Forum

Spørgsmål til Leje af en PS5

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Spørgsmål til Leje af en PS5

Indlægaf Erroneus » ons 11 mar 2020 19:27

nils12 skrev:@Erroneus,
Bare for info:
Game sharing via konto er ulovligt, men ikke ved CD.

Bare for info:
Når du omtaler game sharing inde for spil kredse, så tænkes der mere på deling af digitale spil. Fordi lån af fysiske skiver til konsol giver sig selv, da det altid har været muligt og den ene gang hvor Microsoft forsøgte at "forbyde" det, blev det skudt ned med det samme af forbrugerne.

Leje af fysiske spil ved jer, skal godt nok være billigt, fordi priserne på spil styrtdykker efter det er udkommet, når vi snakker PlayStation og Xbox, samt der er også helt brugt markedet og mulighed for at låne spil gratis på det lokale bibliotek. Nintendo spil holder prisen bedre, så der kan det måske give mere mening.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Spørgsmål til Leje af en PS5

Indlægaf Vreki » fre 13 mar 2020 21:09

Angående udlejning af fysiske spil, så tjekkede jeg lige en tilfældig håndfuld af dem jeg har stående:
Der står eksplicit på dem at udlejning er forbudt medmindre man har en aftale med rettighedshaverne.
De skriver ganske vist også at gensalg er forbudt, men den holder nok ikke under dansk lovgivning.

Generelt så syntes jeg at i skal arbejde lidt mere med konceptet og så gøre det helt klart hvordan i adskiller jer fra leasing eller en medlemsklub med udlejning.

For jeg kan faktisk ikke se den store forskel. På trods af ord som "Digital køb" så ejer brugeren jo reelt intet.
Er det reelt ikke bare leasing hvor man kan suspendere lejeperioden?
Lige som ved leasing så er betalingen tabt når leasing perioden er udløbet. Reelt er det jo ikke "for evigt" man har adgang til konsollen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron