Forum

PSVR kvalme

Generelt snak om Playstation og services.

PSVR kvalme

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2018 01:48

Hvor mange af jer med PSVR oplever slem kvalme når i spiller?

Jeg spillede noget Keep Talking And Nobody Dies, hvilket gik helt fint. Man sidder dog også nede på en stol hele tiden i spillet, og skal desarmere en bombe.
Da jeg så prøvede Here They Lie, fik jeg helt ekstrem kvalme. Her halvanden time senere, kan jeg stadig tydeligt mærke det.

Det bliver op ad bakke at være trofæluder med PSVR, når man samtidig skal have en brækspand stående ved siden af :D

Har i nogle tips og tricks til PSVR?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København

+2

Re: PSVR kvalme

Indlægaf morfar » fre 19 okt 2018 01:59

Du er bare nødt til at tage dig sammen. Kvalme er noget gravide kvinder har.....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+4

Re: PSVR kvalme

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2018 08:12

Jeg føler det også som Pregnant Simulator.
Mangler bare Skæld Alle Ud DLC.

Hold kæft hvor er VR Worlds flot. Er meget positivt overrasket over det her high tech legetøj.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PSVR kvalme

Indlægaf Unklemac » fre 19 okt 2018 09:27

JanR prøv om du kan komme igennem den VR Worlds.... Scavengers Odyssey :oops: =P~

Jeg har ikke selv prøvet det, men de fleste siger det lige til at brække sig over... "bokstaveligt talt" :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PSVR kvalme

Indlægaf ikkNico » fre 19 okt 2018 09:40

Jeg har ikke selv prøvet VR overhovedet netop pga kvalme. Jeg skal prøve før jeg køber.

Jeg fsndt denne her på reddit: https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/ ... l_with_it/

Åbenbart kan VR sygdom sidestilles med søsyge, så du skal bare have bildt kroppen ind, at det er helt normalt det den oplever
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Re: PSVR kvalme

Indlægaf Vreki » fre 19 okt 2018 10:09

Jeg har praktisk taget aldrig problemer med VR, selv om jeg ellers normalt nemt får søsyge og lignende.
Selv spil som Farpoint hvor man bevæger sig frit rundt generer mig ikke.

Men der er efter sigende mange der har svært ved at håndtere det
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR kvalme

Indlægaf Erroneus » fre 19 okt 2018 10:44

Sørg for du har indstillet headsettet korrekt i forhold til dine øjne. Indstillinger -> Enheder -> PS VR -> Juster øjne-til-øjne distance hedder den vist.

Men ud over det, så kræver PSVR lidt tilvænning for nogle. Så evt. spil i små sessioner i starten, indtil din krop har vænnet sig til det. Og så er der bare spil, som ikke fungerer for nogle. Jeg er personligt kun stødt på et spil, som jeg jeg ikke kunne klare, og det var det mech space spil som der er i PS Worlds.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PSVR kvalme

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2018 12:41

@Unklemac jeg har kun prøvet undervandsdelen fra VR Worlds, og det gik helt fint.
Shit hvor er det flot!
Scavengers Odyssey lyder som noget jeg lige skal opbygge tolerance mod :D

@ikkNico super god tråd, med mange brugbare tips jeg lige skal prøve.
Det spøjse er at jeg har sejlet meget i mit liv, og ikke plejer at få søsyge. Men det er måske fordi man har horisonten eller himlen som fast referencepunkt.
Jeg kan dog også læse på Reddit at Here They Lie skulle være et af de værste spil med motion sickness:

I played Scavengers Odyssey from start to finish with no motion sickness at all. The jumping seems to be the part that gets most people, but for me it just feels awesome and I wish you could jump further, higher and and at crazier angles! I play Rigs almost everyday for about 2-3 hours at a time and again, never felt any motion sickness except for that short while in the demo when they let you try out head turning.

But Here they Lie was unfortunately the first game to give me proper motion sickness. I felt it immediately but pushed through for an hour. BIG mistake! I was wrecked the whole day after that. Terrible headache. I must note that I turned all comfort settings off though, and it was my first few days of owning VR when I tried it. I'm sure if when I get the courage to try it again(which I definitely will) it will be better. Not only cuz I've had VR for a while now, but because I will take it easier(maybe enable some comfort settings?), and stop after about 20 mins if I feel bad again.


@Vreki jeg skal nok bare tage mig sammen :)
Keep Talking And Nobody Explodes, og VR Worlds gik dog fint.

@Erroneous tak for rådene. Prøver lige at justere det, og spille i mindre sessioner.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København

+2

Re: PSVR kvalme

Indlægaf Erroneus » fre 19 okt 2018 13:48

Scavengers Odyssey var præcis det spil jeg havde problemer med :)

Men ja kunne tyde på noget i Here they Lie er specielt kvalme fremkaldende :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PSVR kvalme

Indlægaf Askinas » fre 19 okt 2018 22:58

Jeg har lige fået VR og har fundet ud af, den venstre linse der er der en form for ridse eller hår mindt på :(
Så den skal sendes retur til cdon :(
Askinas
Niveau 3
 
Indlæg: 262
By: Nykøbing F


Re: PSVR kvalme

Indlægaf JanR » lør 20 okt 2018 01:35

Askinas skrev:Jeg har lige fået VR og har fundet ud af, den venstre linse der er der en form for ridse eller hår mindt på :(
Så den skal sendes retur til cdon :(


Har du fået en brugt model, eller har en stakkels japansk børnearbejder mistet en øjenvippe under samleprocessen?
Var der ridset tegn på hjælp?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PSVR kvalme

Indlægaf Askinas » lør 20 okt 2018 06:32

JanR skrev:
Askinas skrev:Jeg har lige fået VR og har fundet ud af, den venstre linse der er der en form for ridse eller hår mindt på :(
Så den skal sendes retur til cdon :(


Har du fået en brugt model, eller har en stakkels japansk børnearbejder mistet en øjenvippe under samleprocessen?
Var der ridset tegn på hjælp?


En helt ny model fra cdon. Så skal bare sende den retur når jeg får svar fra dem.
Askinas
Niveau 3
 
Indlæg: 262
By: Nykøbing F


Re: PSVR kvalme

Indlægaf anarchoi » tors 25 okt 2018 14:13

Ang. kvalme så er det en tilvænningssag.
De første 14 dages tid havde jeg meget kvalme men det blev bedre og nu har jeg ingen problemer overhoved. Holder jeg en lang pause på et par måneder kræver det dog lidt tilvænning igen men ikke i samme grad som i starten.
Et god råd er, at tage en pause så snart du mærker kvalmen komme snigende.
Og tillykke med købet - jeg har aldrig være så glad for et stykke elektronik som min PSVR.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron