Forum

Mit PlayStation spilår 2018.

Generelt snak om Playstation og services.

Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Da Senzai » søn 06 jan 2019 16:35

Da jeg så tråden "Året´s spil 2018" blev jeg overrasket. Overrasket over, at ud af de 40+ spil, man kunne stemme på, så havde jeg ikke prøvet et eneste af dem!

Har jeg overhovedet haft min PS4 tændt i 18`?

Jeg var simpelthen nødt til at se, hvad jeg havde købt af spil i 2018. Hele 4 forskellige spil kunne det blive til.

Conan: Exiles
For Honor
Chroma Squad
Vermintide 2

Conan: Exiles var okay-agtigt, men allerede inden køb vidste jeg godt, at det ikke var en genre for mig. For Honor blev jeg ropet til at købe af dem, jeg spiller online med, men det var da godt nok penge ud ad vinduet. Jeg burde kunne lide det, men for en Fighting Gamer som jeg, er det alt for sloppy og af en eller anden grund, har jeg svært ved at læse animationerne.

Chrome Squad var meget sjovt. Købte det fordi, at jeg godt kan lide Power Rangers.

Vermintide 2 er nok på top 3 Game of the Generation. Dig og 3 andre Fantasy-Style voldspsykopater skal fra punkt A til Punkt B og på ruten skal I slagte alle de fjender,der kommer i vejen. Det er akkurat ligeså fedt som det lyder! :D

Mit mest spillede spil har igen i år været Rocket League.

This War of Mine: The Little Ones fik vi med PSplus. Jeg har kun spillet det en gang og har ikke haft behov for at røre det siden. Det var en session, der tog 4-5 timer og det var helt sikkert en oplevelse. En oplevelse, der gjorde indtryk og derfor værd at nævne.

Offline arrangementer har det været sløjt med. I 2017 var jeg til flere offline Rocket League turneringer. De få Rocket League turneringer, jeg så annoncerede i `18 endte med at blive aflyst igen.

I 2018 blev det dog til flere Tekken turneringer ved Nørdmarked (fedt, at de gider holde det!). Jeg har været med 5 gange i alt. De første par gange, jeg var med har der været mange deltagere og det har været super sjovt.

I det meste af 18 har der ikke været så mange deltagere med og det er begyndt at føles lidt fladt at vinde, hver gang, når det tilsyneladende kun er mig, der kommer og try-harder. I 19 regner jeg ikke med at deltage. Jeg har det nemlig med at hype mig selv megameget op og efterfølgende stå med en mærkelig fornemmelse i maven. Jeg må nok kigge lidt inad og erkende, at jeg går lidt højere op i det end de gør. Jeg kan simpelthen ikke styre mig, så snart, at der er fighting games på bordet i en IRL setting! :mrgreen:

Sidste Tanker.

Sammenlignet med mange af de andre aktive brugere herinde og med mig selv i sidste generation, så er det ikke mange spil, jeg får købt. Jeg har brugt penge på DLC til Rocket League og det har jeg det det fint med, da jeg trodsalt har spillet det i snart 4 år.

Der kommer bare ikke så meget spændende og jeg har heller ikke længere behovet for at skulle eje samtlige JRPG´er og Fighting Games, der kommer. Der er kommet rigtigt mange spændende 2D Fighters (der seriøst, ser alt for vilde ud!) , men når jeg har på fornemmeren, at online-delen af død allerede day 1, så kan jeg ikke retfærdiggøre at bruge 500 kroner på dem.

Det er fedt ikke at skulle bruge så mange penge på spil - og det er faktisk også rart ikke at have et kæmpe backlog af spil, man vil igennem. Jeg kan også mærke, at det nyudgivne Vermintide 2 har taget meget tid af mine aftener. Har siddet og spillet det 1-2 timer næsten hver dag siden release og jeg kan mærke, at jeg træt dagen efter fordi, at jeg lige kommer en time for sent i seng. Min lillebror grinte godt nok lidt af mig, da jeg sagde, at jeg synes, at det er meget at spille PlayStaion 1-2 timer om dagen, men for mig er det hele aftenen, der forsvinder.

Især, hvis man også skal købe ind, lave mad, passe sin sport, besøge sin mor osv.

Jeg kan også mærke, at det irriterer mig, at jeg er blevet markant dårligere til Rocket League efter, at jeg er begyndt på Vermintide. Tænkt, hvis jeg skulle have gang i endnu flere spil på en gang!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+2

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf wMikkel » søn 06 jan 2019 18:17

Okay :) Tak fordi du delte med os.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Rytteren » søn 06 jan 2019 19:34

Blog?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Erroneus » søn 06 jan 2019 20:03

You do you man :)

Man skal spille det man har lyst til. Jeg havde planlagt at spille Assassin's Creed Odyssey i min juleferie, men endte med at spille en masse The Long Dark, ja fordi det var det jeg havde lyst til.

Spillene løber ingen vegne, og hvis man ikke får dem spillet, tja så er det nok fordi de ikke rigtigt trækker voldsomt i en en. Jeg har også en stor backlog og sådan er det nu bare engang, når man har adgang til mange spil, det bedste man kan gøre, det er kun at købe spil, når man 100% er sikker på man vil spille det med det samme :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Da Senzai » søn 06 jan 2019 20:15

Rytteren skrev:Blog?


Sådan en har jeg ikke her på PSlife - og det er et bevidst valg! ^_^

Jeg skriver ikke så meget, som, jeg har gjort. Jeg overvejede, da jeg skiftede over til PSlife fra Xboxlife at starte en blog herinde og skrive f. eks hver gang jeg har læst en tegneserie eller spillede et nyt spil, men jeg synes, at det ville blive for sporadisk.

Så vil jeg hellere forsøge at holde i liv i forummet ved f. eks at poste i Dummiz Brætspils´tråd, bruge tegneserie-tråden eller Trekamps´s Vermintide-tråd til at fortælle om mit seneste eventyr i The Old World.

At oprette en tråd istedet for et blog-indlæg inviterer også mere folk til at fortælle om deres eget spil-år og hvor de er i gaming pt. Se på det som en Søndags-debat! :D

Hvor mange nye tråde kommer der på PSlife? 1, 2 eller måske 3 om ugen, når der er run på? Jeg tænker, at der godt kan blive plads til at jeg opretter en enkelt uden fare for at alle de andre emner-drukner ^_^.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+2

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Trekamp » man 07 jan 2019 13:34

Vermintide 2 er latterligt fedt! Jeg spillede primært det første p.g.a. en eller anden irrationel forkærlighed for GW, men mistede hurtigt interessen. 2’eren er bare på alle måder bedre. Som man siger.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf kratoss98 » tirs 08 jan 2019 13:49

er der nogen her der har spillet thumper
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf Maethiel » ons 09 jan 2019 20:39

Har det på samme måde som dig. Køber MARKANT færre spil end før hen. For 7-8 år siden købte jeg vanvittigt mange spil, og kunne slet ikke få nok.

I år er det blevet til meget få.

De eneste nævneværdige gamingoplevelser jeg har haft i 2018 er :

Red Dead Redemption 2 - Det er bare verdensklasse. Lidt langsomt, men det gør mig intet. Glæder mig dog til det næste GTA.

Dragon Ball Fighterz - Det er bare smukt og så ser det vildt fedt ud når man lander store comboer. Dog gik lidt af glæden af det, da det var tæt på umuligt at få en modstander i visse game modes online. Men flotteste Dragon Ball spil jeg har spillet.

South park the stick of truth (Tror da det er i 2018 jeg har spillet det) - Humoren fra serien er ramt spot on. Fed oplevelse.

CS:GO - Har efterhånden brugt noget der ligner 1400 timer på det spil... Det bliver bare aldrig old news for mig. Dog med pauser når jeg ikke har kammerater at spille med. Matchmaking er cancer solo........

Diablo 3 : Reaper of souls - Har købt ROS, og er begyndt at spille lidt diablo 3 igen.. Det er hyggeligt nok.

Ja, det er jo ikke meget, og 2 af dem er på pc.

Selv Fifa er jeg sprunget over. Fifa 19 er broken.

Er nok bare ved at blive gammel og vil kun bruge mine timer på et spil som jeg VIRKELIG synes er fedt. Ellers ser jeg hellere en serie.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf SanneKrog » tors 10 jan 2019 13:26

Jeg er først kommet på PS4 i 18, og har spillet min PS3 til fulde.
Jeg har pt 4 spil, og gider ikke længere at spille hvad som helst, som i mine yngre år, så hellere få spil jeg er glad for at spille flere gange, og så holder jeg pauser og laver andet.
RD2, FIFA19, Sniper Elite og Call Of Duty WW2.
Spiller ikke længere online.
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege

+1

Re: Mit PlayStation spilår 2018.

Indlægaf kratoss98 » tors 10 jan 2019 16:15

i dag skal jeg spille wolfenstein
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron