Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » lør 19 dec 2020 20:18

Min PS5 er altid slukket i Rest Mode, hvor den stadig opdatere og oplader controller osv.
Alligevel, så bliver updates til spil først hentet og installeret, når jeg tænder for konsollen. Alt er ellers sat til at kunne gøre det i Rest Mode.

Hvad kan det skyldes?
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » lør 19 dec 2020 23:37

Andet mere kritisk spørgsmål: Nu har jeg prøvet Spider Man Miles Morales for første gang, hvor spillet fryser og laver en forfærdelig mekanisk lyd hvorefter konsollen også fryser, genstarter og melder om “repairing console storage”. Det er sket 2 gange i dag.

Har andre prøvet dette? Er det sikkert at spille videre?
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » søn 20 dec 2020 11:21

Dasiima skrev:Andet mere kritisk spørgsmål: Nu har jeg prøvet Spider Man Miles Morales for første gang, hvor spillet fryser og laver en forfærdelig mekanisk lyd hvorefter konsollen også fryser, genstarter og melder om “repairing console storage”. Det er sket 2 gange i dag.

Har andre prøvet dette? Er det sikkert at spille videre?

Besynderligt, Har du nogle ekstern disk tilsluttet?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Chaui » søn 20 dec 2020 11:35

Har os prøvet det i Spiderman en enkelt gang. Måtte ned og bruge power knappen på konsollen
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » søn 20 dec 2020 11:55

Erroneus skrev:
Dasiima skrev:Andet mere kritisk spørgsmål: Nu har jeg prøvet Spider Man Miles Morales for første gang, hvor spillet fryser og laver en forfærdelig mekanisk lyd hvorefter konsollen også fryser, genstarter og melder om “repairing console storage”. Det er sket 2 gange i dag.

Har andre prøvet dette? Er det sikkert at spille videre?

Besynderligt, Har du nogle ekstern disk tilsluttet?


Nej, intet tilsluttet udover kabel til controller. Har læst mig frem til at det er et udbredt problem i netop det spil. Raytracing får konsollen til at overreagere og crashe. I nogen tilfælde er konsollen brændt sammen :shock:

Jeg tester i dag i Performance mode (uden RT) - måske det er et fix for nu
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » søn 20 dec 2020 13:21

Dasiima skrev:Nej, intet tilsluttet udover kabel til controller. Har læst mig frem til at det er et udbredt problem i netop det spil. Raytracing får konsollen til at overreagere og crashe. I nogen tilfælde er konsollen brændt sammen :shock:

Jeg tester i dag i Performance mode (uden RT) - måske det er et fix for nu

Et spil brænder ikke en konsol sammen, der er sikkerhedsmekanismer på plads som lukker den ned, hvis den bliver for varm. De konsoller som har brændt sammen, de har haft en fabrikations-defekt, f.eks. en dårlig strømforsyning eller dårlige lodninger.

Jeg har godt hørt folk har crashed i Spiderman, men det virker ikke til at være et udbredt problem, fordi det er ikke meget man har hørt til det og man hører generelt mere om problemer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » søn 20 dec 2020 14:48

Erroneus skrev:
Dasiima skrev:Nej, intet tilsluttet udover kabel til controller. Har læst mig frem til at det er et udbredt problem i netop det spil. Raytracing får konsollen til at overreagere og crashe. I nogen tilfælde er konsollen brændt sammen :shock:

Jeg tester i dag i Performance mode (uden RT) - måske det er et fix for nu

Et spil brænder ikke en konsol sammen, der er sikkerhedsmekanismer på plads som lukker den ned, hvis den bliver for varm. De konsoller som har brændt sammen, de har haft en fabrikations-defekt, f.eks. en dårlig strømforsyning eller dårlige lodninger.

Jeg har godt hørt folk har crashed i Spiderman, men det virker ikke til at være et udbredt problem, fordi det er ikke meget man har hørt til det og man hører generelt mere om problemer.


Brændt sammen var måske også den forkerte sætning. Men der har været et par tilfælde, hvor konsollen er blevet defekt efter en “console/external storage repair”. Flere har meldt om at denne repair fryser efter ca 39%, hvorefter der ikke er andet at gøre end at sende den til Sony
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » søn 20 dec 2020 16:05

Dasiima skrev:Brændt sammen var måske også den forkerte sætning. Men der har været et par tilfælde, hvor konsollen er blevet defekt efter en “console/external storage repair”. Flere har meldt om at denne repair fryser efter ca 39%, hvorefter der ikke er andet at gøre end at sende den til Sony

Hvilket var det problem som ramte folk der kørte med en ekstern disk og rest mode. I de fleste situationer kunne det være løst en en fuld reset, men det var ikke alle som fangede det. Men ser ud til specielt spider-man ikke er glad for rest mode, men igen jeg vil vove at påstå det er noget som rammer minimalt antal af personer. Prøv at kør uden rest mode, hvis det giver dig problemer med spider-man, jeg har ingen problemer haft, men har så heller ikke fået spillet spider-man.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » man 21 dec 2020 10:35

Har stort set kun spillet Spiderman siden release, og kører rest mode hele tiden. Har intet problem haft heldigvis.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tirs 22 dec 2020 17:19

Ny firmware ude, som gør folk opmærksom hvis de har fået startet PS4 udgaven op:

Billede

Men hvorfor skal man overhovedet have muligheden for PS4 udgaven, vil nogle måske tænke? Pga. der kan være situationer hvor man heller vil spille PS4 udgaven, f.eks. i multiplayer spil som ikke har crossplay og til PSVR, som pt. kører i PS4 mode.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Marddos » lør 26 dec 2020 02:58

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg overfører mine gemte data fra PS4 til PS5? Altså ikke selve spillene, der er installeret på PS4'eren nu, men de gemte data, der har været for alle de spil, jeg har spillet?
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 26 dec 2020 06:28

Marddos skrev:Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg overfører mine gemte data fra PS4 til PS5? Altså ikke selve spillene, der er installeret på PS4'eren nu, men de gemte data, der har været for alle de spil, jeg har spillet?

Bare sæt et netværkskabel imellem ps4eren og ps5eren når du bliver spurgt om det når du starter ps5 op første gang
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » lør 26 dec 2020 08:18

Det må ligge i skyen
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 26 dec 2020 11:11

Jake242 skrev:Det må ligge i skyen

Hvis han har PS Plus ja, men det ser ikke sådan ud.

Hvis ikke så er løsningen et netværkskabel imellem dem ja. Men ellers kan man overveje at få anskaffet sig PS Plus nu, aktiveret det og få uploadet PS4 save games til skyen, så kan de hives ned fra skyen.

PS Plus på PS5 giver jo også adgang til PlayStation Plus Collection: https://www.pslife.dk/news/playstation- ... 12478.html
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » lør 26 dec 2020 11:39

Erroneus skrev:
Jake242 skrev:Det må ligge i skyen

Hvis han har PS Plus ja, men det ser ikke sådan ud.

Hvis ikke så er løsningen et netværkskabel imellem dem ja. Men ellers kan man overveje at få anskaffet sig PS Plus nu, aktiveret det og få uploadet PS4 save games til skyen, så kan de hives ned fra skyen.

PS Plus på PS5 giver jo også adgang til PlayStation Plus Collection: https://www.pslife.dk/news/playstation- ... 12478.html


Det er rart med en cloudbackup, men lige i det her tilfælde med en ny PS+ konto vil det betyde at man først skal uploade det via internettet for derefter at downloade det via internettet.
Så er det vist hurtigere med lokalnettet, og så kommer eventuelle andre konti også med.

Det var totalt smertefrit for mig da begge mine konsoller er sluttet til kablet netværk.
Det vil sige, jeg tror faktisk ikke jeg har fået testet de overførte savegames da jeg kun har spillet nye spil på PS5 :D
Men den kopierede i hvert fald alle konti over så man ikke skulle til at rode med at oprette dem igen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster