Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf ShadowFlame » man 05 okt 2020 00:42

Hvorfor fik de ikke lov til at række maskinen. Kig på Twitter, der er masser af historier om at de slet ikke var sat til.

Jeg venter til det er nogen den har hans on. Jeg stoler pt. på ingen måde på Sony. De har ikke været åbne eller ærlige på noget tidspunkt omkring ps5.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » man 05 okt 2020 06:11

Det er da altid noget, at vi først får maskinen herhjemme en uges tid efter USA. Så kan man jo nå at afbestille, hvis det er helt ad helvedes til, når amerikanerne får den :)

Jeg synes virkeligt at vi er ved et punkt hvor Sony's hemmelighedskrammeri er suspekt
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » man 05 okt 2020 09:29

ShadowFlame skrev:Hvorfor fik de ikke lov til at række maskinen. Kig på Twitter, der er masser af historier om at de slet ikke var sat til.

OMG, god pointe, jeg tror overhovedet ikke PS5 er ægte, det er bare et nummer for at drive deres aktier op. Præcis som Xbox Series X faktisk ikke kan spille next-gen spil, fordi de ikke har fremvist nogle next-gen spil blandt de youtubers som har fået en. Twitter er bare en fantastisk kilde til pålidelige nyheder :lol:

Men ja som BizzyVaping skriver, det da vist meget godt for nogle, at den udkommer i USA først, fordi så kan nogle folk da få nogle faktiske facts på bordet, til at tage en beslutning ud fra.

Vi er enige at informationerne kommer meget sent, men kunne det tænkes at dette år med COVID-19, har forsinket en del ting. Vi ved allerede at Sony havde helt andre planer for lanceringen og fremvisning af maskinen, som skulle have været hen over sommeren, som er blevet skudt i smadre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » man 05 okt 2020 16:18

Er jeg den eneste der ikke forstår hvad der menes med "række maskinen"? :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf HrDanish » man 05 okt 2020 17:04

BizzyVaping skrev:Er jeg den eneste der ikke forstår hvad der menes med "række maskinen"? :)


Nej det er du ikke :lol: :lol: :lol:
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 06 okt 2020 16:13

Nyt fra PS bloggen: https://blog.playstation.com/2020/10/06 ... er-launch/

Lidt info om deres nye Pulse 3D headset, og bekræftelse på at nuværende headsets virker med Tempest 3D AudioTech, samt et UDSNIT af spil der understøtter 3D lyd: "Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon’s Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon Forbidden West, Resident Evil Village"
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 06 okt 2020 16:44

Erroneus skrev:Nyt fra PS bloggen: https://blog.playstation.com/2020/10/06 ... er-launch/

Lidt info om deres nye Pulse 3D headset, og bekræftelse på at nuværende headsets virker med Tempest 3D AudioTech, samt et UDSNIT af spil der understøtter 3D lyd: "Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon’s Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon Forbidden West, Resident Evil Village"


Jeg mente fandme nok de havde udtalt at det ville virke selv på tv højtalere. :D

Bliver da spændende at se om det gør noget der ikke allerede kan opnåes med virtuel surround.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » tirs 06 okt 2020 17:58

BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Nyt fra PS bloggen: https://blog.playstation.com/2020/10/06 ... er-launch/

Lidt info om deres nye Pulse 3D headset, og bekræftelse på at nuværende headsets virker med Tempest 3D AudioTech, samt et UDSNIT af spil der understøtter 3D lyd: "Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon’s Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon Forbidden West, Resident Evil Village"


Jeg mente fandme nok de havde udtalt at det ville virke selv på tv højtalere. :D

Bliver da spændende at se om det gør noget der ikke allerede kan opnåes med virtuel surround.


Jeg syntes også de havde lovet at det ville virke med almindelige højtalere, men de har nok ikke kunne nå at få softwaren færdig.
Hvilket selvfølgeligt åbner for muligheden for at de ikke kan få det til at virke. Det lyder ellers som spændende teknologi som kunne anvendes i mange andre sammenhænge.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf LarsGL » tirs 06 okt 2020 19:48

Jeg har dummet mig og mistet det kort, jeg har lavet forudbestillingen med, og har bestilt et nyt. Elgiganten påstår, at beløbet er reserveret, så de nok skal blive trukket alligevel. Banken kan ikke se, at der skulle være et reserveret beløb. Nogen der ved, om man kan gøre noget?
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Antoni » tirs 06 okt 2020 20:10

Jeg er lidt spændt på at se hvilke lyd og video-formater den kan klare. Jeg tvivler dog på vi får Dolby Vision og Dolby Atmos. Det ville være rart at komme af med Sony UHD afspilleren.

Eftersom vi får deres eget 3D lydformat har det nok lange udsigter med Atmos...

Men med Disney + og Netflix kan man da kun håbe den kan klare det.
Billede
Antoni
Niveau 1
 
Indlæg: 56
By: Valby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 06 okt 2020 20:22

Antoni skrev:Jeg er lidt spændt på at se hvilke lyd og video-formater den kan klare. Jeg tvivler dog på vi får Dolby Vision og Dolby Atmos. Det ville være rart at komme af med Sony UHD afspilleren.

Eftersom vi får deres eget 3D lydformat har det nok lange udsigter med Atmos...

Men med Disney + og Netflix kan man da kun håbe den kan klare det.


Har MS ikke lavet en eller anden deal med Dolby? Mindes at have set en overskrift der sagde noget med "Xbox series X and S will be the first consoles with dolby vision for games"

Går stærkt ud fra at siden kun xbox blev nævnt er der ingen planer for det til PS.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Antoni » tirs 06 okt 2020 20:34

BizzyVaping skrev:
Antoni skrev:Jeg er lidt spændt på at se hvilke lyd og video-formater den kan klare. Jeg tvivler dog på vi får Dolby Vision og Dolby Atmos. Det ville være rart at komme af med Sony UHD afspilleren.

Eftersom vi får deres eget 3D lydformat har det nok lange udsigter med Atmos...

Men med Disney + og Netflix kan man da kun håbe den kan klare det.


Har MS ikke lavet en eller anden deal med Dolby? Mindes at have set en overskrift der sagde noget med "Xbox series X and S will be the first consoles with dolby vision for games"

Går stærkt ud fra at siden kun xbox blev nævnt er der ingen planer for det til PS.



Du har ret. Dolby selv tweetede selv Xbox bliver den første konsol med Dolby Vision dog først i 2021. Atmos ved launch
Billede
Antoni
Niveau 1
 
Indlæg: 56
By: Valby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » ons 07 okt 2020 10:56

Spil skal man nok ikke regne med får noget der minder om Dolby Atmos lyd når de har deres eget 3D lyd. Men nu når der også er UHD drev i en PS5, så ville det være en kæmpe fejl hvis PS5 ikke kan bitstreame Dolby Atmos, og det ville da også været et kæmpe minus, hvis Apps som Disney+ samt Netflix ikke kan få lov at benytte sig af det.

Atmos og DTS:X er allerede en del af Xbox One .. derfor bruger jeg min One X til Disney+ samt Netflix.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 14:18

Teardown af konsollen ;)



Husk at slå undertekster til.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 14:34

Nogle fine detaljer. Skrue til foden kan gemmes i foden, samme fod til begge postioner. Støvopsamlere som kan støvsuges, adgang til udgivelse af lagring via en skrue (som bekræfter det er udvidelse og ikke erstatning af pladsen), dobbelt lag af isolering på drevet for at mindske larm når skiver bliver læst, der bruges flydende metal kølepasta (som alle de seje også bruger på deres PS4 Pro), en KÆMPE heatsink!!
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron