Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf OmarE » ons 30 sep 2020 18:36

Volpi skrev:
OmarE skrev:
Volpi skrev:Har forudbestilt på dustin og har i den forbindelse fået en ordrebekræftelse, men kan se pengene ikke er trukket.
Det forstod jeg de blev ellers?
Hvordan skal jeg tolke status så?

Min tanke er om jeg skal ligge en bestilling andet sted istedet så

Ifølge gældende lovgivning må man først hæve pengene når varen er afsendt.


Ja det ved jeg, men jeg synes at have læst de faktisk trak med det samme.

Nå men jeg må se hvad der sker så

Måske har det været et debit kort hvor man reserver beløbet med det samme for at sikre dækning.
OmarE
Niveau 4
 
Indlæg: 615


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf philipnielsen93 » fre 02 okt 2020 15:24

Kommer der normalt flere "waves" af forudbestillinger så man måske sku vente og prøve at være heldig? Eller er det bare at bestille en fra proshop eller lign. og komme i køen med det samme? :D
Billede
philipnielsen93
Niveau 1
 
Indlæg: 94
By: Holbæk


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 02 okt 2020 16:20

philipnielsen93 skrev:Kommer der normalt flere "waves" af forudbestillinger så man måske sku vente og prøve at være heldig? Eller er det bare at bestille en fra proshop eller lign. og komme i køen med det samme? :D

Der komme flere bølger, specielt når man kommer tæt på, så kan de måske nå at få ekstra hjem og tildelt til butikkerne. Men det skader nok ikke at spille på flere heste.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » lør 03 okt 2020 20:52

Så er tilgængelig størrelse på Ps5's SSD lækket = 660gb :roll: #-o
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » lør 03 okt 2020 23:03

BizzyVaping skrev:Så er tilgængelig størrelse på Ps5's SSD lækket = 660gb :roll: #-o


Det lyder måske ikke af så meget, men på den anden side så har min PS4 Pro kun ca 400 MB til rådighed på den SSD jeg har sat i den, og det fungere da ok selv om jeg en gang imellem må flytte nogle spil ud på en ekstern disk.

Og reelt set så er det faktisk sjældent at de bliver spillet ret meget når de først er flyttet ud, på trods af man på PS4 fint kan kører spille fra eksternt lager.

Men det kommer nok til at knibe med at downloade alle PS Plus Collection spillene på een gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » lør 03 okt 2020 23:36

BizzyVaping skrev:Så er tilgængelig størrelse på Ps5's SSD lækket = 660gb :roll: #-o


Lækket siger nu godt 664gb, men lad os nu se om det er rigtigt, selv om det er meget sandsynligt. En 825GB harddisk har rent faktisk 768GB plads, og at der ryger lidt over 100GB til OS'et og de forskellige funktioner, det lyder ikke helt skævt. Xbox Series X går fra 1TB til 802GB.

Heldigvis burde PS5 spil på sigt blive mindre, pga. de slipper for duplikat data, som var nødvendigt af hensyn på den nuværende generation pga. de langsomme søgetider på roterende harddiske, også selv om spillene kommer til at indeholde textures og grafik af højere kvalitet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » søn 04 okt 2020 09:42

Mit problem er at det eneste jeg konsekvent spiller er Battlefield og COD. Så de kommer til at skulle være installeret konstant. Med størrelsen på Cod:MW og med tanke på at et battlefield spil, selvom de plejer fylde langt mindre end MW, stadig typisk ligger på ikke under 100gb.

Hvis man så har et par open world spil, så lugter det pludseligt af at man nærmest er nødt til at skulle ud og købe en Samsung 980 Pro til omkring de 2000kr næsten fra dag 1
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » søn 04 okt 2020 10:40

BizzyVaping skrev:Mit problem er at det eneste jeg konsekvent spiller er Battlefield og COD. Så de kommer til at skulle være installeret konstant. Med størrelsen på Cod:MW og med tanke på at et battlefield spil, selvom de plejer fylde langt mindre end MW, stadig typisk ligger på ikke under 100gb.

Hvis man så har et par open world spil, så lugter det pludseligt af at man nærmest er nødt til at skulle ud og købe en Samsung 980 Pro til omkring de 2000kr næsten fra dag 1


Der er heller intet galt med at vente og se hvordan folk oplever det i praksis. Det er da i høj grad "teknologi-feber" der gør at jeg vil med på første bølge. :lol:
Og så lidt at jeg er 98% sikker på at jeg ender med at købe den alligevel, så for mig giver det mindre mening at vente.

Men mht diskforbruget så kan du vel få et rimeligt godt overblik over hvad du bruger på PS4?

Jeg har forresten lige læst et par artikler hvor det står at PS5 kan bruge et eksternt drev til at afvikle PS4 spil, og en af dem siger at man også kan flytte PS5 spil ud på det eksterne drev selv om de dog ikke kan afvikles derfra.

Mon ikke man kan holde det kørende på den måde et stykke tid, indtil prisen på de godkendte SSD drev falder?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » søn 04 okt 2020 11:06

Vreki skrev:Mon ikke man kan holde det kørende på den måde et stykke tid, indtil prisen på de godkendte SSD drev falder?


Det er min plan :) Fordi de skal nok komme ret hurtigt ned i pris, da fordelen ved de drev, er at de ikke kun laves til PS5, men også til PC, og der er flere producenter som kan lave drev som er hurtige nok, medmindre man vil have en lige på lanceringen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » søn 04 okt 2020 11:32

Vreki skrev:
BizzyVaping skrev:Mit problem er at det eneste jeg konsekvent spiller er Battlefield og COD. Så de kommer til at skulle være installeret konstant. Med størrelsen på Cod:MW og med tanke på at et battlefield spil, selvom de plejer fylde langt mindre end MW, stadig typisk ligger på ikke under 100gb.

Hvis man så har et par open world spil, så lugter det pludseligt af at man nærmest er nødt til at skulle ud og købe en Samsung 980 Pro til omkring de 2000kr næsten fra dag 1


Der er heller intet galt med at vente og se hvordan folk oplever det i praksis. Det er da i høj grad "teknologi-feber" der gør at jeg vil med på første bølge. :lol:
Og så lidt at jeg er 98% sikker på at jeg ender med at købe den alligevel, så for mig giver det mindre mening at vente.

Men mht diskforbruget så kan du vel få et rimeligt godt overblik over hvad du bruger på PS4?

Jeg har forresten lige læst et par artikler hvor det står at PS5 kan bruge et eksternt drev til at afvikle PS4 spil, og en af dem siger at man også kan flytte PS5 spil ud på det eksterne drev selv om de dog ikke kan afvikles derfra.

Mon ikke man kan holde det kørende på den måde et stykke tid, indtil prisen på de godkendte SSD drev falder?

Jo jo man skal da nok kunne finde en nødløsning. Det er bare små irriterende at skulle til at tænke i nødløsninger allerede inden maskinen er ude :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » søn 04 okt 2020 12:13

Maskinen er blevet fremvist sammen med japanske youtubere. Ingen fremvisning af UI eller features, men en bunke spil og selve konsollen.

Nibel har en god twitter tråd om det: https://twitter.com/Nibellion/status/13 ... 9291024384

"PS5 could be "hardly heard" during gameplay, very quiet apparently"
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Dasiima » søn 04 okt 2020 17:55

Erroneus skrev:Maskinen er blevet fremvist sammen med japanske youtubere. Ingen fremvisning af UI eller features, men en bunke spil og selve konsollen.

Nibel har en god twitter tråd om det: https://twitter.com/Nibellion/status/13 ... 9291024384

"PS5 could be "hardly heard" during gameplay, very quiet apparently"


Yderlig citat:

“ It was also noted how quiet the PlayStation 5 was in action, which will be a welcome change from how some of the most taxing games make the PS4 sound a bit like a jet engine.”

Det er jo positive nyheder
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » søn 04 okt 2020 18:25

synes godt sony snart må åbne mere op for nyhederen !
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » søn 04 okt 2020 18:55

PlayStation Access, som er en officiel PlayStation youtube kanal, har sagt der kommer PS5 Gameplay "in the coming weeks", og nu har japanske youtubere fået lov til at fremvise spil og selve konsollen. Jeg er enig, men jeg tror det er lige på trapperne, og allerede i den her uge forventer jeg vi ser mere info.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » søn 04 okt 2020 20:22

Dasiima skrev:
Erroneus skrev:Maskinen er blevet fremvist sammen med japanske youtubere. Ingen fremvisning af UI eller features, men en bunke spil og selve konsollen.

Nibel har en god twitter tråd om det: https://twitter.com/Nibellion/status/13 ... 9291024384

"PS5 could be "hardly heard" during gameplay, very quiet apparently"


Yderlig citat:

“ It was also noted how quiet the PlayStation 5 was in action, which will be a welcome change from how some of the most taxing games make the PS4 sound a bit like a jet engine.”

Det er jo positive nyheder


Så er spørgmålet bare om de bliver ved med at være det.

Jeg har haft 3 Ps4'ere. 2 normale og 1 Pro. Alle 3 har være så godt som lydløse, da jeg fik dem, men begyndte alle at lyde som hårtørrere efter noget tid :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster