Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 16:42

Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 16:45

BizzyVaping skrev:Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret

Husk at slå Trophy videoer fra, ellers kommer det hurtigt til at æde din SSD op...

Er der nogen, der ved om controllere lader hurtigere, hvis man bruger USB-C porten i stedet for USB-A?

Og nogen, der har fået og testet 3D Pulse headsettet?
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » fre 20 nov 2020 16:45

BingoDK skrev:
Slimjay DK skrev:
BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Det har man da også kunne i mange PS4 spil, når man spillede dem på PS4 Pro :D


Ja, det vidste jeg da egentlig godt, men fik aldrig anskaffet mig sådan en :D Det var også mere tænkt som en indgangsvinkel til at høre hvad folk havde valgt...


Performance og 60 fps helt klart... Grafikken er langt pænere “in motion” med 60 fps og gameplay (som er vigtigst for mig) er bedre og mere responsivt.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 16:46

BingoDK skrev:
BizzyVaping skrev:Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret

Husk at slå Trophy videoer fra, ellers kommer det hurtigt til at æde din SSD op...

Er der nogen, der ved om controllere lader hurtigere, hvis man bruger USB-C porten i stedet for USB-A?

Og nogen, der har fået og testet 3D Pulse headsettet?

Hvor gør man det?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 16:58

BizzyVaping skrev:
BingoDK skrev:
BizzyVaping skrev:Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret

Husk at slå Trophy videoer fra, ellers kommer det hurtigt til at æde din SSD op...

Er der nogen, der ved om controllere lader hurtigere, hvis man bruger USB-C porten i stedet for USB-A?

Og nogen, der har fået og testet 3D Pulse headsettet?

Hvor gør man det?


Settings > Capture and Broadcasts > Trophies > Save Trophy Video
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 17:28

Kan man virkeligt ikke ændre controls i Astros? Vil have inverted min højre analog, men kan slet ikke finde en menu eller nogen former for indstillinger
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 17:46

Jeg får ingen lyd på dialog i Valhalla. Går ud fra det må være et spørgsmål om at surround er slået til og jeg bare spiller over højtalerne på mit Oled pt men kan ikke finde nogen steder at ændre det.

Andre der har haft samme problem?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 20 nov 2020 18:01

BizzyVaping skrev:Jeg får ingen lyd på dialog i Valhalla. Går ud fra det må være et spørgsmål om at surround er slået til og jeg bare spiller over højtalerne på mit Oled pt men kan ikke finde nogen steder at ændre det.

Andre der har haft samme problem?

Prøv at kig i viewtopic.php?f=7&t=27110
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » fre 20 nov 2020 18:05

Slimjay DK skrev:
Jake242 skrev:
BingoDK skrev:Fedt at man kan vælge mellem forskellige ‘typer’ opløsning i spillene - har folk valgt at køre Fidelity eller Performance Mode i Miles Morales?


Er det fedt? Syntes du ikke at en PS5 med så meget power de har snakket om, skal kunne køre maks i samtlige indstillinger?

Det betyder jo i princippet at du skal vente på en PS5 Pro før du kan køre maks - det er sgu skuffende i min bog.

Det er næsten så man tænker at man skal vente til PS5 Pro kommer :mrgreen:


Det bliver nok nærmere PS6 du skal vente på så :lol: og når den kommer skal du så vente på PS7, for så er der noget andet der ikke kører max. og så kan man blive ved, fordi man aldrig bliver tilfreds :lol:


Jeg sidder også og klør mig i nakken. Hvad er "maks"? :?:
Uanset hvor kraftigt en computer er så kommer FPS, opløsning, kompleksiteten af spillet osv til at konkurrere om kræfterne.
Det her giver bare brugerne en valgmulighed, frem for at låse dem til udviklerens valg.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 20 nov 2020 18:23

Nu har jeg spillet en sjat mere og bliver nød til at fremhæve 3D lyden. Jeg brugte aldrig mit headset, da min soundbar med 4 højtalere (i stereo) var fint nok for mig, over mit Platinum Wireless Headset på PS4. Men er du sunshine nogle 3D lyd effekter der er bare i astro, og har hørt de skulle være gode i spiderman miles også, så nu er det med headset på :)

Det ender med jeg anskaffer mig et Pulse 3D headset når det rammer et tilbud, bare for USB-C opladning :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » fre 20 nov 2020 18:35

Vreki skrev:Jeg sidder også og klør mig i nakken. Hvad er "maks"? :?:
Uanset hvor kraftigt en computer er så kommer FPS, opløsning, kompleksiteten af spillet osv til at konkurrere om kræfterne.
Det her giver bare brugerne en valgmulighed, frem for at låse dem til udviklerens valg.


Ja det er det som har forgået på PC i mange år... hvor de vildste pc’ere dog har kunne magte MAX. Man har også kunne have gjort det på konsol siden day one... altså vælge at prioritere noget frem for andet. Men det har man ikke gjort i konsollernes spæde start. Der har man fokuseret at lave spillet på den bedste måde ud fra hvordan konsollens kræfter bedst kunne bruges. Nu lægger man det op til forbrugeren. Og de spil som kunne vælges at køre 30fps/4K eller 60fps/2K - kan man nu spille i 60fps/4K - dvs nu kan spillet spilles, som det ville være optimalt.

Er det mig der er helt galt på den at man først kan spille et PS4 spil optimalt på en PS5 og lanch spil på PS5 kan først spilles optimalt på næste generation?

Jeg syntes det er utroligt ringe...
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 18:51

BizzyVaping skrev:Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret


Hvilket 3 spil er det ?

Hold øje med du ikke får installeret både en PS4 og en PS5 version af samme spil ..

Bemærkede i går (ved ikke om jeg har fået trykket noget) at jeg både havde en PS4 og en PS5 version af Assassins Creed Valhalla installeret.

Tænker den måske er begyndt at installerer PS4 version af spillet da jeg smed ps4 Disc'en i drevet, og så har jeg "upgraded" gratis ved at trykke på "free upgrade" i menuen.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 20 nov 2020 18:51

Du er galt på den, fordi du tager et spil nu og så stempler du en hel generationen. Du får ikke hardware i en konsol til 4000 der kan levere 4K 60FPS med fuld raytracing. Tag nu f.eks. Watch Dog Legion, ikke engang et RTX 3090, som er et grafikkort til 12000 kr., kan køre det spil i 60FPS hvis det skal køre 4K og raytracing. Og det kan det ikke, pga. de valg Ubisoft har taget, det samme valg som Ubisoft har taget.

Det er op til udviklerne, hvordan de vil sætte deres spil sammen, i det mindste kan vi glæde os over at 4K/60FPS er stort set standard. Vi kan også glæde os over at den her generation, der kommer konsollerne fra starte med ordenligt hardware, og ikke helt som sidste generation hvor der gik lidt priskrig i den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » fre 20 nov 2020 19:00

Jake242 skrev:
Vreki skrev:Jeg sidder også og klør mig i nakken. Hvad er "maks"? :?:
Uanset hvor kraftigt en computer er så kommer FPS, opløsning, kompleksiteten af spillet osv til at konkurrere om kræfterne.
Det her giver bare brugerne en valgmulighed, frem for at låse dem til udviklerens valg.


Ja det er det som har forgået på PC i mange år... hvor de vildste pc’ere dog har kunne magte MAX. Man har også kunne have gjort det på konsol siden day one... altså vælge at prioritere noget frem for andet. Men det har man ikke gjort i konsollernes spæde start. Der har man fokuseret at lave spillet på den bedste måde ud fra hvordan konsollens kræfter bedst kunne bruges. Nu lægger man det op til forbrugeren. Og de spil som kunne vælges at køre 30fps/4K eller 60fps/2K - kan man nu spille i 60fps/4K - dvs nu kan spillet spilles, som det ville være optimalt.

Er det mig der er helt galt på den at man først kan spille et PS4 spil optimalt på en PS5 og lanch spil på PS5 kan først spilles optimalt på næste generation?

Jeg syntes det er utroligt ringe...


Jah, jeg syntes du anlægger en negativ synsvinkel. Der findes ikke noget objektivt "optimalt".
Jeg havde engang en forholdsvis kraftig PC med dobbelt grafikkort. Det kunne køre spil med rimeligt høje settings.
Så koblede jeg et par ekstra skærme på så opløsningen blev tredoblet, og så var "Maks" settings uden for rækkevidde.
Ville det have været bedre hvis spillet have nægtet mig muligheden for at ofre FPS og effekter til fordel for opløsning? Skulle de have ventet med at frigive det til den gennemsnitlige PC kunne køre det med "maks" settings med 3 eller 6 skærme? Nej vel

Jeg har ikke spiderman, men jeg går ud fra at basisspillet kører fint. Så får man valget om man vil bruge de ekstra kræfter på grafik eller FPS. Hvad er der galt i at give spilleren valget? De kunne måske have gjort spilverden mindre for at få flere kræfter til grafik, men det er også et tradeoff.
Senest rettet af Vreki fre 20 nov 2020 19:38, rettet i alt 1 gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 19:17

Slimjay DK skrev:
BizzyVaping skrev:Bemærkede i går (ved ikke om jeg har fået trykket noget) at jeg både havde en PS4 og en PS5 version af Assassins Creed Valhalla installeret.

Tænker den måske er begyndt at installerer PS4 version af spillet da jeg smed ps4 Disc'en i drevet, og så har jeg "upgraded" gratis ved at trykke på "free upgrade" i menuen.


Man skal lade være med at trykke på "Kopier", når spillet dukker op i menuen og så nøjes med at vælge den gratis upgrade, så slipper man for at den installerer begge
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron