Forum

Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Generelt snak om Playstation og services.

Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Da Senzai » lør 27 apr 2019 22:24

Jeg dropper at spille Playstation. Nu må vi lige se, hvordan det ser ud om uge, men nu har jeg taget en beslutning om, at jeg ikke gider mere.

I dag har jeg gået på arbejdet og tænkt på alle de ting, jeg skulle nå, når jeg kom hjem. Købe ind, lave mad, vaske tøj og rydde op efter gæster i torsdags. Det sucks, men such is life. Det værste er dog, at jeg flere gange i løbet af i dag har taget mig selv i at tænke; Jamen, hvornår skal jeg spille Rocket League?

Jeg er kommet bagud i Rocket Pass og skal snart igang med indhente det. Det ligger hele tiden i baghovedet, at jeg er nødt til snart at få spillet noget Rocket League, så jeg kan stige nogle levels. Det er så dumt!

Igår havde jeg lige tid til en halv times spil - men jeg hyggede mig slet ikke. Der er nemlig kommet "Challenges" i Rocket League, (som er er super nemme), hvor man kan optjene lidt ekstra levels ved lige at klare dem. Så i den halve time, jeg spillede, der sad jeg og brugte tid på at spille Game modes, der slet ikke siger mig noget, fordi, at jeg tænker, at jeg er nødt til at få det ekstra boost, når nu jeg spiller så lidt.

Det er så dumt. Jeg føler også, at jeg bliver dårligere og dårligere for hver gang, jeg spiller det. Jeg burde bare tage en pause. Det er det man skal, når man rammer muren i et spil, men tanken sidder stadig i hovedet. Jeg skal spille, så jeg kan stige de levels og få alle itemsne! Nå ja. Og så slutter Competitive season 10 også om to uger, men jeg har slet ikke låst om for mine competitive Rewards endnu! ARGH!

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at jeg går og bliver frustreret og at det fylder i mit hoved, at jeg ikke spiller nok. Jeg tænker, at jeg er bare er nødt til at stoppe med at spille.

I det hele taget synes jeg, at de sidste par måneder, (og år, hvis jeg skal være ærlig), så giver gaming flere frustrationer end sjov. Ud over Rocket League (hvor mine frustrationer tildels er selvforskyldt), så se Power Rangers tråden her på forummet ellers er der også Apex som eksempel. Awesome spil, men det er kun 2-3 ud af 10 kampe, der er sjove. Mange af kampene kommer man på hold med klaphatte eller er sker andre ting ,der gør at det sucks.

Det er efterhånden kun sjovt at spille spil, når mine onlinevenner er på, men de spiller også mindre og mindre. Så derfor, når de endeligt er på, så sidder vi ofte og spiller til alt for sent og så er jeg træt dagen efter og mega tudefjæs på arbejde og IRL - er det overhovedet det værd?

-Men det værste er, at jeg det sidste stykke tid har gået og haft dårlig samvittighed over sæsonpass i Rocket League fordi, jeg ved, at jeg ikke spiller nok. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at jeg har det sådan.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Cena » lør 27 apr 2019 23:33

Tag en pause min ven. Det har jeg gjort af flere omgange. Men jeg kender det med at føle man slet ikke har tid nok til gaming. Du ved jo hvordan mit liv er.

Gaming skal være noget man har det sjovt med og noget med hygger sig med. Så snart det bliver en sur “pligt” er det tid til at trække stikket en periode.

Jeg vil gerne finde en dag snart hvor vi kan tage et par kampe i RL. Vi kan bare aftale på messenger :-)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+3

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf morfar » søn 28 apr 2019 00:05

Siden 2007 har jeg aldrig taget en pause. Og der er kommet kone, hus og børn i mellemtiden. Jeg har altid lyst til at spille, men kan sagtens styre det.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf ikkNico » søn 28 apr 2019 13:05

God ide med en pause. Spil skal altid være sjovt og aldrig en pligt.
Godt man ikke lever af at streame de samme spil år ind og år ud.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+3

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Maethiel » søn 28 apr 2019 23:12

Kan i høj grad genkende hvad du skriver.

Jeg er i flere omgange rendt ind i muren. Jeg har omkring 1500+ timer i CS:GO, siden November 2016. hvilket vil sige i gennemsnit ca 1,5 time om dagen. i GENNEMSNIT.

Det har virkelig været en besættelse i perioder, og jeg er vild med spillet. Dog er det kun rigtig sjovt, hvis man kan stille minimum 3-4-5 pre mades, ellers risikerer man cancer team mates... Det er dog altid en risiko at møde russere og hackere, især i matchmaking..... Derfor risikerer man at sidde 1 time og blive headshottet konstant.........

Det gør at jeg i perioder stopper med at spille. Ikke pga spillet, men pga communytiet... Det er stupidt....

Gaming er ikke hvad det var før. I min verden.. Desværre.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf armorking » man 29 apr 2019 06:14

Tror du skal holde med at tænke på at stige i rank og level op , spil for hyggens skyld , så vil du nyde det mere . Jeg har i hvert fald selv taget pause i 3 måneder og det hjælp rigtig meget .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV

+2

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf munk92 » man 29 apr 2019 13:36

Rigtig god ide at tage en pause. Jeg har selv været afhængig af at spille Playstation. Jeg har over 70 Platinum trofæer på min PSN konto. Og det har langt det meste været lidt af en sur pligt at skulle opnå de trofæer. For det er ikke altid sjovt. Så hvorfor overhovedet gøre det?
Hvis du har nogle spil du kan spille i en halv time bare for sjov, så gør det. Ellers så stop helt.
Du skal ikke stå op om morgen bare for at spille playstation, eller det skal ikke være det du har i tankerne hele tiden. Det var nemlig det eneste jeg tænkte på i en lang år række.
Prøv evt ikke at spille spil i en måneds tid, og se hvordan du har det.
- Lidt en kludret kommentar, men håber du ved hvor jeg vil hen med det hele.
munk92
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+1

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Haugboelle » man 29 apr 2019 19:37

God ide med en pause, vejret er perfekt til andre ting eller måske er der en serie du gerne vil se :)

Det kommer med garanti igen, at du har lysten til at game. Jeg har selv erfaret at jeg skal "tvinge" mig selv til at spille andet end Fifa, WoW, Diablo osv, repetitive spil som jeg har det med at sidde fast i på samme måde som du omtaler, tiltrods for at jeg elsker alle mulige andre spil, tænker det fordi det er nemt og mere overskueligt.

Held og lykke med det :)
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Cena » man 29 apr 2019 19:51

Haugboelle skrev:God ide med en pause, vejret er perfekt til andre ting eller måske er der en serie du gerne vil se :)

Det kommer med garanti igen, at du har lysten til at game. Jeg har selv erfaret at jeg skal "tvinge" mig selv til at spille andet end Fifa, WoW, Diablo osv, repetitive spil som jeg har det med at sidde fast i på samme måde som du omtaler, tiltrods for at jeg elsker alle mulige andre spil, tænker det fordi det er nemt og mere overskueligt.

Held og lykke med det :)


Helt enig. Efter jeg droppede FIFA som jeg spillede hver dag i 3 mdr i træk fik jeg meget mere lyst til at spille!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Livekiller92 » man 29 apr 2019 19:52

Tag en pause som andre siger.

Fra egen vinkel er gaming en afstressende ting for mig efter en lang arbejdsdag.
Kommer helt ned i niveau og ja slapper af
Livekiller92
Niveau 0
 
Indlæg: 37

+1

Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf HrDanish » man 29 apr 2019 20:01

Helt sikkert en klog beslutning.

Jeg kender alt for godt det der med at man lige skal nå de ting for at få mest ud af spillet, om det så er at 100 % complete, skaffe trophies eller nå at farme nogle unique ting i et spil, og imens jeg nød den slags farmen førhen så bliver jeg hurtigt træt af det nu og har indset at jeg slet ikke nyder spillet så det er noget jeg virkelig prøve at tage mig selv i mere.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Zieglers » man 29 apr 2019 20:49

Jeg har også selv lige hold en halv til en hel måneds pause, hvilket var overraskende dejligt - kan helt klart anbefales i ny og næ :)
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf ArneAnderledes » tors 02 maj 2019 15:12

jeg er glad for at så mange her inde bekræfter at det er sundt og vigtigt at huske pauser, men samtidigt rystet over at ingen foreslår at skifte spil oveni pausen...? jeg er selv stærkt afhængig af R6:Siege og har lovet mig selv ikke at køre alle challenges hver uge, for ellers bliver det en pligt og så er spillet ødelagt. er det allerede ødelagt/kedeligt skal man selvfølgelig stoppe og så kun evt vende tilbage efter en pause hvis det så er sjovt igen. ellers skal man bare stoppe helt. men jeg sørger da for altid at have diverse targeted spil parallelt. forsøg at være i gang med forskellige spiltyper samtidigt, fx mix fps, rps og taktiske miljøer. jeg er pt midt i god of war 3 remastered, modern warfare 2, infamous second son, farcry5, Red dead redemption 2, wolfenstein 2, gtaV. og så spiller jeg gerne lidt Siege hver 3. dag for at lave daglige challenges. og så er jeg lige startet på AC Black flag på ps4. det giver altså en rigtig god spredning at vide at hvis man hverken er i humør til at kravle på vægge eller smadre alt man møder på sin vej, eller er for træt til at have hurtige reflekser så vælger man bare noget andet. jeg har sjældent gang i mere end 3 spil på en uge men jeg veksler gerne i mellem

jeg tror også det vigtigt at sørge for at få noget med en god historie ind i mellem alt ultravolden, har lige gennemført Detroit: become human, det er jo lige som at have været i biografen og set en fed film, det tager man med sig og virker afstressende. det er jo gennemgående for denne tråd af man startede med at spille for at stresse af, og så stoppede man først da det i sig selv begyndte at stresse én. led efter signalerne mere opmærksomt, eller bliv bedre til at forebyg.

zombiebasher (favorit dying light)
Ass Creed (favorit AC3, dog kun lige nået til AC4)
en klassisk fps single campaign (pt wolfenstein2)
zombieshooter single ell coop (fx Black ops3)
open World shooter (farcry 5, Red dead R2)
"god of war"-ish spil tja... pt god of war 3R
close quarters combat (R6:Siege)
"jeg har kun 5 minutter, til en enkelt runde, hvad skal jeg spille?" (R6:Siege ELLER Rocket League)
"noget med hjul" (drive Club)
"noget med hjul og vold og humor" GTAV
cinematisk oplevelse/comicbook (telltales Walking dead s2)
ArneAnderledes
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf Vreki » fre 03 maj 2019 02:28

Det skader ikke engang imellem lige at tage et skridt tilbage og sige "Hvorfor spiller jeg egenligt det her?"

Det er vist ingen hemmelighed at mange spil kan skabe en følelse af afhængighed, med daglige missioner, gratis lootboxes og andet som gør at man føler sig forpligtet til at logge på hver dag og måske lige spille en times tid bare for at få dagens bonus.

Jeg vil ikke sige at jeg har taget nogen bevidste pauser, men nogen gange har det været rart at skifte til et klassik singleplayerspil i en periode. Ingen lootboxes, ingen leaderboards, ingen lange sessioner som man næsten skal booke i kalenderen på forhånd og ingen pligt til at logge på dagligt hvis man ikke vil gå glip af noget.
Man spiller kun når det passer en og fordi man har lyst til selve spillet. :D

Og andre gange har der så være perioder hvor jeg bare ikke har haft lysten til at spille, uden at der ligger noget specielt bag.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Jeg dropper gaming. Det giver mig "stress".

Indlægaf CaptainKicker » fre 03 maj 2019 22:12

Cena skrev:
Haugboelle skrev:God ide med en pause, vejret er perfekt til andre ting eller måske er der en serie du gerne vil se :)

Det kommer med garanti igen, at du har lysten til at game. Jeg har selv erfaret at jeg skal "tvinge" mig selv til at spille andet end Fifa, WoW, Diablo osv, repetitive spil som jeg har det med at sidde fast i på samme måde som du omtaler, tiltrods for at jeg elsker alle mulige andre spil, tænker det fordi det er nemt og mere overskueligt.

Held og lykke med det :)


Helt enig. Efter jeg droppede FIFA som jeg spillede hver dag i 3 mdr i træk fik jeg meget mere lyst til at spille!


At droppe FIFA er den bedste beslutning jeg har taget. Hvor fedt det end var med Ultimate Team fra 10 til 14, så må jeg indrømme at det blev for stressende, dyrt og nedslidende mentalt i længden.

Nu har jeg hygget mig med lidt PES og en del FM for mit fodbold-fix, og det er langt bedre for mig end FIFA er. Især med introducering af Weekend League, SBC'er, objectives osv... Det blev for meget.

Hvilket også gør, at jeg kan nikke lidt genkendende til det du, Shin, skriver. Det værste ved de battle passes er at de får en til at føle man spilder penge/tid ved IKKE at klare dem. Derfor jeg tager dem som det er nu, fx med SMITE, og så når jeg hvad jeg når.
Billede
CaptainKicker
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster