Forum

PS4 Keybord og mus

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » søn 05 aug 2018 20:23

Hej jeg har ladet mig fortælle at man på PS4 bare kan sætte normal pc mus og tastatur til og bruge dem i spil.

Kunne virkelig godt tænke mig at prøve det der Horizon: Zero Dawn det ser så vildt godt ud.
Men jeg kan simpelhen ikke bruge en kontroller ikke forde jeg ikke vil men kan bare ikke.

Nogle der ved og det er rigtig ma n kan bruge mus tastetur og om der virker med spillet Horizon: Zero Dawn.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Erroneus » søn 05 aug 2018 21:36

Du har en PS4, men kan ikke finde du af at bruge en controller? Det vil ikke give nogle mening at spille Horizon: Zero Dawn med keyboad og mus, det er spillet ikke bygget eller velegnet til.

Anyways, det her emne har været oppe en del gange. Søg på keyboard, så kommer der tråde om det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Vreki » man 06 aug 2018 10:09

Jeg har et keyboard sluttet til min PS4, men det er kun for nemt at kunne sende beskeder i spil.

Hvis man har svært ved finmotorikken med en controller så kan jeg anbefale at man prøver sådan nogle thumbstick forlængere fra f.eks. FPS Freeks.
Jeg tænker ikke over at de er der, men det gør jeg til gengæld når jeg er nødt til at bruge en controller uden.

Selv om jeg har brugt controllere siden den første Xbox så er jeg aldrig blevet nogen ørn til det. Men mine FPS Freeks gør det nemmere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » man 06 aug 2018 13:22

Vreki skrev:Jeg har et keyboard sluttet til min PS4, men det er kun for nemt at kunne sende beskeder i spil.

Hvis man har svært ved finmotorikken med en controller så kan jeg anbefale at man prøver sådan nogle thumbstick forlængere fra f.eks. FPS Freeks.
Jeg tænker ikke over at de er der, men det gør jeg til gengæld når jeg er nødt til at bruge en controller uden.

Selv om jeg har brugt controllere siden den første Xbox så er jeg aldrig blevet nogen ørn til det. Men mine FPS Freeks gør det nemmere.


Problemet er min højre hånd er svag og mangler føling efter en hjerne blødning men tak for svaret.

Jeg købte egentlig den ps4 at køre noget Gran Turismo med rat og pedaler og som mediecenter den kan jo alle de der streamings service hpo, netflix ovs ovs.
så bare det spil og tænkte der ser nice ud men kan forstå man ikke kan bruge mus keyboard i spil.

Tak for et godt svar.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Erroneus » man 06 aug 2018 13:38

Nå for den, ja det ændrer jo situationen totalt :)

Selve PS4 understøtter mus og keyboard, men det er op til udvikleren af spillet om de vil tilføje support for det. Så vidt jeg kan søge mig til, så understøtter det ikke. Så man skal bruge en adapter, f.eks. XIM4 eller Hama - Speedshot. Jeg har ikke erfaring med dem, måske andre kan komme med input.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Dummiz » man 06 aug 2018 19:00

DKsDEVIL skrev:
Vreki skrev:Jeg har et keyboard sluttet til min PS4, men det er kun for nemt at kunne sende beskeder i spil.

Hvis man har svært ved finmotorikken med en controller så kan jeg anbefale at man prøver sådan nogle thumbstick forlængere fra f.eks. FPS Freeks.
Jeg tænker ikke over at de er der, men det gør jeg til gengæld når jeg er nødt til at bruge en controller uden.

Selv om jeg har brugt controllere siden den første Xbox så er jeg aldrig blevet nogen ørn til det. Men mine FPS Freeks gør det nemmere.


Problemet er min højre hånd er svag og mangler føling efter en hjerne blødning men tak for svaret.

Jeg købte egentlig den ps4 at køre noget Gran Turismo med rat og pedaler og som mediecenter den kan jo alle de der streamings service hpo, netflix ovs ovs.
så bare det spil og tænkte der ser nice ud men kan forstå man ikke kan bruge mus keyboard i spil.

Tak for et godt svar.


Jeg forstår din frustration fuldt ud. Jeg er selv født 8 uger for tidligt så jeg har en ar på den venstre side af min hjerne som gør at min fin motorik i min højre side at kroppen er helt fucked op. Jeg kan ikke træne det op overhoved jeg spiller også PS4 og jeg elsker FPS spil og det er ikke en god kombinationen med min fin motorik i højre hånd. Jeg skyder næsten aldrig nogle men til gengæld bliver jeg skudt en masse gange. Syntes godt det kan være lidt hårdt når man Feks. Spiller spil hvor man skal samarbejde og jeg hele tiden dør, jeg forklarer folk hvorfor jeg er så dårlig til spillet men jeg får altid at vide “du skal bare træne noget mere” ja tak det kan jeg bare ikke. Det kan folk oftes ikke forstå :)

Respekt for du nævner hvad du fejler :) det er sku stærkt :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » man 06 aug 2018 19:12

Dummiz
Ja folk forstår ikke altid at vi ikke alle er perfekte, jeg ser bare sådan på det at det kunne have været meget værre
Tænk hvis jeg heller ikke kunne bruge min pc, har stadig problemer med at mærke musen og får tid trykker på en af knapperne.
Respekt herfra også vi må bare kæmpe vider :)
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Vreki » man 06 aug 2018 21:51

Jeg har lige prøvet at starte Horizons op og slutte mus og keyboard til.
Desværre ser den ikke ud til at reagere hverken på mus eller keyboard, og jeg kan heller ikke umiddelbart finde nogen indstillingsmuligheder.

Der står på pakken at den understøtter remote play, jeg ved ikke om der der findes en måde at bruge Remote play fra PC med mus/keyboard i stedet for controller?

Jeg mener at have hørt at diverse adaptere ikke direkte giver muse-understøttelse, men konvertere det til controller input så spillet bliver snydt.. Det er ikke noget jeg har gidet bruge penge på, og de er også noget smådyre.
Men hvis alternativet var ingen spil så begyndte jeg måske at kigge efter nogen anmeldelser.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Erroneus » man 06 aug 2018 22:02

Vreki skrev:Der står på pakken at den understøtter remote play, jeg ved ikke om der der findes en måde at bruge Remote play fra PC med mus/keyboard i stedet for controller?.


Remote Play kræver man har en dualshock 4 forbundet. Men der findes software som REM4P, der kan emulere en dualshock 4 via ens keyboard og mus, og så kan man bruge det via remote play: https://tmacdev.com - Man skal dog have en Dualshock 4 forbundet til den PC man skal bruge REM4P på, men man bruger keyboard + mus.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Vreki » man 06 aug 2018 22:13

Nu glemte jeg at pille musen ud før jeg startede Fortnite(STW), så jeg kan oplyse at Fortnite har medfødt support for M/K. Det traditionelle WASD setup virker uden at jeg har konfigureret noget.

Det er selvfølgeligt også et spil der findes på PC, men det viser at det er muligt hvis udviklerne ønsker det.
Senest rettet af Vreki man 06 aug 2018 23:09, rettet i alt 1 gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » man 06 aug 2018 23:08

Vreki skrev:Nu glemte jeg at pille musen ud før jeg startede Fortnite(STW), så jeg kan oplyse at Fortnite har medført support for M/K. Det traditionelle WASD setup virker uden at jeg har konfigureret noget.

Det er selvfølgeligt også et spil der findes på PC, men det viser at det er muligt hvis udviklerne ønsker det.


Det er lidt underligt at nogle spiludviklere ikke understøtter det det vil da give et mersalg dvs penge i lommen.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Erroneus » man 06 aug 2018 23:11

DKsDEVIL skrev:
Vreki skrev:Nu glemte jeg at pille musen ud før jeg startede Fortnite(STW), så jeg kan oplyse at Fortnite har medført support for M/K. Det traditionelle WASD setup virker uden at jeg har konfigureret noget.

Det er selvfølgeligt også et spil der findes på PC, men det viser at det er muligt hvis udviklerne ønsker det.


Det er lidt underligt at nogle spiludviklere ikke understøtter det det vil da give et mersalg dvs penge i lommen.

Det kan give nogle balance problemer i nogle spil, f.eks. online skydespil, men i singleplayer spil, vil det være oplagt at tilføje den support.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » tors 09 aug 2018 22:21

Har fundet en måde med remote play så man kan spile Horizon: Zero Dawn "kæft et godt spil" med mus og keyboard :)
Erroneus jeg ved ikke hvordan du er kommet frem det ikke egner sig til mus og keybord fungere super :)
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj

+1

Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf Erroneus » tors 09 aug 2018 22:54

DKsDEVIL skrev:Har fundet en måde med remote play så man kan spile Horizon: Zero Dawn "kæft et godt spil" med mus og keyboard :)
Erroneus jeg ved ikke hvordan du er kommet frem det ikke egner sig til mus og keybord fungere super :)


Fedt du har fundet en løsning. Det er smag og behag, jeg vil personligt altid fortrække controller til et action spil som Horizon :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Keybord og mus

Indlægaf DKsDEVIL » tors 09 aug 2018 23:01

et hurtig of topic ?
Hvordan kan det være points tæller under mit navn ikke virker med den under opslaget gør
hvad har jeg lige gjordt forket der.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron