Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » lør 10 okt 2020 00:30

Jake242 skrev:Sådan læser jeg det overhovedet ikke, jeg læser det som at de vil dække sig ind at det kan køre dårligere end på ps4 men at de faktisk ikke har en anelse om det. Faktummet er nok(imodsætning til tidligere) nu kører de med en emulator og de kan/har ikke gennemteste den ordentligt inden..

Mark Cerny har allerede udtalt at PS5 afvikler PS4 spil direkte i hardware, som de har opnået i samarbejde med AMD, der udviklede den hardware de brugte i PS4 og som de bruger i PS5.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » lør 10 okt 2020 00:44

Erroneus skrev:Ja PS5 cam er USB, men bemærk du kan ikke bruge PS5 cam til PSVR. Der skal bruges en adapter sammen med PS4 cam, som bliver gratis. Pt. ukendt hvordan man præcis får den adapter.


Nåh, det var da egenligt pudsigt at PS5 kameraet ikke kan bruges.
Men der benyttes måske nogle "forældede" funktioner til PSVR som ikke findes i PS5 kameraet.

Gad vide hvad det betyder for PS5 VR titler, det vil værre forvirrende hvis de udgiver PSVR titler til PS5 som kun fungere med det gamle PSVR, og ikke en evt kommende PSVR-2
Så skal man ikke bare holde styr på konsolversioneren, men også VR versionerne.

Omvendt kan det måske skade VR´s momentum hvis der gå er en periode på et par år hvor der ikke udgives nye titler til PSVR fordi man venter på PSVR-2 til PS5.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » lør 10 okt 2020 08:24

PSVR 2 kommer enten til at bruge tracking via kamera indbygget i hadsettet (inside out tracking), for at opnå totalt trådløshed eller tracking i stil med lighthouses der også bruges på HTC Vive og Valve's index, hvor de lighthouses skyder en IR laser ud i rummet, som brillen bruger til at finde ud af hvor den befinder sig. Eller måske endda en kombination af de to, men der skal vi nok vente et par år endnu, før vi blive klogere. Jeg tror Sony er opsat på PSVR2, men de vil kunne tilbyde et generation skifte, uden man skal betale 10k for headsettet, for det var en PSVR1's styrke, prisen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » lør 10 okt 2020 19:06

Ghost of tsushima 60fps på Ps5:

https://press-start.com.au/news/playsta ... times/amp/

Yes så mangler vi bare The last of US 2 og så behøver jeg ikke mere fra Ps4 :D

Så er spørgsmålet bare om det betyder der ikke kommer en full blown Ps5 opgrade.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » søn 11 okt 2020 08:06

BizzyVaping skrev:Ghost of tsushima 60fps på Ps5:

https://press-start.com.au/news/playsta ... times/amp/

Yes så mangler vi bare The last of US 2 og så behøver jeg ikke mere fra Ps4 :D

Så er spørgsmålet bare om det betyder der ikke kommer en full blown Ps5 opgrade.


Hvor mere fullblown kan det blive hvis vi allerede snakker 4K og 60 FPS?

Når man har set hvad 8K fjernsyn på nuværende kan præstere(ikke rigtigt muligt at spotte forskellen fra 4K OLED) og at det menneskelige øje ikke kan opfange mere en 60FPS - whats left?
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » søn 11 okt 2020 08:56

Jake242 skrev:
BizzyVaping skrev:Ghost of tsushima 60fps på Ps5:

https://press-start.com.au/news/playsta ... times/amp/

Yes så mangler vi bare The last of US 2 og så behøver jeg ikke mere fra Ps4 :D

Så er spørgsmålet bare om det betyder der ikke kommer en full blown Ps5 opgrade.


Hvor mere fullblown kan det blive hvis vi allerede snakker 4K og 60 FPS?

Når man har set hvad 8K fjernsyn på nuværende kan præstere(ikke rigtigt muligt at spotte forskellen fra 4K OLED) og at det menneskelige øje ikke kan opfange mere en 60FPS - whats left?


Hvor har du fra at det menneskelige øje ikke kan se mere end 60fps :D Det er ihvertfald ikke rigtigt da. På pc er der kæmpe forskel på 60 og 100-120 f.eks.

60 fps har slør i bevægelse, hvor billeder først begynder at se krystalklare ud i bevægelse ved omkring de 100fps.

Over 100fps kan jeg personligt ikke længere se forskellen, men man kan stadig mærke forskel på input fra 100 til 144. (Jeg behøver ikke en counter for at se om et spil kører 60 eller omkring de100fps, det kan uden problemer ses med det blotte øje)

Ikke at jeg havde regnet med at Tsushima ville komme over 60fps, men jeg havde da håbet på en mode med raytracing. Om den så kun kørte 30fps ville ikke gøre mig det store. (Vil bare gerne se spillett med raytracing til :) )
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf klatzen » søn 11 okt 2020 10:11

Det der afholder mig fra at ligge en forudbestilling på en PS5 er dels uvidenhed om støjen, da jeg ikke kunne leve med den måde PS4 lød som en jetjager på og derfor solgte netop denne. Det andet er launch titles, som jeg ikke finder ret interessante.

Men efter at have set teardown og hvor meget de lader til at have gjort ud af netop kølingen, samt bagud kapabiliteten som lader til ikke at være videre begrænset, gør det mig godt nok mere og mere lun på at anskaffe mig en så hurtigt som muligt. Så kan jeg altid få afprøvet de titler jeg ikke nåede at få spillet igennem inden jeg solgte min pro :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » søn 11 okt 2020 14:20

Kan se Xbox Series x kører en del spil som ikke har haft låst fps til 30 med 60 istedet for kan vi ikke forvente det samme på ps5? Eller der det nogle de har udviklet til Xbox ?
Hold op hvor ville det være fedt hvis de bare lukkede op for posen med info :)
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » søn 11 okt 2020 14:28

darkandel skrev:Kan se Xbox Series x kører en del spil som ikke har haft låst fps til 30 med 60 istedet for kan vi ikke forvente det samme på ps5? Eller der det nogle de har udviklet til Xbox ?
Hold op hvor ville det være fedt hvis de bare lukkede op for posen med info :)

Spil som har ulåst framerate vil fungere på samme måde på ps5. Da den uløste framerate jo tillader spillene at bruge de ekstra kræfter.

Det er dog ikke voldsomt mange spil der har ulåst framerate på nogen af konsollerne, men der er da nogen stykker
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » søn 11 okt 2020 15:11

Det samme med spil som bruger dynamisk opløsning, hvor spillet skruer op for den interne opløsning der så skaleres til billede output. Sådan spil vil køre med højere opløsning, pga. mere power. Det kunne tænkes vi ser opdateringer til forskellige spil, så der låses op for framerate op og mere dynamisk opløsning, men det er op til udviklerne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Rena » søn 11 okt 2020 17:34

Pre-order min ved Proshop, da jeg kender deres RMA og hvis der er problemer arbejder jeg meget på deres kontor.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf philipnielsen93 » man 12 okt 2020 12:24

Proshop må have noget af en kø efterhånden. De fleste sider har helt lukket for bestillinger, mens de har åbent. Jeg overvejer det stærkt selv og så bare glæde mig til den dag den endelig kommer :D
Billede
philipnielsen93
Niveau 1
 
Indlæg: 94
By: Holbæk


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf OmarE » tirs 13 okt 2020 00:07

PS5 controlleren, tilbehør og nogle spil har ændret udgivelsesdato til d.12/11 hos Elgiganten.
OmarE
Niveau 4
 
Indlæg: 615


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » tirs 13 okt 2020 09:26

philipnielsen93 skrev:Proshop må have noget af en kø efterhånden. De fleste sider har helt lukket for bestillinger, mens de har åbent. Jeg overvejer det stærkt selv og så bare glæde mig til den dag den endelig kommer :D


Ja, de skriver jo også pænt : Har du forudbestilt konsollen, kan vi desværre ikke garantere levering i forbindelse med udgivelsen, grundet stor efterspørgsel. Så snart vi har mere information om leveringsdato, vil vi opdatere din ordrestatus.

Så tænker lidt at hvis man først bestiller nu, så får man den ikke før i 2021 :^o
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 13 okt 2020 09:45

Ser ud til vi får nogle nye informationer på torsdag https://twitter.com/playstation/status/ ... 7320564736
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron