
Senest rettet af Erroneus tirs 26 dec 2017 13:25, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Muppetmilker » tirs 26 dec 2017 13:25

Rytteren skrev:Et super år for spil på ps4. Føj for den lede. Sikke en start på året, gennemført sommer og 3parts afslutning.

Tæt på at have været et af de bedste overhovedet.

Pc'en har siddet fast i de samme gamle travere (sikre hits), Switchen har haft de samme få titler gennem igen og igen. og mobilen har 2-3 spil til toilettet ;P
Så har været godt glad for at ps4 har været fyldt med spænende nye spil (hovedsageligt fra japanse udviklere..9)

Fuck hvis 2018 skal være vildere!!


Enig, men det har været meget rpg fokuseret på ps4 fronten, hvilket altid vil være hit/miss hos de fleste gamere.
Lidt mere bredde i 2018, tak.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Da Senzai » tirs 26 dec 2017 19:51

Ingen af mine kandidater er med på listen, så jeg har stemt på "andet".

Årets bedste Playstation 4 spil er selvfølgelig Tekken 7. Tekken er bedre nu end det nogensinde har været og er (sørgeligt nok) den eneste serie, der stadig holder 3D Fighter fanen højt. En af de helt store forbedringer er, at der her i 7 kapitel er større fokus på dit "Ground Game" end i Tekken 6 og Tag 2.

Det gør på en gang spillet både lettere og svære. Det er lettere fordi, at man ikke længere behøver at kunne nogle syge Juggles for at vinde, men sværere fordi, at man (meget groft sagt) ikke længere kan vinde på bare at kunne lave sin seje Juggle. Der er mere "spil" i spillet nu og flere viable taktikker :D

min computer begynder at hakke og fryse, når jeg skriver længere beskder, så årets skuffelse og mine runner ops, må komme lidt senere.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf n00bdream » ons 27 dec 2017 10:31

Bedst har utvivlsomt være Zelda (Botw) og Mario Odyssey, men jeg har også haft gode spiloplevelse med Hellblade og Edith, så sidstnævnte fik stemmen.

Bevares, Uncharted og flere af de andre ‘større’ titler har bestemt været fine og klart anbefalelsesværdige, men også nogle jeg trods alt hurtigt har glemt igen.
n00bdream
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf HrDanish » ons 27 dec 2017 17:39

Har ikke rigtig nået at spille så meget i år, og der er en del jeg har stående på hylden og ikke kan vente med at komme igang med, dog kan jeg allerede nu sige med ret stor sikkerhed at min klare vinder er Horizon.

Ikke nok med at den fik mig igang med at spille fra dag 1, hvilket i de sidste par år kun er Uncharted 4 og Tomb Raider rebooten der har kunne gøre, men alt fra historien, udforskning af verden, kampene til det grafiske var så sindsygt godt at jeg bare ikke kan anbefale det spil nok!

Har stadig dlc'en til gode, men kun fordi jeg venter på at få nogle dage i streg hvor jeg kan nyde den uden at skulle tage pauser i tide og utide eller være på arbejde ;p
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf baunevej » ons 27 dec 2017 19:02

Flere gode spil, men det jeg har spillet mest er uden tvivl Destiny 2, trods for jeg er ved og gå død i det, så har jeg brugt mange timer og haft det sjovt. Køber division gold fredag, så overtager det nok min tid et godt stykke tid fremover ☺️.
Har stemt på destiny 2 som mit personlige game of the year.
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Juledebat: Årets spil

Indlægaf Jb » lør 30 dec 2017 03:34

Stemte horizon. Gik død i det først men startede det op igen efter køb af pro og 4k TV. Fantastisk spil. Det nye Assassin's Creed er jeg lige gået igang med det er også virkelig godt indtil videre.

Året overraskelse for mig må være Yakuza Kiwami, hold da op, historien, stemningen og meget mere jeg bestilte straks Yakuza zero efter jeg gennemførte det

Eller aer memories of old. Musikken og friheden ved bare at flyve rundt og opdage, Kort men god oplevelse
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron