Forum

Hvorfor er det et problem, hvis spil er købt i England?

Generelt snak om Playstation og services.

Hvorfor er det et problem, hvis spil er købt i England?

Indlægaf mipeha » man 12 jan 2009 09:26

Jeg har bemærket, at et af de hyppigste spørgsmål i salgstrådene på dette forum, er hvorvidt et spil er importeret (købt i England) eller i DK. For min død kan jeg ikke gennemskue, hvorfor dette skulle være så vigtigt. I bund og grund er spillet det samme. Og alle PS3 spil er jo regionsfrie, så der burde ikke være nogen problemer med at spille dem på vores PAL maskiner.

Nogen der kan forklare dette?
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf Vinterbird » man 12 jan 2009 09:29

De nordiske udgaver har dansksproget manual og bagside.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf mipeha » man 12 jan 2009 09:36

Vinterbird skrev:De nordiske udgaver har dansksproget manual og bagside.


Og det er den eneste forskel?

Det kommer bag på mig i disse 'internet-tider', at det skulle have så stor betydning for, hvor meget folk vil give for spil. Men måske det bare er mig, der er lidt underlig. :wink:
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf spiff » man 12 jan 2009 10:19

Vinterbird har helt ret i det han skriver med manual og bagsiden af spilæsken.

Dog er der også nogle spil, hvor selve spillet også er blevet oversat til dansk. Nogle firmaer vælger så at udsende alle sprog i alle lande - så et spil købt i eksempelvis Tyskland også vil indeholde Dansk som sprogvalg. Andre firmaer vælger kun at udsende en version i Danmark, Sverige og Norge med de lokale sprog som Dansk, Svensk og Norsk og måske engelsk.

Så hvis man ved at et spil udkommer på dansk, og man gerne vil kunne spille det på dansk, så kan det nogle gange være fornuftigt at vide om spillet er købt i England eller hvor det er købt henne.
spiff
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf Vinterbird » man 12 jan 2009 10:30

spiff skrev:Vinterbird har helt ret i det han skriver med manual og bagsiden af spilæsken.

Dog er der også nogle spil, hvor selve spillet også er blevet oversat til dansk. Nogle firmaer vælger så at udsende alle sprog i alle lande - så et spil købt i eksempelvis Tyskland også vil indeholde Dansk som sprogvalg. Andre firmaer vælger kun at udsende en version i Danmark, Sverige og Norge med de lokale sprog som Dansk, Svensk og Norsk og måske engelsk.

Så hvis man ved at et spil udkommer på dansk, og man gerne vil kunne spille det på dansk, så kan det nogle gange være fornuftigt at vide om spillet er købt i England eller hvor det er købt henne.


Er du sikker på det også er gældende for PS3 titler? Jeg mener der har været posts herinde om at japanske udgaver af spil har det danske sprog i sig, da der er plads nok på Blu-ray skiven til at have en skive med alle sprog, der bliver sendt ud verden over, og så er det bare coveret der skal ændres.

Det er noget andet på 360 platformen, men jeg har ikke hørt at PS3 udgaver skulle mangle sprog i visse regioner.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Player_2 » man 12 jan 2009 15:28

Ja, alle udgaver af LittleBigplanet har dansk tale, lige meget hvor den er købt
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf spiff » man 12 jan 2009 16:45

Vinterbird skrev:Er du sikker på det også er gældende for PS3 titler? Jeg mener der har været posts herinde om at japanske udgaver af spil har det danske sprog i sig, da der er plads nok på Blu-ray skiven til at have en skive med alle sprog, der bliver sendt ud verden over, og så er det bare coveret der skal ændres.

Det er noget andet på 360 platformen, men jeg har ikke hørt at PS3 udgaver skulle mangle sprog i visse regioner.


Umiddelbart kunne jeg da godt forestille mig, at nogle udgaver af et PS3-spil har de europæiske sprog, mens andre udgave af det samme spil måske ikke har det. Men jeg tror at der i øjeblikket ikke er nogle spil, som ikke har alle sprogene - men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
spiff
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 17:04

spiff skrev:
Vinterbird skrev:Er du sikker på det også er gældende for PS3 titler? Jeg mener der har været posts herinde om at japanske udgaver af spil har det danske sprog i sig, da der er plads nok på Blu-ray skiven til at have en skive med alle sprog, der bliver sendt ud verden over, og så er det bare coveret der skal ændres.

Det er noget andet på 360 platformen, men jeg har ikke hørt at PS3 udgaver skulle mangle sprog i visse regioner.


Umiddelbart kunne jeg da godt forestille mig, at nogle udgaver af et PS3-spil har de europæiske sprog, mens andre udgave af det samme spil måske ikke har det. Men jeg tror at der i øjeblikket ikke er nogle spil, som ikke har alle sprogene - men jeg kan selvfølgelig tage fejl.


Jeg ved så ikke om det er specielt lige for promo'er, men jeg har en engelsk promo af Buzz, og der er i hvert fald ingen dansk.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Vinterbird » man 12 jan 2009 17:05

crockett skrev:
spiff skrev:
Vinterbird skrev:Er du sikker på det også er gældende for PS3 titler? Jeg mener der har været posts herinde om at japanske udgaver af spil har det danske sprog i sig, da der er plads nok på Blu-ray skiven til at have en skive med alle sprog, der bliver sendt ud verden over, og så er det bare coveret der skal ændres.

Det er noget andet på 360 platformen, men jeg har ikke hørt at PS3 udgaver skulle mangle sprog i visse regioner.


Umiddelbart kunne jeg da godt forestille mig, at nogle udgaver af et PS3-spil har de europæiske sprog, mens andre udgave af det samme spil måske ikke har det. Men jeg tror at der i øjeblikket ikke er nogle spil, som ikke har alle sprogene - men jeg kan selvfølgelig tage fejl.


Jeg ved så ikke om det er specielt lige for promo'er, men jeg har en engelsk promo af Buzz, og der er i hvert fald ingen dansk.


Sikker på det? For alle andre jeg har snakket med, som har promo'er af Buzz, har dansk sprog på deres. (har du skiftet din PS3 til at være på dansk, for ellers vil det ikke dukke op i spillet)
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 17:10

temmelig sikker... selvom jeg selvfølgelig kommer i tvivl når du nu spørger mig så direkte! :lol:
ej, normalt har jeg den altid på dansk, det var kun da jeg havde resistance 2 i jeg var nødt til at slå over på engelsk... det kunne jeg simpelthen ikke holde ud!
jeg må tjekke min buzz igen, men jeg er 99,9% sikker på den ikke har dansk.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Player_2 » man 12 jan 2009 17:23

Jeg købte en Buzz SE, som skulle komme fra nordisk film, den var engelsk
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster