Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf palawan » tors 19 nov 2020 23:21

BizzyVaping skrev:Jeg tror det vil være tilfældet med en del spil. Black Ops Cold War ser også nærmest identisk ud på både de gamle og de nye konsoller (Og faktisk også på PC)

Med hensyn til Valhalla er det jo heller ikke så underligt. ca 4 Tflops på Ps4 Pro mod 10 Tflops på ps5. Med dobbelt så mange frames og så en smule højere opløsning oven i, så er de ekstra kræfter jo faktisk brugt op.


Du har nok ret. Jeg er dog på ingen måde skuffet over AC:Valhalla, hvis du evt. skulle læse det sådan !? Det ser fantastisk ud (det har det gjort fra dag 1), og det kører virkelig fremragende nu!

Jeg glæder mig til, at kaste mange flere timer efter det på PS5!
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf palawan » tors 19 nov 2020 23:26

klatzen skrev:Hvordan er støj niveauet fra konsollen? Min gamle pro lød som en jetjager fra dag 1 og det magter jeg simpelthen ikke igen.


Som BingoDK skrev, så er den praktisk talt lydløs.

Min PS4 Pro har stået i mit tv møbel med åben låge for, at skabe lidt luft og ventilation, når jeg spillede, da jeg ellers var nervøs for, at den ville selvantænde/springe i luften/smelte eller noget midt imellem.
Den er renset i bund flere gange. Alligevel lyder den som en jetjager, der oveni er ved at få et hjertetilfælde.

Til gengæld har jeg sat PS5éren ind i mit TV møbel. Lukket lågen til og absolut INTET hørt til den siden.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » tors 19 nov 2020 23:30

palawan skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg tror det vil være tilfældet med en del spil. Black Ops Cold War ser også nærmest identisk ud på både de gamle og de nye konsoller (Og faktisk også på PC)

Med hensyn til Valhalla er det jo heller ikke så underligt. ca 4 Tflops på Ps4 Pro mod 10 Tflops på ps5. Med dobbelt så mange frames og så en smule højere opløsning oven i, så er de ekstra kræfter jo faktisk brugt op.


Du har nok ret. Jeg er dog på ingen måde skuffet over AC:Valhalla, hvis du evt. skulle læse det sådan !? Det ser fantastisk ud (det har det gjort fra dag 1), og det kører virkelig fremragende nu!

Jeg glæder mig til, at kaste mange flere timer efter det på PS5!


Jeg tænker heller ikke at problemet er at det ikke udnytter PS5 godt nok, måske snarere at det er lidt for ambitiøst for PS4.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 06:03

palawan skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg tror det vil være tilfældet med en del spil. Black Ops Cold War ser også nærmest identisk ud på både de gamle og de nye konsoller (Og faktisk også på PC)

Med hensyn til Valhalla er det jo heller ikke så underligt. ca 4 Tflops på Ps4 Pro mod 10 Tflops på ps5. Med dobbelt så mange frames og så en smule højere opløsning oven i, så er de ekstra kræfter jo faktisk brugt op.


Du har nok ret. Jeg er dog på ingen måde skuffet over AC:Valhalla, hvis du evt. skulle læse det sådan !? Det ser fantastisk ud (det har det gjort fra dag 1), og det kører virkelig fremragende nu!

Jeg glæder mig til, at kaste mange flere timer efter det på PS5!


Nej nej, det var bare en konstatering af, at nu hvor Ps5en kører 60 (nogen gange 120 frames) så ville jeg forvente at rigtigt mange spil ikke kommer til at se vanvittigt meget bedre ud end Ps4 Pro gør ved 30fps :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » fre 20 nov 2020 08:32

En udmærket pointe. Vi ved også fra fysikken at hvis man fordobler højde OG bredde OG længde på noget så kommer det altså til at veje mere end dobbelt så meget :)

Tilsvarende her, der er sikkert andre perfomance fordele en rå cpu, len man kan stadigvæk kun bruge det een gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 09:07

Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf darkandel » fre 20 nov 2020 09:12

BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Jeg valgte fidelity mode synes det ser vildt godt ud!. Og hold da kæft hvor er Musiken fed i Miles morales!
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 09:31

Typisk ringede til Bring og de siger nu, at min ps5 har ligget klar til afhentning siden igår formiddag. De har bare hverken sendt sms, email eller opdateret trackingen.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » fre 20 nov 2020 09:37

Sad og spillede Watchdogs: Legion igår. Det er fucking blæret den måde de udnytter controlleren på. F.eks når man skyder så får R2 følelsen af man trykker på en aftrækker i virkeligheden.

Jeg er kæmpe fan af dual sense.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 10:30

Den nye controller er bare lækker :D

Men spøjst at der er en USB C port i fronten, når f.eks. kablet til controlleren ikke er USB C i begge ender .. gadvide hvad de har tænkt sig med den i fremtiden ??
Ikke at den kommer som en overraskelse, men synes de er lidt nærige med USB portene, 2 normale bag på, 1 normal i front + en USB-C
Har man som mig, PSVR og ekstern harddisk + PS4 Wireless Headset, så skal man bruge 4 x normal USB.

1 x til Kamera adapteren
1 x til PSVR Breakout Boxen
1 x til extern hardisk
1 x Til Headset kamera Dongle
1 x lade kabel til controller

Når nu maskinen er så stor kunne de godt have smidt 4 porte bag på, som man ikke nødvendigvis behøvede at have noget siddende permanent i fronten, men bare så der var porte nok til at understøtte deres eget udstyr.

Men overall så er jeg positiv overrasket, det hele føles bare lækkert og next-gen.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 10:39

darkandel skrev:
BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Jeg valgte fidelity mode synes det ser vildt godt ud!. Og hold da kæft hvor er Musiken fed i Miles morales!


Enig, musikken passer meget godt med Into the Spider-Verse (genial film i øvrigt) og skifter godt over til det episke, klassiske superhelte musik!
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » fre 20 nov 2020 11:29

BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Er det fedt? Syntes du ikke at en PS5 med så meget power de har snakket om, skal kunne køre maks i samtlige indstillinger?

Det betyder jo i princippet at du skal vente på en PS5 Pro før du kan køre maks - det er sgu skuffende i min bog.

Det er næsten så man tænker at man skal vente til PS5 Pro kommer :mrgreen:
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 12:00

Jake242 skrev:
BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Er det fedt? Syntes du ikke at en PS5 med så meget power de har snakket om, skal kunne køre maks i samtlige indstillinger?

Det betyder jo i princippet at du skal vente på en PS5 Pro før du kan køre maks - det er sgu skuffende i min bog.

Det er næsten så man tænker at man skal vente til PS5 Pro kommer :mrgreen:


Det bliver nok nærmere PS6 du skal vente på så :lol: og når den kommer skal du så vente på PS7, for så er der noget andet der ikke kører max. og så kan man blive ved, fordi man aldrig bliver tilfreds :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 12:07

BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Det har man da også kunne i mange PS4 spil, når man spillede dem på PS4 Pro :D
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 13:39

Slimjay DK skrev:
BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Det har man da også kunne i mange PS4 spil, når man spillede dem på PS4 Pro :D


Ja, det vidste jeg da egentlig godt, men fik aldrig anskaffet mig sådan en :D Det var også mere tænkt som en indgangsvinkel til at høre hvad folk havde valgt...
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster