Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 19:45

BizzyVaping skrev:Altså jeg kan da hører en smule, hvis jeg tager øret helt hen til maskinen, men vi snakker 10cm fra maskinen med lyden muted.

Fra den afstand og med lyden muted kan jeg da godt hører noget som lyder som en kombination af blæseren og GPU'en der arbejder, men det er vidst bare sådan Ps5en er.

Den er ikke 100% lydløs som xboxen eftersigende skulle være. Går dog ud fra når du nævner det, så er din vel som i mange af de videoer man ser på youtube, hvor maskinen næsten lyder værre end ps4?


Ja, min egen vurdering er, at den lyder højere end min PS4 Pro. Jeg kan høre den summende lyd fra 3 meters afstand, når tv'ets lyd er på normal volumen. Vil sige, at lyden er mere irriterende end den normale lyd fra en snurrende blæser.

Det er fedt at høre, at den kan være så lydløs, som din er, det er ikke helt til at forestille sig.

Jeg må lige prøve at høre Sony Support, om de har en løsning på problemet.
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 19:51

Redman DK skrev:Min PS5 har også coil whine, det er ret slemt når jeg spiller Borderlands 3.


Af ren nysgerrighed, må jeg høre, hvor du har købt din?
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Redman DK » søn 29 nov 2020 21:04

Min er fra Coolshop.

Jeg har overvejet at skrive til dem og høre hvad der kan gøres. Det er nemlig en meget irriterende unaturlig lyd, jeg ville foretrække lyden fra en blæser.
Den er helt lydløs når jeg spiller PS4 spil.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » søn 29 nov 2020 21:32

Check evt om det er et løst klistermærke i blæseren. Der er flere videoer på YT omkring dette, da det godt kan lyde som coil whine og åbenbart også har været et problem på nogle Ps5'ere.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 22:08

Redman DK skrev:Min er fra Coolshop.
Jeg har overvejet at skrive til dem og høre hvad der kan gøres. Det er nemlig en meget irriterende unaturlig lyd, jeg ville foretrække lyden fra en blæser.
Den er helt lydløs når jeg spiller PS4 spil.


Ja, jeg synes også, at det er meget sært, at den er lydløs, når man spiller PS4 spil. Man skulle tro, at God of War kræver lige så meget kraft som Astro's Playroom :?

klatzen skrev:Check evt om det er et løst klistermærke i blæseren. Der er flere videoer på YT omkring dette, da det godt kan lyde som coil whine og åbenbart også har været et problem på nogle Ps5'ere.


Tak for tippet! Jeg har lige kigget, og det er ikke mit problem :)
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 22:26

BigMou skrev:
Redman DK skrev:Min er fra Coolshop.
Jeg har overvejet at skrive til dem og høre hvad der kan gøres. Det er nemlig en meget irriterende unaturlig lyd, jeg ville foretrække lyden fra en blæser.
Den er helt lydløs når jeg spiller PS4 spil.


Ja, jeg synes også, at det er meget sært, at den er lydløs, når man spiller PS4 spil. Man skulle tro, at God of War kræver lige så meget kraft som Astro's Playroom :?

klatzen skrev:Check evt om det er et løst klistermærke i blæseren. Der er flere videoer på YT omkring dette, da det godt kan lyde som coil whine og åbenbart også har været et problem på nogle Ps5'ere.


Tak for tippet! Jeg har lige kigget, og det er ikke mit problem :)


Det er nok noget med måden Ps5 kører baudkompatible titler.

I tilfældet med GodOfWar ville Ps5en så vidt jeg har forstået kører "Ps4 Pro Legacy Mode" og GPU'en kører dermed på samme MHz som Ps4 Pro, hvilket er 911MHz. Når Ps5 kører Ps5 spil har kører den en frekvens på 2,23 GHz/2233MHz
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 22:51

BizzyVaping skrev:Det er nok noget med måden Ps5 kører baudkompatible titler.

I tilfældet med GodOfWar ville Ps5en så vidt jeg har forstået kører "Ps4 Pro Legacy Mode" og GPU'en kører dermed på samme MHz som Ps4 Pro, hvilket er 911MHz. Når Ps5 kører Ps5 spil har kører den en frekvens på 2,23 GHz/2233MHz


Smart, det havde jeg ikke tænkt på. Men mon så Sony kan forbedre coil whine med en firmware update? :D
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 23:02

BigMou skrev:
BizzyVaping skrev:Det er nok noget med måden Ps5 kører baudkompatible titler.

I tilfældet med GodOfWar ville Ps5en så vidt jeg har forstået kører "Ps4 Pro Legacy Mode" og GPU'en kører dermed på samme MHz som Ps4 Pro, hvilket er 911MHz. Når Ps5 kører Ps5 spil har kører den en frekvens på 2,23 GHz/2233MHz


Smart, det havde jeg ikke tænkt på. Men mon så Sony kan forbedre coil whine med en firmware update? :D


Det kan de 100% sikkert ikke desværre.

Det er strømmen som skaber vibrationer i coilen/kobbertråden som giver den lyd der kaldes coilwhine.
Senest rettet af BizzyVaping søn 29 nov 2020 23:19, rettet i alt 3 gange.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 23:17

BizzyVaping skrev:
Det kan de 100% sikkert ikke desværre.

Det er strømmen som skaber vibrationer i coilen/kobbertråden som giver den lyd der kaldes coilwhine.


Øv... jeg må lige prøve at snakke med Sony Support...
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 23:18

De kan ikke rigtigt begynde at skrue ned for frekvensen for samtlige Ps5er igennem en firmware i håb om at det løser det på de få maskiner der har problemet. Det ville være skruen uden ende, da der nok skal være nogen maskiner som har problemet selv i legacy mode.

Det ville helt sikkert også skabe problemer med spillene som jo er optimeret til de specs der nu engang er.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » søn 29 nov 2020 23:44

Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 00:28

klatzen skrev:https://www.recordere.dk/2020/11/ps5-stoej-sony-benytter-forskellige-blaesere-med-forskelligt-stoejniveau/

Hvad tænker folk om dette?

At det er lidt ligegyldigt, når konsollen er så stille som den er, de 3db forskel når vi er nede omkring de lydniveauer som vi er, så har det ikke meget at sige. Men også, at der skal flere test til, for at få data man kan stole på. Jeg har fulgt med i debatten om den, og der er folk som siger deres maskine lyder en PS5 med blæser B, men de har blæser A.

Hvis det viser sig, at en af blæserne er mere stille end den anden, så kommer der helt sikkert et marked for den "rigtige" blæser, der så kan skiftes meget let, for dem som ønsker at arbejde i det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 30 nov 2020 07:17

Erroneus skrev:
klatzen skrev:https://www.recordere.dk/2020/11/ps5-stoej-sony-benytter-forskellige-blaesere-med-forskelligt-stoejniveau/

Hvad tænker folk om dette?

At det er lidt ligegyldigt, når konsollen er så stille som den er, de 3db forskel når vi er nede omkring de lydniveauer som vi er, så har det ikke meget at sige. Men også, at der skal flere test til, for at få data man kan stole på. Jeg har fulgt med i debatten om den, og der er folk som siger deres maskine lyder en PS5 med blæser B, men de har blæser A.

Hvis det viser sig, at en af blæserne er mere stille end den anden, så kommer der helt sikkert et marked for den "rigtige" blæser, der så kan skiftes meget let, for dem som ønsker at arbejde i det.


Jeg tror også mange bare går i panik over at kunne hører noget som helst, da Sony jo har fået det til at lyde som om den ville være helt lydløs. (Selvom der da helt sikkert er nogen med uacceptabelt lydniveau)

Jeg har set nogen videoer på youtube, hvor jeg selv med hørertelefoner på og lyden skruet helt op ikke kunne hører den lyd de nævner i beskrivelsen. Om det så er pga af den mikrofon de har optaget med eller noget andet ved jeg så ikke.

Jeg har dog også set videoer hvor maskinen lød værre end PS4eren.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf palawan » man 30 nov 2020 17:23

Jeg aner ikke om jeg har blæser A eller B i min PS5, men jeg må sige, at det eneste "støj" jeg har lagt mærke til er, når en disk lige spinner op for en bemærkning (og det kan jo næppe være anderledes) - Ellers hører jeg INTET til den.
Umiddelbart kunne den endda for min skyld godt larme mere end den gør, uden jeg ville være generet, da der er så uendeligt lang vej til, hvordan min PS4 Pro står og pruster over ingenting, bare man kigger på den.
Så som Erroneus skriver, så tænker jeg også, at det er lidt ligegyldigt...
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf lionel » man 30 nov 2020 17:50

Andre der oplever input lag/delay med deres controller? Kan næsten ikke spille FIFA 21 pga. forsinkelse. I AC:Valhalla virker den dog fint, men synes stadig controlleren virker sløv når man bevæger sin figur rundt
lionel
Niveau 2
 
Indlæg: 199

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron