Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Rena » fre 05 feb 2021 10:07

glyr skrev:Nu hvor PS5 er bagud kompatibel er der vel ingen grund til at beholde den gamle PS4 ?

Eneste grund ville være hvis du kan lide at Screencap i Crunchyroll app, da jeg høre fra folk (har ikke selv en PS5 så kan ikke teste) at, man ikke screencap i PS5 app
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 05 feb 2021 10:58

glyr skrev:Nu hvor PS5 er bagud kompatibel er der vel ingen grund til at beholde den gamle PS4 ?



Det skulle lige være hvis du bruger 3D Blu-ray til noget, hvilket jeg gjorde via PSVR. PS5 understøtter ikke 3D Blu-ray :^o
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 05 feb 2021 14:49

glyr skrev:Nu hvor PS5 er bagud kompatibel er der vel ingen grund til at beholde den gamle PS4 ?


Jeg bruger stadig ind i mellem min Ps4 Pro til at spille lidt "lokal" multiplayer i COD, battlefield og et par andre. Er faktisk sjovt nok til at jeg tror jeg beholder den bare til det.

Ens profil kan have både en Ps5 og en Ps4 som primær konsol på samme tid, så man kan bruge både Ps+ og alle købte spil, på samtlige profiler man har på begge konsoller på samme tid.

Kræver selvfølgeligt at man har spillene fra PsStoren så de kan hentes på begge maskiner.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf glyr » fre 05 feb 2021 15:10

Ja jeg ikke til Screencap eller bruger 3D Blu-ray.
Eneste jeg tænker på i forbindelse med at sælge min PS4 skulle være den at min søn og jeg har "byttet profiler" således at han kan spille på min + profil !? Men hvis man både kan ha en Ps4 & Ps5 på samme profil, betyder det jo ikke noget.
Nok en god ide at sælge nu inden Ps5 for alvor rammer landet.
God weekend :)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 05 feb 2021 15:56

Du kan sagtens have en primær PS4 og en PS5, mener jeg :)
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf glyr » fre 05 feb 2021 16:22

BingoDK skrev:Du kan sagtens have en primær PS4 og en PS5, mener jeg :)


Det var det jeg tænkte. Så kan min søns Ps4 stadig være "min" primære, så han også kan få glæde at psn+ \:D/
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 05 feb 2021 20:31

Interessant detalje ang. det nye Control Ultimate Edition og dens brug af PS5's hurtige SSD til at komprimere spillet mere: https://www.tweaktown.com/news/77671/go ... index.html

"Control Ultimate Edition is one of the first games to flex the PS5's new Kraken compression tech. The game clocks in just 25GB on PS5 with 4K resolution textures and PS5 optimizations intact, a 42% reduction from the Series X/S file size of 42GB."
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+4

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 06 feb 2021 14:48

Erroneus skrev:Interessant detalje ang. det nye Control Ultimate Edition og dens brug af PS5's hurtige SSD til at komprimere spillet mere: https://www.tweaktown.com/news/77671/go ... index.html

"Control Ultimate Edition is one of the first games to flex the PS5's new Kraken compression tech. The game clocks in just 25GB on PS5 with 4K resolution textures and PS5 optimizations intact, a 42% reduction from the Series X/S file size of 42GB."

Det kan da være at man faktisk får plads nok når release spillene er gennemført og slettet igen
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Michael Jensen » man 08 feb 2021 13:00

Synes virkelig det er skønt, at PS5'eren netværkskort er så godt som det er. Det føltes virkelig som om Control tog 5 minutter at hente og være klar til brug. Det lover godt for fremtiden med PS5, når SSD'en i samspil med Kraken compression og det hurtige netværkskort gør det så let at downloade spil. Det betyder i hvert fald, at jeg vil være langt mere tilbøjelig til 'bare lige' at slette spil, jeg ikke længere skal bruge i øjeblikket.

Det gør i hvert fald ikke så meget, at man kun har 700 GB at lege med.
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 08 feb 2021 16:38

Michael Jensen skrev:Synes virkelig det er skønt, at PS5'eren netværkskort er så godt som det er. Det føltes virkelig som om Control tog 5 minutter at hente og være klar til brug. Det lover godt for fremtiden med PS5, når SSD'en i samspil med Kraken compression og det hurtige netværkskort gør det så let at downloade spil. Det betyder i hvert fald, at jeg vil være langt mere tilbøjelig til 'bare lige' at slette spil, jeg ikke længere skal bruge i øjeblikket.

Det gør i hvert fald ikke så meget, at man kun har 700 GB at lege med.


Ja jeg var også temmeligt overrasket første gang jeg hentede et spil fra storen på Ps5. Jeg forventede samme sløve download hastigheder som på Ps4eren, men det blev da gjort til skamme.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf hudhud » man 08 feb 2021 20:50

Heyyo!

Hvad kører med af TV? Jeg er nemlig på udkig efter et 4k TV, som understøtter HDMI 2.1 og har en opdateringsfrekvens på 120hz. Det billigste jeg har fundet er LG Nanocell LG 49NANO866NA til 7.000kr. hos Power. Har nogen af jer fundet muligvis fundet noget billigere?
hudhud
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf MrGlennDK » tirs 09 feb 2021 15:50

hudhud skrev:Heyyo!

Hvad kører med af TV? Jeg er nemlig på udkig efter et 4k TV, som understøtter HDMI 2.1 og har en opdateringsfrekvens på 120hz. Det billigste jeg har fundet er LG Nanocell LG 49NANO866NA til 7.000kr. hos Power. Har nogen af jer fundet muligvis fundet noget billigere?


Hvad med et oled Bx 55 til 8888?
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf hudhud » tirs 09 feb 2021 19:02

MrGlennDK skrev:
hudhud skrev:Heyyo!

Hvad kører med af TV? Jeg er nemlig på udkig efter et 4k TV, som understøtter HDMI 2.1 og har en opdateringsfrekvens på 120hz. Det billigste jeg har fundet er LG Nanocell LG 49NANO866NA til 7.000kr. hos Power. Har nogen af jer fundet muligvis fundet noget billigere?


Hvad med et oled Bx 55 til 8888?


Det er en anelse for stort :/ Jeg har dog bemærket, at der ikke fås mange 4k TV'er, som understøtter HDMI 2.1 og har en opdateringsfrekvens på 120hz. Jeg kunnne læse mig frem til, at der vil blive udgivet nogle om ikke så længe.
hudhud
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 12 feb 2021 15:45

Nogen, der har oplevet drift på analog pindene på DualSense controlleren?

Jeg har det pt. på min ene controller på venstre analog pind, der hele tiden bevæger sig mod venstre og har forsøgt at fikse det uden held (resetted controller, slukket Bluetooth på PS5, tørret den nederste del af pinden af med en tør klud)
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 13 feb 2021 19:10

BingoDK skrev:Nogen, der har oplevet drift på analog pindene på DualSense controlleren?

Jeg har det pt. på min ene controller på venstre analog pind, der hele tiden bevæger sig mod venstre og har forsøgt at fikse det uden held (resetted controller, slukket Bluetooth på PS5, tørret den nederste del af pinden af med en tør klud)


Nej absolut intet drift på min selv med deadzone treshold sat til 0.

Jeg var faktisk overrasket over det, da selv splinternye ubrugte controllere sagtens kan have en smule drift.

De fleste spil kommer af samme grund med deadzone som er højere end 0 (og det er ikke engang altid en indstilling man har adgang til, så man selv kan sætte den ned til 0)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster