Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 22:03

Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.

https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B


Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf jevachenko07 » tors 19 nov 2020 22:04

Samme sms, ringe håndtering må jeg sige.
Og skidt at sådan et stort firma kan lave sådan en stor fejl, så sæt dog et system op, ikke kom og sig det kom som
En overraskelse med efterspørgslen.
jevachenko07
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Holbæk


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Briixx » tors 19 nov 2020 22:04

pibond skrev:
Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.

https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B


Jeg synes vi skal vente til i morgen med at gå helt i panik, og så håbe på at de forholder sig til situationen der. Med det sagt har jeg også sendt dem en mail (dog ikke mavesur, men insisterende :lol:), fordi jeg umiddelbart er enig med dig. Men det kan jo være de finder ud af at det er bedst PR at sætte os i kø, og hvis det ikke er tilfældet kan man jo (true med at?) melde dem til forbrugerombudsmanden. :roll:


Meget enig. Den var nu heller ikke så mavesur, alt i alt faktisk ret sober, hvis jeg selv skal sige det. Man ja, nu må vi se, hvordan de forholder sig til det i morgen.
Briixx
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Briixx » tors 19 nov 2020 22:07

BizzyVaping skrev:
Briixx skrev:Jeg kan altså komme i tvivl om det er helt lovligt, at de bare annullerer ordren.

https://scontent.faal1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5FDAED4B


Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse


Men så skal de lade være med at skrive

Alt er godt. Læn dig blot tilbage.

Kære Briixx - tusind tak for din ordre, der nu er gået igennem. Vi håber, du nød din shoppeoplevelse på Coolshop

Og så det koblet med, at den fremgår som accepteret inde i ordrestatus. De har formuleret det, så de selv ender som minimum i en gråzone. Drøftede det lige med min kæreste, der er jurist. Hun var ikke imponeret af den formulering i hvert fald - så er de selv uden om det.
Briixx
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Racermus » tors 19 nov 2020 22:08

I mailen, som er en ordre der er modtaget, står der følgende i betingelserne:

§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Så de har ligesom dækket deres røv, når det ikke er en ordre bekræftigelse.. satme nederen.. krydser stadig fingre for at det bare er en fejl de har sendt den sms..
Billede
Racermus
Niveau 4
 
Indlæg: 318
By: Rødovre


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf pibond » tors 19 nov 2020 22:08

BizzyVaping skrev:
Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse


"tak for din ordre, der nu er gået igennem"

Ordre status: "Accepteret".

Det er en ordrebekræftelse de har udsendt. Det kan ikke tolkes anderledes. Især når ordren først har en anden status end "accepteret".
pibond
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Briixx » tors 19 nov 2020 22:13

pibond skrev:
BizzyVaping skrev:
Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse


"tak for din ordre, der nu er gået igennem"

Ordre status: "Accepteret".

Det er en ordrebekræftelse de har udsendt. Det kan ikke tolkes anderledes. Især når ordren først har en anden status end "accepteret".


Præcis - tror ikke den vil være så ligetil, hvis man spurgte Forbrugerombudsmanden i hvert fald. Men jaja, det er jo bare en ps5 - det er dog mest princippet i, at de angiveligt bare annullerer ordren. Jeg kan sgu godt leve med forsinkelsen.
Briixx
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf jevachenko07 » tors 19 nov 2020 22:15

Jeg har altså kigget gamle mails fra tidligere coolshop ordre igennem og nej de sender aldrig en mail med ordet "ordre bekræftigelse" i. De sender derimod samme med at de takker og ens ordre er gået igennem.
Dette kan da ikke andet end tolkes som en bekræftigelse? og hvis de vil nægte den, så har de simpelhen selv skrevet en fiktiv regel på deres hjemmeside, hvis de ikke mener det er en ordrebekræftigelse.
jevachenko07
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Holbæk


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jb » tors 19 nov 2020 22:17

Især fordi ens ordre stod som afventer. Fra bestilling gik der 20 min inden der kom en mail og den ændrede status til accepteret. Jeg havde egentlig forventet levering i slut december eller start januar. Fint nok, hverken power eller bilka kunne jeg komme videre. Magter ikke at skulle afsætte en time et par gange mere i år i håb om at ligge en bestilling som så bare bliver annulleret. Jeg kan godt vente på levering, lad mig dog få en plads i køen
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 22:26

pibond skrev:
BizzyVaping skrev:
Briixx skrev:Det kan de indtil du har fået en ordrebekræftelse


"tak for din ordre, der nu er gået igennem"

Ordre status: "Accepteret".

Det er en ordrebekræftelse de har udsendt. Det kan ikke tolkes anderledes. Især når ordren først har en anden status end "accepteret".


Ja hvis de skriver det vil jeg da også mene det er en bekræftelse.

De fleste steder plejer man bare få en email om ordren er modtaget, og så en ordrebekræftelse for sig selv senere. Jeg har ikke rigtigt handlet ved coolshop i mange år, så aner ikke hvordan de gør det.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » tors 19 nov 2020 22:29

pibond skrev:Er der nogen der ved om det samme skete med de oprindelige forudbestillinger fra Coolshop?

Det er forøvrigt ret snedigt at mailen ikke direkte bruger ordet "ordrebekræftelse", men i stedet teksten "tusind tak for din ordre, der nu er gået igennem" der juridisk ikke er det samme, men som de fleste nok vil tolke som en bekræftigelse.


Jeg fik min som de havde lovet og bestilt endda lidt sent : )
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 22:32

"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."

Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf jevachenko07 » tors 19 nov 2020 22:32

BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."

Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre


Bizzy men sender de overhovedet sådan en? jeg kan ikke finde sådan en i min email indbakke og jeg har trods alt en del ordre fra deres side af :D¨


Men ja, os kunder her i denne situation, får bare en lang næse her desværre.
jevachenko07
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Holbæk


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf pibond » tors 19 nov 2020 22:42

BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."

Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre


Forbrugerombudsmanden synes basically at ordren er bekræftet når man trykker "køb":

Aftalen er bindende: Når man handler på nettet, vil der typisk være indgået en bindende aftale, når kunden har afgivet sin ordre, dvs. som regel når kunden afsluttende har trykket på ”Køb”- eller ”Bestil”-knappen.

(https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hv ... er-salget/)
pibond
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 22:44

jevachenko07 skrev:
BizzyVaping skrev:"§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os."

Det her står i deres betingelser, så jeg tror ikke i kommer langt med ombudsmanden desværre


Bizzy men sender de overhovedet sådan en? jeg kan ikke finde sådan en i min email indbakke og jeg har trods alt en del ordre fra deres side af :D¨


Men ja, os kunder her i denne situation, får bare en lang næse her desværre.


Aner det ikke.

Jeg stoppede med at bruge coolshop, tilbage i Ps3/xbox360 dagene :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron