Forum

US bruger i DK

Generelt snak om Playstation og services.

US bruger i DK

Indlægaf Emmytau » man 05 okt 2020 15:28

Hej alle,

Jeg har forudbestilt den nye PS5 Digital Edition og er helt ny til PlayStation efter det er kommet online.
Min seneste konsol var PS2.

Eftersom jeg har bestilt Digital Edition, kommer jeg til at skulle købe meget fra PS-store direkte, og jeg lagde lige mærke til at fx det nye Miles Morales koster 449 kr. ($70) mod omkring $50 i US.

Det er jo mange penge at spare, så er det muligt at oprette en US konto i DK og bruge den?
Kan jeg også have min PS+ subscription på US konto uden problemer?
Og bør jeg stadig have en DK konto også?
Emmytau
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: København


Re: US bruger i DK

Indlægaf Erroneus » man 05 okt 2020 15:40

Hej,

Du kan godt lave en US bruger, hente spil via din US bruger og så spille dem fra din DK bruger f.eks.
Du skal være opmærksom på et par ting:

Du kan ikke indsætte penge på din US konto med et dansk visa kort, du skal købe US PSN kort via f.eks. amazon.com eller livekort.dk f.eks., men du kan bruge dit danske visa kort på de sider.

DLC du køber til spillet, skal også være fra US shop.

Ja du kan godt have din PS+ konto på din US bruger, dog vil fuld funktionalitet kun virke med din US bruger, som f.eks. automatisk upload af savegames. Så måske det faktisk vil give mest mening for dig, hvis du kun havde en US bruger :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: US bruger i DK

Indlægaf Emmytau » man 05 okt 2020 17:08

Ok, det er jo mega fedt. Er der en grund til at alle ikke gør det? Tænker jeg måske har overset noget.
Hvis den eneste ulempe er at man skal købe credits på amazon først, så er jeg helt klart all in på US bruger :D

Det er jo vilde besparelser.

Så lige Ride 4 - Special Edition er udkommet. Det koster 739 kr. I US store koster det $80 eller 505 kr.
Emmytau
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: København


Re: US bruger i DK

Indlægaf Erroneus » man 05 okt 2020 20:39

Den største ulempe er jo nok, at det ikke er helt efter bogen, og ja man skal igennem et ekstra skridt for at få penge ind på kontoen.

Ud over det, skal man huske at hvis man køber et fysisk spil (så ikke et problem for dig), så evt. DLC man køber til det, skal være fra den region spillet matcher til :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: US bruger i DK

Indlægaf Emmytau » tirs 06 okt 2020 12:44

Tusind tak for din hjælp :D

Kan slet ikke vente med at få spillet alle PS4 blockbusters gennem ps+
Emmytau
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: København

+1

Re: US bruger i DK

Indlægaf BizzyVaping » tirs 06 okt 2020 15:37

Emmytau skrev:Ok, det er jo mega fedt. Er der en grund til at alle ikke gør det? Tænker jeg måske har overset noget.
Hvis den eneste ulempe er at man skal købe credits på amazon først, så er jeg helt klart all in på US bruger :D

Det er jo vilde besparelser.

Så lige Ride 4 - Special Edition er udkommet. Det koster 739 kr. I US store koster det $80 eller 505 kr.


Det tror jeg da også de fleste som kender til det gør :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron