Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » ons 07 okt 2020 15:03

Så fik vi da set hvor SSD expansion var gemt, og at den interne SSD ikke kan skiftes da den sidder på motherboardet.

Der sidder 3 x SSD klodser på motherboardet, hvilket må betyde at de er 280GB stykket.
Senest rettet af Slimjay DK ons 07 okt 2020 15:09, rettet i alt 1 gang.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 15:08

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 07 okt 2020 16:02

Erroneus skrev:Nogle fine detaljer. Skrue til foden kan gemmes i foden, samme fod til begge postioner. Støvopsamlere som kan støvsuges, adgang til udgivelse af lagring via en skrue (som bekræfter det er udvidelse og ikke erstatning af pladsen), dobbelt lag af isolering på drevet for at mindske larm når skiver bliver læst, der bruges flydende metal kølepasta (som alle de seje også bruger på deres PS4 Pro), en KÆMPE heatsink!!


Ja det ser jo nærmest ud som om den heat sink alene er grunden til konsollen er blevet så kæmpe :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 16:05

"Track your progress on your PS5 console

On PlayStation 5, you will be able to track your progress towards earning individual trophies for compatible PS5 games. For example, sometimes you'll see how many artifacts you have left to collect, or how many armor upgrades you need to get before unlocking the Trophy."

Endelig! :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 07 okt 2020 16:09

Jeg undre mig lidt over deres advarsel i starten "Do not try this at home. Risk of exposure to laser radiation"

Det lyder lidt vildt men ok skal ikke gøre mig klog på om der er nogen reel risiko ved det :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 16:54

Og værd at bemærke, at begge USB porte på bagsiden sammen med usb-c porten på fronten, er SuperSpeed 10Gbit (officielt navn USB 3.2 Gen 2: SuperSpeed USB 10Gbps) USB porte, dvs. support op til 10Gbit og ikke 5Gbit som ellers har været standarden, specielt for USB-A porte.

Det betyder, at hvis man har planer om at bruge ekstern disk til opbevaring af data eller afspilning af PS4 spil, så bliver det naturligvis hurtigere, hvis man bruger en ekstern disk med 10Gbit support.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 07 okt 2020 17:26

Erroneus skrev:Og værd at bemærke, at begge USB porte på bagsiden sammen med usb-c porten på fronten, er SuperSpeed 10Gbit (officielt navn USB 3.2 Gen 2: SuperSpeed USB 10Gbps) USB porte, dvs. support op til 10Gbit og ikke 5Gbit som ellers har været standarden, specielt for USB-A porte.

Det betyder, at hvis man har planer om at bruge ekstern disk til opbevaring af data eller afspilning af PS4 spil, så bliver det naturligvis hurtigere, hvis man bruger en ekstern disk med 10Gbit support.


Ja lagde godt mærke til det.

Kunne være fint hvis man har en Samsung T7 liggende. Hvis man skal til at ud og købe en ville det dog nok være bedre bare at købe en Samsung 980 Pro og smide ind i maskinen. (Prisen er vidst ca den samme for de 2)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 17:37

Jeg har en 1TB SSD (samsung 860 qvo) i min nuværende PS4 Pro, den kunne jeg nok finde på at smide i en 10gbit enclosure, og så bruge på PS5 til PS4 spil eller opbevaring PS5 spil. På et tidspunkt udvider jeg nok PS5 pladsen, men jeg ser det ikke som noget der haster med de 5-6 spil jeg har installeret samtidigt, og på det tidspunkt er der sandsynligvis alternativer til 980 Pro, og dermed også laver priser :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 07 okt 2020 17:55

Ja et enclosure havde jeg da ikke tænkt over.

Har da selv 2 stk Samsung 870 Pro 512gb og en Samsung 860 256gb liggende fra en gammel PC.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf tue69 » ons 07 okt 2020 19:12

Slimjay DK skrev:Så fik vi da set hvor SSD expansion var gemt, og at den interne SSD ikke kan skiftes da den sidder på motherboardet.

Der sidder 3 x SSD klodser på motherboardet, hvilket må betyde at de er 280GB stykket.


Er det omkring 2:50 I videoen?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 07 okt 2020 19:15

tue69 skrev:
Slimjay DK skrev:Så fik vi da set hvor SSD expansion var gemt, og at den interne SSD ikke kan skiftes da den sidder på motherboardet.

Der sidder 3 x SSD klodser på motherboardet, hvilket må betyde at de er 280GB stykket.


Er det omkring 2:50 I videoen?


Det man ser ved 2:50 er pladsen man selv kan smide en SSD i.

Det er ved ca 5:26 maskinens indbyggede vises
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2020 20:55

Og som man kan se, så har de gjort masser af plads, og der er skruehuller for alle typer af længder af m2 nvme drev, så der skulle være en god chance for bredt udvalg, engang i 2021.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » ons 07 okt 2020 22:39

Smart med de udskiftelige paneler, der bliver sikkert mange der sælger ekstra paneler i forskellige farver og designs.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 08 okt 2020 05:54

Det eneste jeg undre mig over er det liquid metal.

Jeg har altid fået at vide, at det godt nok overføre varmen langt bedre, men at det til gengæld også skal skiftes oftere end thermal paste. Jeg har heller aldrig hørt om et masseproduceret produkt som brugte liquid metal. En del af grunden er selvfølgeligt nok at det både koster mere at producere, da det er en noget mere kompliceret process end bare at klatte lidt thermal paste mere eller mindre tilfældigt ud.

Jeg gik dog ud fra at en anden grund også var at det jo eftersigende ikke holder så længe som thermal. (Har hørt flere sige at de på Pc skifter det en gang hvert eller hvert andet år.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tors 08 okt 2020 07:41

BizzyVaping skrev:Det eneste jeg undre mig over er det liquid metal.

Jeg har altid fået at vide, at det godt nok overføre varmen langt bedre, men at det til gengæld også skal skiftes oftere end thermal paste. Jeg har heller aldrig hørt om et masseproduceret produkt som brugte liquid metal. En del af grunden er selvfølgeligt nok at det både koster mere at producere, da det er en noget mere kompliceret process end bare at klatte lidt thermal paste mere eller mindre tilfældigt ud.

Jeg gik dog ud fra at en anden grund også var at det jo eftersigende ikke holder så længe som thermal. (Har hørt flere sige at de på Pc skifter det en gang hvert eller hvert andet år.

ASUS er også begyndt at bruge det i nogle af deres bærbare, så jeg tænker de bruger en variant som kan holde i længere tid. Med alt den fokus de har haft på køling her, og når de har brugt et par år på at udvikle en løsning til netop liquid metal, så tænker jeg de har styr på det. Fordelen ved at de bruger liquid metal, det er netop at de ikke bare kan klatte tilfældigt på, det skal ligge ordenligt, så dermed kommer der også mere ensartet resultater ud af det.

Men en af de store udfordringer med liquid metal i masse produktion, det har netop været påføringen og man skulle sikre sig at det bliver hvor det skal, samt man kan påføre det i en masse produktion. Det har ASUS også brugt noget tid på i følge dem selv, at få styr på, hvilket nok også er noget af det Sony har brugt lang tid på.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron