Forum

HDR Tv vs Gaming monitor

Generelt snak om Playstation og services.

HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf TesZ » tirs 26 dec 2017 20:28

Hej derude :)

Jeg har en ASUS pc skærm som jeg har været rigtig glad for, desværre har den tjent sin tid ud, og efter mange (MANGE) timers spil er den stået af.
Derfor står jeg i den situation at jeg skal bruge en ny skærm til min ps4 pro.
I min research er jeg så faldet over de her tv med HDR som ser ganske lækkert ud! Men men men.... Desværre kommer de jo ikke uden fravalg, og må sande at input lag på disse skærme er meget højere end jeg er vant til fra min ASUS skærm (5ms).

Jeg spiller en del FPS i form af Rainbow six seige, battlefield, battlefront 2 og til tider også COD, hvor det er en fordel med lav input lag. Dog elsker jeg også at fordybe mig i spil som The Witcher 3 hvor grafik og story line bliver værdsat og hvor input lag ikke er så vigtigt.

What to do? Jeg er simpelthen på herrens mark så giv gerne jeres input til hvad i ville vælge, gaming skærm eller HDR tv?

Mit budget er omkring de 10.000 kr
TesZ
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf Volpi » tirs 26 dec 2017 23:41

Hdr tv giver først mening med oled og eks b7/c7 i 55” kunne godt ramme 10.000kr i januar.

De har et inputlag på ca 25 ms, om det er mærkbart ift din Asus tør jeg ikke sige. Jeg har selv b6 med 27 ms og har intet at beklage mig over.:).

Jeg ville ikke tøve et sekund med 10.000kr for b/c7
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf Sethos » ons 27 dec 2017 11:44

Du kan også vente her til Q1 2018, der kommer en masse gaming skærme med HDR, fra bla. ASUS der tilbyder både 4K 144Hz HDR skærme, samt en 200Hz Ultrawide HDR. Kunne være det måske var noget.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf BizzyVaping » tirs 02 jan 2018 09:13

Volpi skrev:Hdr tv giver først mening med oled og eks b7/c7 i 55” kunne godt ramme 10.000kr i januar.

De har et inputlag på ca 25 ms, om det er mærkbart ift din Asus tør jeg ikke sige. Jeg har selv b6 med 27 ms og har intet at beklage mig over.:).

Jeg ville ikke tøve et sekund med 10.000kr for b/c7


Har selv et C7 (Købt til 11.000 på black friday).
Det er super til gaming, men input lagget kan godt mærkes en smule på pc. I f.eks battlefield 1 følte jeg hele tiden at et eller andet var galt. Om det så er pga faldet i frames fra min 1440p/144hz pc skærm til mit 4K 60hz tv eller om det er pga input lag skal jeg ikke kunne sige.

På konsol er der dog intet at mærke. Sikkert fordi det er en controller og ikke en mus man sidder med. I det meste andet end first person shooters, har jeg ikke oplevet nogen negative sider ved at bruge tv som pc skærm. De 21ms er faktisk også i den lavere ende for tv. Det er kun monitors der kommer helt ned på de 1-5ms

Hvis det KUN er til ps4'eren, så helt sikkert køb et HDR TV. Hvis du vil bruge det til pc også, så er jeg mere i tvivl
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf JohnH » fre 05 jan 2018 08:02

BizzyVaping skrev:
Volpi skrev:Hdr tv giver først mening med oled og eks b7/c7 i 55” kunne godt ramme 10.000kr i januar.

De har et inputlag på ca 25 ms, om det er mærkbart ift din Asus tør jeg ikke sige. Jeg har selv b6 med 27 ms og har intet at beklage mig over.:).

Jeg ville ikke tøve et sekund med 10.000kr for b/c7


Har selv et C7 (Købt til 11.000 på black friday).
Det er super til gaming, men input lagget kan godt mærkes en smule på pc. I f.eks battlefield 1 følte jeg hele tiden at et eller andet var galt. Om det så er pga faldet i frames fra min 1440p/144hz pc skærm til mit 4K 60hz tv eller om det er pga input lag skal jeg ikke kunne sige.

På konsol er der dog intet at mærke. Sikkert fordi det er en controller og ikke en mus man sidder med. I det meste andet end first person shooters, har jeg ikke oplevet nogen negative sider ved at bruge tv som pc skærm. De 21ms er faktisk også i den lavere ende for tv. Det er kun monitors der kommer helt ned på de 1-5ms

Hvis det KUN er til ps4'eren, så helt sikkert køb et HDR TV. Hvis du vil bruge det til pc også, så er jeg mere i tvivl


De 1-5ms du skriver om monitorer, det er ikke inputlag, det er skærmens reaktionstid, det er noget helt andet. Inputlag på de bedste monitorer ligger omkring 10ms.
JohnH
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Køge


Re: HDR Tv vs Gaming monitor

Indlægaf BizzyVaping » lør 06 jan 2018 10:41

Ja du har ret, fik blandet begreberne sammen :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron