Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 20 okt 2020 16:01

Der er anmeldelser ude af dem, men nej ikke mange som har dem i hænderne og specielt ikke folk som lige tester RDR2 indlæsningstider :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » ons 21 okt 2020 07:36

Det er sku lidt spøjst at der skal være en prisforskel på de spil der udgives både til PS4 og PS5, og hvor PS4 versionen kan upgrades til PS5.

Marvel Spider-man Miles Morales PS4 - 399 kr
Marvel Spider-man Miles Morales PS5 - 449 kr

Sackboy: A Big Adventure PS4 - 449 kr
Sackboy: A Big Adventure PS5 - 499 kr

:roll:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 21 okt 2020 08:42

Slimjay DK skrev:Det er sku lidt spøjst at der skal være en prisforskel på de spil der udgives både til PS4 og PS5, og hvor PS4 versionen kan upgrades til PS5.

Marvel Spider-man Miles Morales PS4 - 399 kr
Marvel Spider-man Miles Morales PS5 - 449 kr

Sackboy: A Big Adventure PS4 - 449 kr
Sackboy: A Big Adventure PS5 - 499 kr

:roll:


Ja det giver ikke meget mening. Når det er sagt så vil jeg tro gensalgs værdien bliver højere på et spil med den hvide ps5 banner på coveret frem for den blå ps4 banner.

Jeg kunne sagtens forestille mig samlere og lignende ville have nok OCD til at ville give mere for at have ps5 coveret
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » ons 21 okt 2020 09:02

jeg tænker at gensalgs værdien her i starten er højere på PS4 versionen, da den kan bruges på begge maskiner, det er jo ikke alle der upgrader konsol på day one.

Der er Microsoft lidt smartere på den front .. en fysisk disk og så et smart delivery system, der giver dig den bedste version af spillet til den konsol man sidder med.

Sony kunne have gjort det samme ved at lave et cover hvor der på banner stod både PS4 / PS5 .. så kunne de spare gevaldigt på omkostningerne, og gjort det nemmere for forbrugerne.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » ons 21 okt 2020 09:15

Slimjay DK skrev:jeg tænker at gensalgs værdien her i starten er højere på PS4 versionen, da den kan bruges på begge maskiner, det er jo ikke alle der upgrader konsol på day one.

Der er Microsoft lidt smartere på den front .. en fysisk disk og så et smart delivery system, der giver dig den bedste version af spillet til den konsol man sidder med.

Sony kunne have gjort det samme ved at lave et cover hvor der på banner stod både PS4 / PS5 .. så kunne de spare gevaldigt på omkostningerne, og gjort det nemmere for forbrugerne.


Jeg er kæmpe fane af det potentiale SmartDelivery har. Forstår ikke hvorfor Sony kategorisk nægter at kigge ind i den teknologi. Det ville løse en del af de ting som den kommende generation, kommer til at kæmpe med i starten - nu hvor PS5 har bagudkompatibiltet.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » ons 21 okt 2020 10:40

De har jo allerede en form for "smart delivery" system, da man kan upgrade en PS4 disk til PS5 versionen.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 21 okt 2020 15:37

Præcis, SmartDelivery er bare et PR ord for noget som allerede findes. SmartDelivery betyder ikke at alle xbox spil, automatisk bliver opdateret til nyeste udgave, det er igen op til udgiverne selv om de ønsker at understøtte det. Cyberpunk 2077 understøtter SmartDelivery, præcis som det understøtter opgradering af PS4 udgaven til en PS5 udgave. Det samme med f.eks. Far Cry 6, Dirt 5, Assassin's Creed Valhalla, Borderlands 3, Destiny 2, Hitman 3, Marvels Avengers osv.

Der hvor Microsoft har været mere flinke, det er at flere af deres egne spil har SmartDelivery support, hvor man savner noget udmelding fra Sony ang. flere af deres egne titler. Vi ved at Ghost of Tsushima får support for 60fps via en ny mulighed, men vi mangler noget info på f.eks. God of War, The Last of Us 2. osv :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » ons 21 okt 2020 17:37

Hvis jeg skal tage de kyniske briller på, så ser jeg to grunde til prisforskellen.

1) Den simple er at mange ikke vil være klar over muligheden for at opgradere og derfor køber den dyre PS5 version. Ren profit for sælger

2) Den lidt mere komplekse er at en ny konsolgeneration er en mulighed for at få folk til at acceptere at spillene stiger i pris. Men hvis de lægger ud med at sælge en stak PS5 spil til PS4 pris så vil folk brokke sig når de efterfølgende spil bliver dyrere. For hvis de første PS5 spil kunne sælges til den lave pris, hvorfor kan resten så ikke?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » ons 21 okt 2020 17:59

Jeg tror ikke på 2'eren, fordi de kommer til at stige i pris fra alle udviklere. Nogle har valgt ikke at gøre det i første omgang, men det kommer fra alle sammen når vi er ude over de første spil til den nye generation.

Jeg tror det er en kombination af at de ikke har kunne nå at opdateringer klar til alle spil, kombineret med nogle titler har de måske andre planer med, men igen vi er ikke ved lanceringen pt. og vi får meget ny info uge til uge.

Sackboy: A Big Adventure, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition og Horizon Forbidden West får gratis opgraderinger til PS5 udgaven, så de findes også fra Sony af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » tors 22 okt 2020 08:18

Det er sjovt at der menes at priserne stiger - spil er sgu ikke steget i pris, er der noget i dette samfund som ikke er steget, er det spil.

Spil kostede også 500 kr for 20 år siden... omvendt kostede en chokolade bolle hos bageren 5 kr - mener lagkage huset tager 25 kr for sådan en nu(correct me if im wrong)
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tors 22 okt 2020 13:05

Det er vel faktum at de stiger nu her, men ja spil har ikke steget i pris i mange år så man har ikke fulgt med inflationen, vi skal helt tilbage til da PS3 og Xbox 360 kom på markedet, hvor vi så stigningen til 60$

Jeg tror de færreste syntes det er sjovt når noget bliver dyrere, men personligt ser jeg ikke det store problem i den her stigning. Den virker fair nok når man tænker på hvor store spil er og hvor mange muligheder der faktisk er for at få spil via services, samt de falder ret hurtigt i pris.

Prisstigningen kommer dog på et tidspunkt, hvor man måske skal spille spørgsmålet om det giver mening at en digital titel uden gensalgs muligheder skal koste det samme som en fysisk titel, specielt når den fysiske ofte kan købes betydeligt billigere ved lanceringen. Specielt når både Xbox og PlayStation har digitale udgaver nu, så kunne det have været interessant hvis digitale titler havde holdt en lavere pris, men det tør de nok ikke af frygt for forhandlerne, som stadigvæk skal sælge deres fysiske kasser.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf macgyver » tors 22 okt 2020 14:12

OMG, jeg har sovet 2talt i timen igen (ikke forudbestilt) :)

Alle har lukket for forudbestillingerne.......
Tror i det er muligt at få fingrene i ps5 inden jul?
macgyver
Niveau 3
 
Indlæg: 217


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tors 22 okt 2020 14:30

macgyver skrev:OMG, jeg har sovet 2talt i timen igen (ikke forudbestilt) :)

Alle har lukket for forudbestillingerne.......
Tror i det er muligt at få fingrene i ps5 inden jul?

Det er svært at sige, men jeg vil forvente at der kommer en anden bølge af maksimer i løbet af december. Igen, så er der enormt usikkert pt., bl.a. pga. stor efterspørgsel og presset shipping fra Kina af, som ikke er mindre op imod jul.
Problemet er at butikkerne selv ikke ved pt., hvornår de får flere.
Det bedste du kan gøre, er melde dig til notfikations-services de forskellige sider har og så ellers holde et skarpt øje med siderne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » tors 22 okt 2020 16:21

macgyver skrev:OMG, jeg har sovet 2talt i timen igen (ikke forudbestilt) :)

Alle har lukket for forudbestillingerne.......
Tror i det er muligt at få fingrene i ps5 inden jul?


Du kan godt lave en forudbestilling her : https://www.dustinhome.dk/product/50111 ... ystation-5

Så ryger du i køen. Men hvornår du får den er ikke til at vide.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf OmarE » fre 23 okt 2020 00:04

macgyver skrev:OMG, jeg har sovet 2talt i timen igen (ikke forudbestilt) :)

Alle har lukket for forudbestillingerne.......
Tror i det er muligt at få fingrene i ps5 inden jul?


Du kan prøve DBA når vi rammer release, men tror nok ikke du finder den til en god pris.
OmarE
Niveau 4
 
Indlæg: 615


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron