Forum

Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Generelt snak om Playstation og services.

Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf ieXampL_EU » ons 29 aug 2018 22:11

Hej alle,

Jeg vil høre, hvilke fordele og ulemper, der er forbundet ved at jeg deler mine digitale spil med min studie-kammerat? Det drejer sig blandt andet om Fifa 19 og Call of Duty Black Ops 4, hvor den min kammerat logger ind på min profil og sætter den på primær konsol?

Er der nogle ulemper forbundet? Den store fordel er jo, at man sparer 50%
ieXampL_EU
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: København


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Erroneus » tors 30 aug 2018 00:05

Ulempen er at du skal være online, for at dine digitale spil virker, fordi det er kun på den primære konsol, man kan tilgå digitale spil hvis man er offline.

Sandsynligvis vil automatisk download af spil opdateringer og upload af save games ikke fungere, hvis der ikke er en konto med PS+ på som har sat konsol som sin primære konsol.

Ud over det, så skal du bemærke, at du kun kan have 2 PS4'er tilknyttet til din konto, så der er ikke plads til en maskine mere og så HUSK at få fjernet din konto fra en maskine, hvis du en maskine skal sælges. Man kan tvinge ens konto væk fra alle tilknyttet maskiner, via playstation's side, men kun en gang per halve år.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Vreki » tors 30 aug 2018 10:19

Jeg skulle nu også kende nogen meget godt før jeg gav dem adgang til min konto, det er lidt noget andet end når det er inden for husstanden.

End anden ulempe er at den automatiske cloudbaserede backup i PS+ kun virker på den primære PS4, så man skal selv huske at uploade sine savegames.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Zieglers » fre 07 sep 2018 10:46

Hvordan fungerer det helt præcist? Troede nemlig kun man kunne benytte sig af dette på Xbox :)
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Erroneus » fre 07 sep 2018 12:15

Man deler logins imellem 2 personer og så sætter man primær konsol, modsat den man faktisk bruger.

Når en bruger har sat sin primære konsol, kan andre brugere på maskinen bruge spillene fra den konto.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Pagh » lør 29 sep 2018 11:09

Jeg står i samme overvejelser da jeg har 2 ps4, en hjemme og 1 ved mine forældre. Så lige for at skære det helt ud, jeg kan godt dele et købt spil på kpnsollerne, jeg skal bare hver gang logge ind med min konto og sætte som primær inde i konto håndtering. Dette ville ikke kunne medføre ban pga game sharing?
Pagh
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Erroneus » lør 29 sep 2018 12:15

Nej du har misforstået det.

1. Du kun have din konto på 2 konsoller.

2. Du skal ikke skifte din primær konsol hele tiden. Den skal sætte din primær konsol på en af maskinerne. På den maskine du sætter som din primære konso, så kan ALLE brugere på maskinen bruge dine spil. På maskine nummer 2, skal du så være logget ind OG online med din konto, for at kunne tilgå dine spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Morten Skou » lør 29 sep 2018 13:15

Det lyder jo ret meget som samme måde som det virker på på Xbox? Det lyder heller ikke som om at der er nogle ulemper ... at man skal være online er vel i dag ikke et kæmpe problem for så mange af os?
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Erroneus » lør 29 sep 2018 13:29

Ulempen er at man skal være online ja, så man er afhængig af sit internet og at det virker i den anden ende :)

Ud over det, så vil fuld PS Plus funktionalitet, kun virke på ens primære konsol. Automatisk upload af samegames er kun på ens primære konsol.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf kratoss98 » lør 29 sep 2018 14:32

det er simpelthen noget rod med at det primær og sekundær consoller. hvis jeg logger ind på den samme bruger burde den consol jeg er logget ind på være den primære. alt andet er noget rod og det er ikke til at hitte hoved eller hale i. jeg kan vitterligt ikke se hvorfor mit forslag skulle være et problem. det er da nemt.
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Erroneus » lør 29 sep 2018 14:40

kratoss98 skrev:det er simpelthen noget rod med at det primær og sekundær consoller. hvis jeg logger ind på den samme bruger burde den consol jeg er logget ind på være den primære. alt andet er noget rod og det er ikke til at hitte hoved eller hale i. jeg kan vitterligt ikke se hvorfor mit forslag skulle være et problem. det er da nemt.

Det er super simpelt, det er kun når man vil prøve at lave gamesharing det bliver lidt forvirrende, fordi man prøver at bøje reglerne.

Den konsol man primært bruger, sætter man som primær konsol. SÅ har man sine spil og automatisk upload af savegames der. Bruger man så en anden konsol, så kan man logge ind der og tilgå sine spil. Det er ikke mere svært.

I "gamle dage" kunne man have 5 konsoller tilknyttet en konto, men det blev misbrugt voldsomt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Delning af spil mellem to ps4 konsoller

Indlægaf Vreki » lør 29 sep 2018 22:25

kratoss98 skrev:det er simpelthen noget rod med at det primær og sekundær consoller. hvis jeg logger ind på den samme bruger burde den consol jeg er logget ind på være den primære. alt andet er noget rod og det er ikke til at hitte hoved eller hale i. jeg kan vitterligt ikke se hvorfor mit forslag skulle være et problem. det er da nemt.


Hvis du logger på med din egen bruger så har det begrænset betydning om konsollen er primær eller ej.
Og tilsvarende hvis du køber dine spil på en fysisk disc, så kan du også stikke dem i en tilfældig PS og spille der, eller lade resten af familien benytte dem.

Problemet er at vi i stigende grad køber spil digitalt, og de bliver købt til en konto.
Man kunne måske godt have lavet det så de blev låst til en konsol i stedet, men det ville være surt hvis den gamle brød sammen.

Systemet med den primære er faktisk en ret fleksibel måde at håndtere rettighederne til de digitale spil på, da det tillader hele hustanden at dele de digitale spil. Uden det så var man nødt til at købe en kopi til hvert medlem af hustanden.
Og så kan man oven i købet stadigt tilgå sine spil fra en anden konsol.

Som Erroneus siger, så bliver det først lidt kompliceret hvis man forsøger at udnytte reglerne til at have spillene to steder på een gang.

Vi har to konsoller, og har aldrig haft behovet for at skifte frem og tilbage mellem primær.
Den ene har så den begrænsning at det kun er mig der kan spille de digtale spil på den da de bliver købt til min konto, men F2P og fysiske spil virker begge steder. Det er ikke noget vi oplever som et problem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster