Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Rena » tirs 22 jun 2021 13:36

Erroneus skrev:Har fået Dualsense Cosmic Red hjem og den er lækker. Med en guld faceplate på, er det som taget ud af Iron Mans samling :D

Billede

Vil nu sige den kontroller er pink.

Er den gold plate standard eller special?
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tirs 22 jun 2021 16:52

I virkeligheden er den betydeligt mørkere rød end billedet viser.

Gold plate er special.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » tirs 22 jun 2021 22:12

Erroneus skrev:I virkeligheden er den betydeligt mørkere rød end billedet viser.

Gold plate er special.


Er vi ikke ovre i det man kalder bordeaux / vinrød?
Måske en anelse lysere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 23 jun 2021 00:13

Jo det passer meget godt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 jun 2021 04:15

https://www.youtube.com/watch?v=xkct2HB ... talFoundry

Øv ser ikke ud til AMD FidelityFX Super Resolution kommer i nærheden af Nvidias DLSS.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 23 jun 2021 10:36

BizzyVaping skrev:https://www.youtube.com/watch?v=xkct2HBpgNY&ab_channel=DigitalFoundryDigitalFoundry

Øv ser ikke ud til AMD FidelityFX Super Resolution kommer i nærheden af Nvidias DLSS.

Ah det ved jeg nu ikke helt om det er konklusionen. Det er rigtigt, at hvis man vælger de indstillinger der booster FPS meget, så koster det en del billedkvalitet, men hvis man holder sig til ultra quality, så skal man godt nok kigge meget godt efter for at se forskel på 4K og 1440p, men får stadigvæk et fint boost. Selv quality kan være brugbar på højere opløsninger, 1440p og op, og giver et stort boost. Ud over det, så skal man huske på det her er første udgave af det, DLSS var også igennem udvikling, det var elendigt i starten, meget mere end hvad FSR er nu. Og så har FSR den fordel, at det kan integreres lettere end DLSS, og virker med meget mere hardware.

Jeg er positivt overrasket over hvor godt FSR er, jeg havde forventet det var meget dårligere, når det ikke kræver specielt hardware.





PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Viking » ons 23 jun 2021 11:09

Er der nogen som spillet Warzone og har prøvet de 120 fps ?

Der skulle være en bug, som kræver at man slår HDR fra, hvilket jeg har gjort. Mit LG CX viser så også 4k, 120fps.... men ..

Jeg synes ikke det kører heeeelt så godt. Jeg har sammenlignet med Xbox Series X som har understøttet 4k, 120fps i Warzone i over et halvt år, og det kører helt smooth.

Jeg har ligeledes prøvet at ændre opløsningen, således at det kun kører 1080p, 120 fps .. det virker dog stadig lidt hakkende.

Nogen der har erfaringer de kan dele ?
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 jun 2021 11:57

Viking skrev:Er der nogen som spillet Warzone og har prøvet de 120 fps ?

Der skulle være en bug, som kræver at man slår HDR fra, hvilket jeg har gjort. Mit LG CX viser så også 4k, 120fps.... men ..

Jeg synes ikke det kører heeeelt så godt. Jeg har sammenlignet med Xbox Series X som har understøttet 4k, 120fps i Warzone i over et halvt år, og det kører helt smooth.

Jeg har ligeledes prøvet at ændre opløsningen, således at det kun kører 1080p, 120 fps .. det virker dog stadig lidt hakkende.

Nogen der har erfaringer de kan dele ?

Har kun prøvet i modern warfare og der kører det som det skal ved 4k/120 efter hdr er slået fra på både mit C9 og mit CX.

Det kører helt Smooth her og ingen forskel at spotte fra Cold Wars 120hz mode
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 jun 2021 12:03

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:https://www.youtube.com/watch?v=xkct2HBpgNY&ab_channel=DigitalFoundryDigitalFoundry

Øv ser ikke ud til AMD FidelityFX Super Resolution kommer i nærheden af Nvidias DLSS.

Ah det ved jeg nu ikke helt om det er konklusionen. Det er rigtigt, at hvis man vælger de indstillinger der booster FPS meget, så koster det en del billedkvalitet, men hvis man holder sig til ultra quality, så skal man godt nok kigge meget godt efter for at se forskel på 4K og 1440p, men får stadigvæk et fint boost. Selv quality kan være brugbar på højere opløsninger, 1440p og op, og giver et stort boost. Ud over det, så skal man huske på det her er første udgave af det, DLSS var også igennem udvikling, det var elendigt i starten, meget mere end hvad FSR er nu. Og så har FSR den fordel, at det kan integreres lettere end DLSS, og virker med meget mere hardware.

Jeg er positivt overrasket over hvor godt FSR er, jeg havde forventet det var meget dårligere, når det ikke kræver specielt hardware.







Prøv at se lidt inde i mit link hvor der er side by side billeder af FSR og TAA upscale. Alle fine detaljer er jo væk på FSR billedet og FSR ligner bare standard upscale hvor TAA (som ellers er kendt for at være halv dårligt) ser skarpt ud og bevarer de fine detaljer
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Viking » ons 23 jun 2021 12:41

BizzyVaping skrev:
Viking skrev:Er der nogen som spillet Warzone og har prøvet de 120 fps ?

Der skulle være en bug, som kræver at man slår HDR fra, hvilket jeg har gjort. Mit LG CX viser så også 4k, 120fps.... men ..

Jeg synes ikke det kører heeeelt så godt. Jeg har sammenlignet med Xbox Series X som har understøttet 4k, 120fps i Warzone i over et halvt år, og det kører helt smooth.

Jeg har ligeledes prøvet at ændre opløsningen, således at det kun kører 1080p, 120 fps .. det virker dog stadig lidt hakkende.

Nogen der har erfaringer de kan dele ?

Har kun prøvet i modern warfare og der kører det som det skal ved 4k/120 efter hdr er slået fra på både mit C9 og mit CX.

Det kører helt Smooth her og ingen forskel at spotte fra Cold Wars 120hz mode


Har du VRR slået til på tvet ? Freesync eller hvad det hedder
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 jun 2021 14:36

Viking skrev:
BizzyVaping skrev:
Viking skrev:Er der nogen som spillet Warzone og har prøvet de 120 fps ?

Der skulle være en bug, som kræver at man slår HDR fra, hvilket jeg har gjort. Mit LG CX viser så også 4k, 120fps.... men ..

Jeg synes ikke det kører heeeelt så godt. Jeg har sammenlignet med Xbox Series X som har understøttet 4k, 120fps i Warzone i over et halvt år, og det kører helt smooth.

Jeg har ligeledes prøvet at ændre opløsningen, således at det kun kører 1080p, 120 fps .. det virker dog stadig lidt hakkende.

Nogen der har erfaringer de kan dele ?

Har kun prøvet i modern warfare og der kører det som det skal ved 4k/120 efter hdr er slået fra på både mit C9 og mit CX.

Det kører helt Smooth her og ingen forskel at spotte fra Cold Wars 120hz mode


Har du VRR slået til på tvet ? Freesync eller hvad det hedder


Nej VRR virker slet ikke med Ps5 endnu.

Du er ikke bare endt på et par servere med dårlig forbindelse? Ser du decideret slowdown eller bare en skipped frame hist og her.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 23 jun 2021 16:22

BizzyVaping skrev:Prøv at se lidt inde i mit link hvor der er side by side billeder af FSR og TAA upscale. Alle fine detaljer er jo væk på FSR billedet og FSR ligner bare standard upscale hvor TAA (som ellers er kendt for at være halv dårligt) ser skarpt ud og bevarer de fine detaljer

Det er rigtigt, men det er et eksempel fra et spil, hvor det er fra 1080p til 4k, dvs. nede i performance indstillingen, som ikke leverer pæne resultater. Men hvis man holder i ultra quality eller quality for 4K, så får man resultater, hvor man stort set ikke kan se forskel. De nævner faktisk også i DF videoen at det er mest brugbart i ultra quality.

Den brede konklusion derude, det er at det klarer sig overraskende godt og er en lovende start, og tilbyder allerede noget nu som er brugbart for nogle spil, specielt pga. det vitterligt kan integreres på timer. Jeg er optimist, det skal nok blive brugbart og godt :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 jun 2021 19:25

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:Prøv at se lidt inde i mit link hvor der er side by side billeder af FSR og TAA upscale. Alle fine detaljer er jo væk på FSR billedet og FSR ligner bare standard upscale hvor TAA (som ellers er kendt for at være halv dårligt) ser skarpt ud og bevarer de fine detaljer

Det er rigtigt, men det er et eksempel fra et spil, hvor det er fra 1080p til 4k, dvs. nede i performance indstillingen, som ikke leverer pæne resultater. Men hvis man holder i ultra quality eller quality for 4K, så får man resultater, hvor man stort set ikke kan se forskel. De nævner faktisk også i DF videoen at det er mest brugbart i ultra quality.

Den brede konklusion derude, det er at det klarer sig overraskende godt og er en lovende start, og tilbyder allerede noget nu som er brugbart for nogle spil, specielt pga. det vitterligt kan integreres på timer. Jeg er optimist, det skal nok blive brugbart og godt :D

Tvivler skam heller ikke på at de nok skal få styr på det før eller siden. Ligenu synes jeg dog det virker en smule skuffende.

Nvidia har haft DLSS ude i nogen år nu, og AMD har helt sikkert været i gang med deres version siden nvidia udgav første version af DLSS, så havde regnet med mere fra dem nu hvor de er ved at være klar.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 24 jun 2021 19:39

Det ser ud til at DF faktisk har fucket op i deres test med TAA i Kingshunt, hvor de har brugt en native 4K billede i stedet for et TAA opskaleret billede. Yderligere så ser det ud til de havde opsat Godfall forkert, så det så betydeligt grimmere ud. Det vil også forklare hvorfor andre anmeldere får pænere resultater ud af FSR end DF gjorde i deres test.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/o ... take_with/
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 15 jul 2021 09:48

Warzone 120FPS problemet med HDR er fixet i nyeste udgave af Warzone som udkom i dag:

"Fixed an issue where the PS5 120hz mode couldn’t be activated while HDR was enabled."
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster