Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.
https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B
pibond skrev:Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.
https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B
Jeg synes vi skal vente til i morgen med at gå helt i panik, og så håbe på at de forholder sig til situationen der. Med det sagt har jeg også sendt dem en mail (dog ikke mavesur, men insisterende ), fordi jeg umiddelbart er enig med dig. Men det kan jo være de finder ud af at det er bedst PR at sætte os i kø, og hvis det ikke er tilfældet kan man jo (true med at?) melde dem til forbrugerombudsmanden.
BizzyVaping skrev:Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.
https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B
Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse
BizzyVaping skrev:Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse
pibond skrev:BizzyVaping skrev:Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse
"tak for din ordre, der nu er gået igennem"
Ordre status: "Accepteret".
Det er en ordrebekræftelse de har udsendt. Det kan ikke tolkes anderledes. Især når ordren først har en anden status end "accepteret".
pibond skrev:BizzyVaping skrev:Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse
"tak for din ordre, der nu er gået igennem"
Ordre status: "Accepteret".
Det er en ordrebekræftelse de har udsendt. Det kan ikke tolkes anderledes. Især når ordren først har en anden status end "accepteret".
pibond skrev:Er der nogen der ved om det samme skete med de oprindelige forudbestillinger fra Coolshop?
Det er forøvrigt ret snedigt at mailen ikke direkte bruger ordet "ordrebekræftelse", men i stedet teksten "tusind tak for din ordre, der nu er gået igennem" der juridisk ikke er det samme, men som de fleste nok vil tolke som en bekræftigelse.
BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."
Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre
BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."
Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre
Aftalen er bindende: Når man handler på nettet, vil der typisk være indgået en bindende aftale, når kunden har afgivet sin ordre, dvs. som regel når kunden afsluttende har trykket på ”Køb”- eller ”Bestil”-knappen.
jevachenko07 skrev:BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."
Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre
Bizzy men sender de overhovedet sådan en? jeg kan ikke finde sådan en i min email indbakke og jeg har trods alt en del ordre fra deres side af ¨
Men ja, os kunder her i denne situation, får bare en lang næse her desværre.
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 24 gæster