Forum

Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Da Senzai » søn 05 maj 2019 21:44

Tak for alle svarene. Jeg har dog spillet en smule Rocket League igår.. Captain Kicker rammer 100 p, sømmet. Jeg har aldrig før haft problemer med bare at stoppe, når man rammer muren, men det forbandede Sæsonpass (som er en ny ting i gaming for mig) gør, at jeg føler, at jeg bør spille det. Har en åndssvag gang "Fear of Missing out" -.-

Arne´s vinkel er spændende, men jeg har ikke behov for at variere mine spil, så jeg kan spille mere uden at gå død. Så vil jeg hellere lave nogle helt andre ting end at spille PlayStation - mit problem er ikke, at jeg spiller for meget eller, at jeg vil finde nye spil, så jeg kan spille mere. Tværtimod har jeg ikke tid til at alle de spil, der ser spændende ud - det er bare den der åndssvage FOMO, som Seasonpasset giver mig. Den gør, at jeg føler, at jeg bør spille, selvom jeg egentligt ikke har lyst. Det er dumt. Så dumt.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+2

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf ikkNico » tors 11 jul 2019 14:23

Det gik lige op for mig, at jeg selv blev ramt lidt af FOMO.

Magic Arena er et fantastisk spil, jeg ikke har kunne give slip på i månedsvis. Det fa'me skægt synes jeg, og jeg skal helt sikkert købe boostere til det, når de nye sæt lander til efteråret. Indtil da skal jeg bare tjene boosters ved at grinde og have det sjovt.

Det var i hvert fald planen indtil fornylig, hvor et ny XP system betød at man skulle logge ind hver dag for at få maksimalt udbytte. Købte man oven i købet et såkaldt Mastery Pass blev FOMO effekten endnu værre,
Jeg var på MGA hver dag, og brugte lige pludselig 2-3 timer om dagen på at grinde,fremfor et par gange om ugen.

Heldigvis skiftede WotC tilbage til et ugentligt system, hvor man kan næjes med at spille et par gange om ugen, og stadig få masser af xp, guld og booster packs, og så lige i tid til forbodlsæsonen begynder. Fedt.

Så selvom jeg ikke fik stress, så forstår jeg godt hvor Senzai vil hen med denne tråd.
Desværre tror jeg også at vi kommer til at se endnu mere FOMO mekanikker i fremtiden, især hvis lootboxe og boosterpacks bliver forbudt på et tidspunkt. Udgiverne vil jo sælge os mere, og det kunne de jo gøre ved at præmiere daglige logins
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf HrDanish » tors 11 jul 2019 21:10

Da Senzai skrev:Tak for alle svarene. Jeg har dog spillet en smule Rocket League igår.. Captain Kicker rammer 100 p, sømmet. Jeg har aldrig før haft problemer med bare at stoppe, når man rammer muren, men det forbandede Sæsonpass (som er en ny ting i gaming for mig) gør, at jeg føler, at jeg bør spille det. Har en åndssvag gang "Fear of Missing out" -.-

Arne´s vinkel er spændende, men jeg har ikke behov for at variere mine spil, så jeg kan spille mere uden at gå død. Så vil jeg hellere lave nogle helt andre ting end at spille PlayStation - mit problem er ikke, at jeg spiller for meget eller, at jeg vil finde nye spil, så jeg kan spille mere. Tværtimod har jeg ikke tid til at alle de spil, der ser spændende ud - det er bare den der åndssvage FOMO, som Seasonpasset giver mig. Den gør, at jeg føler, at jeg bør spille, selvom jeg egentligt ikke har lyst. Det er dumt. Så dumt.


Kender godt det der selv, alle sæsonpasses eller daily quests som dukker op hver dag og man føler man er nød til at gøre dem for at få mest muligt for sine penge. Det er selv et problem jeg har kæmpe med og har svært ved ikke at gøre.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster