Forum

PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Deezoned » tors 07 mar 2019 22:00

Så er det muligt at koble op og spille PS4 via Remote Play app på nyere iPad og iPhone. App'en hentes via Apple app-store ... meget nice, og skal klart prøves på farten! :D
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218


Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf JanR » fre 08 mar 2019 03:52

Det er virkelig elendigt på PC, og kan knap nok køre flydende i 720p.
Er der sket nogle reelle forbedringer, eller er det bare samme vin på nye flasker?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København

+1

Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Slimjay DK » fre 08 mar 2019 09:02

Har svært ved at se at det skulle være godt .. det er jo ikke muligt at parre en PS4 controller med Apple's lukket system.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Erroneus » fre 08 mar 2019 17:01

JanR skrev:Det er virkelig elendigt på PC, og kan knap nok køre flydende i 720p.
Er der sket nogle reelle forbedringer, eller er det bare samme vin på nye flasker?

Hvornår har du sidst prøvet? Fordi sidst jeg prøvede med min PS4 Pro, hvilket var sommeren 2018, kørte det uden problemer. Det var til en PS4 Pro som kørte i 1080p. Alm. PS4 og PS4 Slim er max 720p, sidst jeg undersøgte det.

Men ja Remote Play på IOS virker lidt handicappet, når man ikke kan pare en controller med OS'et. Remote Play på Android derimod giver god mening, da man kan tilslutte en controller til. Det er pt. kun muligt på Sony's Xperia telefoner eller via en modificeret udgave af remote play til Android, men man kan håbe de åbner op så alle Android enheder kan bruge det, uden man skal lave krumspring.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf JanR » fre 08 mar 2019 18:42

Erroneus skrev:Hvornår har du sidst prøvet? Fordi sidst jeg prøvede med min PS4 Pro, hvilket var sommeren 2018, kørte det uden problemer. Det var til en PS4 Pro som kørte i 1080p. Alm. PS4 og PS4 Slim er max 720p, sidst jeg undersøgte det.

Men ja Remote Play på IOS virker lidt handicappet, når man ikke kan pare en controller med OS'et. Remote Play på Android derimod giver god mening, da man kan tilslutte en controller til. Det er pt. kun muligt på Sony's Xperia telefoner eller via en modificeret udgave af remote play til Android, men man kan håbe de åbner op så alle Android enheder kan bruge det, uden man skal lave krumspring.


Det er et par måneder siden cirka.

PS Pro, kraftig bærbar og router, 100/100mbit net.
Spillede lidt singleplayer RDR2, men primært onlinedelen.
Det kørte så elendigt i 1080p, at jeg blev nødt til at ændre det til 720p. Men stadig problemer med input lag og lyd, samt pisse grim grafik.
Pretty much en fiasko, så har ikke gidet at prøve det igen siden.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Erroneus » fre 08 mar 2019 20:51

Weird, det burde spille hvis forbindelsen er i orden. Men kan dog tænkes at der har været noget med RDR2, har jeg ikke lige prøvet i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Erroneus » fre 08 mar 2019 22:36

Btw. ser ud til at MFI controllers er understøttet på IOS til remote play.

F.eks. som Rotor Riot og SteelSeries Nimbus. Ingen erfaringer med nogle af dem, ejer ikke en IOS enhed.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Remote Play på iPad og iPhone netop udgivet

Indlægaf Deezoned » lør 09 mar 2019 22:31

Har selv benyttet Remote Play på min Macbook mange gange ... virker fortrinligt med DS4 og trådløs adaptor. Hjemme står min PS4Pro på en 100Mbit fiber og ude har jeg både kørt på ADSL og 4G (dog ikke 1080p på sidstnævnte), men hvis bare forbindelsen er ok der hvor man er, så har det virket fint.

Skal blive spændende med Remote Play fra iPad, men naturligvis er det ikke det samme når man ikke har sin DS4 controller...
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron