Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » lør 13 feb 2021 12:03

Hades skrev:Tillykke med den :) Jeg sad også og var i tvivl om jeg skulle springe på den digitale, hvis jeg vandt, men det valg blev truffet for mig - for jeg vandt desværre heller ikke denne gang retten til at købe. Jeg har seriøst snart lyst til bare at kaste håndklædet i ringen og gå på Marketplace og betale hvad det koster... Mit sidste håb er d. 26/2, hvor jeg har hørt at flere butikker skulle få en ny sending


Altså jeg er glad for min PS5 ( og vil ikke sælge den ), men før der kommer nogle flere dedikerede PS5 spil så er den ikke den hellige gral.
Slet ikke hvis man kommer fra en Pro med SSD.

Så jeg ville personligt vente til den model jeg vil have kommer i butikkerne i stedet for at betale overpris eller købe en model som jeg egenligt ikke ville have valgt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Volpi » lør 13 feb 2021 13:31

Vreki skrev:
Hades skrev:Tillykke med den :) Jeg sad også og var i tvivl om jeg skulle springe på den digitale, hvis jeg vandt, men det valg blev truffet for mig - for jeg vandt desværre heller ikke denne gang retten til at købe. Jeg har seriøst snart lyst til bare at kaste håndklædet i ringen og gå på Marketplace og betale hvad det koster... Mit sidste håb er d. 26/2, hvor jeg har hørt at flere butikker skulle få en ny sending


Altså jeg er glad for min PS5 ( og vil ikke sælge den ), men før der kommer nogle flere dedikerede PS5 spil så er den ikke den hellige gral.
Slet ikke hvis man kommer fra en Pro med SSD.

Så jeg ville personligt vente til den model jeg vil have kommer i butikkerne i stedet for at betale overpris eller købe en model som jeg egenligt ikke ville have valgt.


Ja den tanke forstår jeg nu fint også - jeg er dog kommet frem til at jeg faktisk køber de spil online jeg spiller alligevel og så sparer jeg lidt på købet af konsol.
Elsker simpelthen at jeg ikke skal skifte skiver ud og min mindste datter ikke har covers hun syntes er sjove at bygge med:).
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Hades » lør 13 feb 2021 15:02

Vreki skrev:
Hades skrev:Tillykke med den :) Jeg sad også og var i tvivl om jeg skulle springe på den digitale, hvis jeg vandt, men det valg blev truffet for mig - for jeg vandt desværre heller ikke denne gang retten til at købe. Jeg har seriøst snart lyst til bare at kaste håndklædet i ringen og gå på Marketplace og betale hvad det koster... Mit sidste håb er d. 26/2, hvor jeg har hørt at flere butikker skulle få en ny sending


Altså jeg er glad for min PS5 ( og vil ikke sælge den ), men før der kommer nogle flere dedikerede PS5 spil så er den ikke den hellige gral.
Slet ikke hvis man kommer fra en Pro med SSD.

Så jeg ville personligt vente til den model jeg vil have kommer i butikkerne i stedet for at betale overpris eller købe en model som jeg egenligt ikke ville have valgt.

Don't get me wrong, jeg er ikke decideret desperat, men jeg solgte min PS4 Pro for snart lang tid siden fordi jeg vidste at jeg skulle have en PS5 så snart jeg kunne, men havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at det ville være så svært at skaffe en, så lige nu har jeg kun en back-up PS3 til afspilning af DVD'er...
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Racermus » ons 17 feb 2021 15:50

Racermus skrev:
Racermus skrev:Tror jeg var heldig at få én hos føtex. Har betalt, men er nu stadig noget skeptisk..


ooooog der kom mailen på det ikke blev gennemført..... :roll: :roll: :roll:


Så ringede de lige fra bilka(?) idag, og sagde at de kunne tilbyde mig en ps5 som kommer i næste uge, fordi min ordre blev annulleret =D> =D> =D>

Så der kommer jo nok et nyt parti i kan holde øje med i næste uge!

Endelig kan jeg slappe af med det her lorte ræs om at få en ps5...! :mrgreen:
Billede
Racermus
Niveau 4
 
Indlæg: 318
By: Rødovre

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf RadeonXRay » tors 18 feb 2021 11:49

Hades skrev:
Vreki skrev:
Hades skrev:Tillykke med den :) Jeg sad også og var i tvivl om jeg skulle springe på den digitale, hvis jeg vandt, men det valg blev truffet for mig - for jeg vandt desværre heller ikke denne gang retten til at købe. Jeg har seriøst snart lyst til bare at kaste håndklædet i ringen og gå på Marketplace og betale hvad det koster... Mit sidste håb er d. 26/2, hvor jeg har hørt at flere butikker skulle få en ny sending


Altså jeg er glad for min PS5 ( og vil ikke sælge den ), men før der kommer nogle flere dedikerede PS5 spil så er den ikke den hellige gral.
Slet ikke hvis man kommer fra en Pro med SSD.

Så jeg ville personligt vente til den model jeg vil have kommer i butikkerne i stedet for at betale overpris eller købe en model som jeg egenligt ikke ville have valgt.

Don't get me wrong, jeg er ikke decideret desperat, men jeg solgte min PS4 Pro for snart lang tid siden fordi jeg vidste at jeg skulle have en PS5 så snart jeg kunne, men havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at det ville være så svært at skaffe en, så lige nu har jeg kun en back-up PS3 til afspilning af DVD'er...


Haha, det er præcis det samme situation jeg er i.
Solgte alt mit PS4 tilbage i sommers fordi jeg ikke rigtig brugte det mere, så jeg tænkte "eh, heller komme af med det nu så og få lidt penge ud af det, inden PS5" og selvom jeg vidste at jeg ikke var i stand til økonomisk at købe en PS5 ved launch, så kunne det sagtens vente til starten af det nye år... I mellemtiden fiskede jeg min gamle PS3 op fra kælderen, så kæresten kunne se sine DVD'er og Blu-Ray's.

Men ak, kombinationen af Covid, mangel på semiconductors og scalpers, ser ud til at udsætte mit PS5 køb for et rum tid. Forhåbentlig kan Sony så i mellemtiden få taget hånd om problemer, så som controller-drift.

Det piner mig en smule mere, når nu jeg fik både "Ghost of Tsushima" og "Last of Us Part 2" (Spil jeg bevidst sprang over på PS4, fordi jeg vil opleve dem på PS5) og "AC: Valhalla (PS5)" til jul...

Kæresten bestilte endda det nye PS5 headset tilbage i midt Nov. 2020 som min julegave , men det er heller ikke ankommet.

Koldt vand i blodet og forhåbentligt lyser det op inden alt for længe (:
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BingoDK » fre 19 feb 2021 11:46

Ved ikke om folk har bemærket det, men man kan købe den digitale version hos Telia, hvis man samtidigt bestiller bredbånd hos dem. Der er en bindingsperiode, skal man dog være opmærksom på.. Det er lidt dårlig stil fra Telias side af, men det er trods alt bedre end at støtte scalpers.

https://www.telia.dk/kampagner/2020/ps5/
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf ebckbh » fre 19 feb 2021 12:34

Fik min leveret i morges fra Føtex.
Lige til weekenden så det passer perfekt.
Billede
ebckbh
Niveau 3
 
Indlæg: 233

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf klatzen » fre 19 feb 2021 13:49

Har endeligt også fået min fra BR idag omend jeg er skuffet over forløbet. Nu skal der nydes :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Hyperpapa » fre 19 feb 2021 17:09

Tillykke til jer, der lige har fået jeres konsoller!

Vi er stadig mange, der er på jagt efter vores egen PS5.

Håber at I fortsat vil hjælpe med tips og opdateringer omkring kommende chancer for bestilling!

Der gik rygter om en ny levering d. 26. februar, om en uge. Nogen, der ved mere om det?
Hyperpapa
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Skanderborg

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 19 feb 2021 19:41

RadeonXRay skrev:[Forhåbentlig kan Sony så i mellemtiden få taget hånd om problemer, så som controller-drift

Det skal du ikke forvente nogle udvikling på. Den del der fejler i Dualsense, er præcis den samme som der sidder i Dualshock 4, Xbox One controllers (inkl. elite controller til 1500 kr.),Switch Pro controller og mange andre controllers. Sagt på en anden måde, det her med at Dualsense har et drift problem, det virker til at være blæst lidt op, fordi det er ikke værre end som det er med andre controllers, minus joycon controllers til switch, hvor fejlraten er betydeligt højere, men de bruger så også en anden del med endnu mindre levetid.

iFixit har en fin video om det.


Man kan håbe en dag, at de begynder at bruge en del som har bedre levetid, men ingen af konsol producenterne, er sikkert ikke kede af at folk køber nye controllers engang imellem :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf klatzen » fre 19 feb 2021 21:30

Hyperpapa skrev:Tillykke til jer, der lige har fået jeres konsoller!

Vi er stadig mange, der er på jagt efter vores egen PS5.

Håber at I fortsat vil hjælpe med tips og opdateringer omkring kommende chancer for bestilling!

Der gik rygter om en ny levering d. 26. februar, om en uge. Nogen, der ved mere om det?


Jeg vil forslå at melde jer ind i nedenstående FB gruppe. Det var her en "insider" eller på dansk, medarbejder ved Salling Group løftede sløret for sidste drop hvor jeg sikrede mig min. Han er dog gået AWOL siden der inde men admin er vidst i kontakt med ham, og opdatere jævnligt. Jovist er gruppen også fyldt med meget desperate opslag. Men folk er gode til at hjælpe med opdatering der inde på rygter.

https://www.facebook.com/groups/412935633374981

Ift. d. 26, var det selvsamme medarbejder der fortalte at de ville få 1000+ konsoller hjem deromkring så jeg vil forslå at holde et vågent øje! Issuet er blot at de er væk i løbet af få minutter, hvis ikke sekunder, selvom de bare dropper uden at sige noget for netop nok at holde scalpers lidt i hank.

Ellers kommer der også snart hjem til Elgiganten igen, de vil dog køre samme forløb som sidst hvor man tilmelder sig deres konkurrence for at kunne vinde muligheden for at købe en.

Summa Sumarum, der er stadig run på. Men en stor del af pre order slæbet er ved at være ordnet, så jeg tænker der inden for den næste måned til 2, vil blive flere konsoller at kæmpe om og måske lidt mere end bare et par minutter til at reagere når de dropper :)

Held og lykke!
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Hyperpapa » lør 20 feb 2021 11:26

Tak for tippet, Klatzen! Er medlem nu!

Bonus spørgsmål: Kommer der PS5'ere til salg i weekender eller er det altid på hverdage?
Hyperpapa
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Skanderborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf klatzen » lør 20 feb 2021 12:07

Hyperpapa skrev:Tak for tippet, Klatzen! Er medlem nu!

Bonus spørgsmål: Kommer der PS5'ere til salg i weekender eller er det altid på hverdage?


Det er svært at svare på. Men jeg har kun oplevet salg i hverdagene. :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Zalam » man 22 feb 2021 16:38

Umiddelbart virkede det ikke for PS5 - men jeg har IDAG fået en Xbox X series (yes det er den mørke side), fra Elgiganten.

Jeg læste tilfældigvis på et forum i går de havde dem når man ringede via live salg til dem og ganske rigtigt. Selvom deres hjemmeside siger ukendt levering.

Men sjovt nok ved at ringe på live salg havde de nogle enkelte. Det kan være det samme "trick" vil virke på et tidspunkt med PS5 så lad jer ikke nødvendigvis distrahere af lagerstatus siger 0.

Det skal siges man SKAL hente dem, og det var få varehuse, hvor man kunne og den kunne hverken sendes til andet varehus eller hjemtil, men heldigvis for mig var det er varehuse inden for fornuftig afstand.

Så jeg lever med Xbox indtil PS5 bliver tilgængelig for dødelige.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225

+3

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » man 22 feb 2021 19:27

Zalam skrev:Så jeg lever med Xbox indtil PS5 bliver tilgængelig for dødelige.


Nintendo, XBOX, PS, PC, whatever. :D
Jeg finder den gamle fanboy-krig meget lidt underholdende, så jeg brokker mig ikke hvis folk har valgt noget andet end mig. Det bliver hurtigt trættende at se folk hakke på hinandens systemer.

God fornøjelse med Boxen :)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron