Forum

Larm fra skive/blæser?

Generelt snak om Playstation og services.

Larm fra skive/blæser?

Indlægaf morfar » tirs 06 nov 2018 11:38

Har købt RDR2 på skive, da det var meget billigere end digitalt.

Problemet er at skiven skal være i, for at man kan spille og den larmer som et atomkraftværk.

Jeg oplever det ALDRIG når jeg spiller et digitalt spil. Uanset hvor grafiktungt det end måtte være.

Har læst at nogle af jer herinde siger at spil på skive ikke larmer mere end digitale spil, men det er altså noget vrøvl.

Og ja, der er godt med luft hele vejen omkring min ps4 pro.

Er der en indstilling et sted hvor jeg kan bede min ps4 om ikke hele tiden at lade skiven spinne/maskinen arbejde?

Har lavet en lille video: https://youtu.be/7gxuOxfLPVc
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Kehaan » tirs 06 nov 2018 13:59

Hvis spillet er "installeret" køre disken ikke konstant. Gør min ihvertfald ikke ;) Den køre lige hurtigt for at vertificerer at man har disken i, og så eller gør drevet ikke noget. I andre spil plejer jeg at sætte disken i, vente ind til jeg ikke høre drevet længere, så ved jeg at "spillet er installeret" derefter spiller jeg det først. Jeg venter altid med at spille, til disk drevet ikke siger mere imens konsollen er i menuen.

Jeg syntes det er svært at høre i din video om det er disken eller blæseren der køre. Red Dead Redemption laver en heeeel del blæser larm, især hvis du har nogle af de ældre PS4. Den nye udgave af Ps4 Pro med den nyeste versionsnummer har fået bedre blæsere i, som ikke larmer så meget. Hvis du har en af de første udgaver af Pro'en syntes jeg larmen er meget normal.

Har du åbnet den, og lige renset blæseren? Er nemt at gøre på Pro, kræver blot lige du har noget kompressed luft :)

EDIT: Tilføjet mere info.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087

+1

Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Erroneus » tirs 06 nov 2018 15:05

Det lyder ikke som støj fra skiven. Som Kehaan siger, så kører skiven ikke når spillet er i brug, det er altså ikke noget vrøvl :)

Jeg spiller selv RDR 2 pt. med skive og bemærker følgende:
Hvis maskinen har været slukket helt og ikke i standby, så spinner skiven de første 5 minutter måske. Hvis maskinen har været i standby og bliver tændt, hvorefter RDR 2 starter op, så laver den et tjek på skiven og den spinner i måske max 2 minutter. Man kan tydeligt høre forskel.

Kehaan er inde på noget af det rigtige, det er mere sandsynligt at RDR2 presser din maskine så meget at blæseren kommer op i omdrejninger.

Prøv følgende:
Tag maskinen fra og tag toppen af, så du kan rense blæseren. Du kan se en video hvordan her: https://youtu.be/dPa4trIxoSY

Sørg for maskinen kan trække luft ind fra siderne og kan komme af med luften igen, specielt det sidste er meget vigtigt. Hvis den bare skyder luften ind i et lukket tv møbel, får du problemer.

Løft maskinen op, jeg har selv sænket støj med 3-4 DB, ved at maskinen ikke står på en træplade mere, men er løftet fra pladen. Jeg har valgt at sætte en tyk steelbook blu-ray ind under, det virker rigtig godt: Billede

Den sidste mulighed, det er at du skal ud i at skille maskinen af, for at skifte kølepasta i den. Det kølepasta som der sidder i, kan med tiden blive hårdt og dårligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf morfar » tirs 06 nov 2018 15:42

Tak for svar begge 2. Jeg prøver at rense blæseren og hæve maskinen.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 06 nov 2018 16:10

Du kan evt. også drikke indholdet af de flasker, nederst i højre hjørne af din youtube film. Så høre du måske ikke blæseren så meget ;). Du har set at De blob er et 50 timers platin ikke ? Du har satme meget fritid......;)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf HEADSTAR » tirs 06 nov 2018 19:25

Jeg har det samme problem med no man's sky som er på skive. Modsat download spilne er der ikke en lyd fra maskinen!
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Erroneus » tirs 06 nov 2018 20:21

HEADSTAR skrev:Jeg har det samme problem med no man's sky som er på skive. Modsat download spilne er der ikke en lyd fra maskinen!

Prøv at rens skiven. Jeg har læst at nogle har oplevet det, hvis skiven var fedtet eller ridset.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Jb » søn 11 nov 2018 02:46

Jeg har samme problem, havde det også med god Of war og har det også med black ops 4.
Ekstra træls når man bruger open headphones hehe
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Erroneus » søn 11 nov 2018 23:12

Har smidt en video op, så i kan høre hvordan det burde virke.



Skive spinner ned 0:32 - Blu-ray drev slukker helt 03:12
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf morfar » man 12 nov 2018 02:22

Ubertracker77 skrev:Du kan evt. også drikke indholdet af de flasker, nederst i højre hjørne af din youtube film. Så høre du måske ikke blæseren så meget ;). Du har set at De blob er et 50 timers platin ikke ? Du har satme meget fritid......;)


Jeg drikker ikke mere før vi skal til vegas og tabe hele vores formue.

Det er konen der spiller Blob
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 13 nov 2018 14:23

Nu er min formue "heldigvis" rimelig begrænset, så det bliver ikke det store tab.

Madsen kan gå amok derover, imens vi sidder og fedter ved de billige borde ;). Måske du også skal "straffe" en ATM automat igen ;).

Jeg kan godt grine lidt af, at min bankrådgiver sagde at der ikke kunne komme en limit på et visakort. Men i stedet informerede om, at hvis der bliver hævet ulovligt af andre på kortet dækker banken ;). Mon de tit oplever det ved folk der tager til Vegas ;). At folk i fuldskab, tænker de er geniale til roulette og hæver lidt ekstra ;) hehehehe
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf HEADSTAR » tors 09 maj 2019 15:44

Jeg har lige skildt min ps4ere for at fjerne støv og snavs. Sikke meget der kan samles sammen af skidt inde i den maskine.
Det var ikke nemt da jeg ikke kunne få strømforsyningen løftet men det gik.
Allerede ved første opstart var resultatet der, ingen støj. Så det kan altså godt betale sig at pille ved maskinen.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+2

Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf morfar » tors 09 maj 2019 20:21

HEADSTAR skrev:Jeg har lige skildt min ps4ere for at fjerne støv og snavs. Sikke meget der kan samles sammen af skidt inde i den maskine.
Det var ikke nemt da jeg ikke kunne få strømforsyningen løftet men det gik.
Allerede ved første opstart var resultatet der, ingen støj. Så det kan altså godt betale sig at pille ved maskinen.

Tak for info.

Når jeg får en dag uden kone, børn, hus og arbejde, så skal den hovedrengøres.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf HEADSTAR » fre 10 maj 2019 07:16

Glemte at nævne at min maskine er 1 et halvt år gammel og har ikke før været skildt ad. Inden du skiller din, bør du lige kikke på de 3 tork skruger der sider indvendigt. Sony har brugt nogle som vil vise at den faktisk har været skildt ad hvis der opstår garanti problemer.
Det næste er har du en tork bit der passer i de 3 skruger. Størrelsen på skrugerne er ikke standart.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Larm fra skive/blæser?

Indlægaf Erroneus » fre 17 maj 2019 17:15

Hvis man vil gå all in (næsten), så skifter man til at bruge liquid metal. BEMÆRK dog at det er ikke for begyndere, da det er elektrisk ledende, så man skal bruge noget neglelak til at beskytte komponenterne uden om APU'en og evt. også noget elektrisk tape. Man kan se processen her: https://imgur.com/a/420nWq8

Jeg har lige gjort det på min gamle PS4 Pro, med en gang Thermal Grizzly Conductonaut og oplever et fald på 10DB i støj og toppen bliver 5 grader varmere, som er en klar indikation på at den kommer ordenligt af med varmen nu.

Hvis man ikke er til at bruge noget som liquid metal, så kan en god kølepasta som Thermal Grizzly Kryonaut også anbefales.

Men ja selv en simpel rens er altid en god ide og man kan toppen af PS4 Pro og PS4 Slim, uden at bryde garantien :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron