Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 13 aug 2021 14:21

Erroneus skrev:Og for at følge op på det.

Digitalfoundry har testet en NVMe uden heatsink, ingen problemer.
Linus Tech Tips har bevidst prøvet at køre med ikke-kompatible NVMe drev, ingen problemer.



Spørgsmålet er så bare om Sony lader det kører videre sådan, når det er ude af beta og alle kan bruge det. Der må vel være en eller anden grund til de vil have drevene skal have en vis hastighed (selvom man måske ikke lige umiddelbart kan se den ligenu)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 13 aug 2021 14:24

BizzyVaping skrev:Spørgsmålet er så bare om Sony lader det kører videre sådan, når det er ude af beta og alle kan bruge det. Der må vel være en eller anden grund til de vil have drevene skal have en vis hastighed (selvom man måske ikke lige umiddelbart kan se den ligenu)

Det tror jeg de gør. Deres anbefalinger tager højde for de værste omstændigheder, det er også derfor de bruger det sprog de gør, fordi deres advokater skal sikre at de ikke lover for meget. Vi har set det utallige gange før, både med bagudkompabilitet og forskellige boosts modes, der blev også brugt meget forsigtigt sprog, fordi der skulle ikke loves for meget, som kunne medføre til at ligger an :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 13 aug 2021 14:45

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:Spørgsmålet er så bare om Sony lader det kører videre sådan, når det er ude af beta og alle kan bruge det. Der må vel være en eller anden grund til de vil have drevene skal have en vis hastighed (selvom man måske ikke lige umiddelbart kan se den ligenu)

Det tror jeg de gør. Deres anbefalinger tager højde for de værste omstændigheder, det er også derfor de bruger det sprog de gør, fordi deres advokater skal sikre at de ikke lover for meget. Vi har set det utallige gange før, både med bagudkompabilitet og forskellige boosts modes, der blev også brugt meget forsigtigt sprog, fordi der skulle ikke loves for meget, som kunne medføre til at ligger an :lol:


Nu forstår jeg slet ikke hvorfor det har taget dem så lang tid at få det klar.

Jeg har hele tiden regnet med at det måtte være en kombination af manglen på drev med den rette hastighed og så regnede jeg egentligt også med at der nok var nogen temperatur bekymringer inde over, når man smed en ekstra SSD ind i maskinen.

Hvis alle gen4 drev virker og en heatsink ikke engang er nødvendig, så forstår jeg ikke hvorfor de ikke har ladet os gøre det fra dag 1. På den anden side har de så heller ikke fået implementeret VRR endnu, så det er åbenbart bare ikke alt der skal give mening med dem :lol:
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » fre 13 aug 2021 17:24

BizzyVaping skrev:Spørgsmålet er så bare om Sony lader det kører videre sådan, når det er ude af beta og alle kan bruge det. Der må vel være en eller anden grund til de vil have drevene skal have en vis hastighed (selvom man måske ikke lige umiddelbart kan se den ligenu)


Jeg tror Sony vil få problemer hvis de aktivt begynder at blokere for at folk kan bruge standard hardware, selv om det ikke er på listen.

Det må vel betragtes på samme måde hvis man sætter en sløv USB disk som primær storage i PS4.
De blokere ( mig bekendt ) ikke for sløve diske, men man hænger selv på konsekvenserne.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 13 aug 2021 19:34

Vreki skrev:
BizzyVaping skrev:Spørgsmålet er så bare om Sony lader det kører videre sådan, når det er ude af beta og alle kan bruge det. Der må vel være en eller anden grund til de vil have drevene skal have en vis hastighed (selvom man måske ikke lige umiddelbart kan se den ligenu)


Jeg tror Sony vil få problemer hvis de aktivt begynder at blokere for at folk kan bruge standard hardware, selv om det ikke er på listen.

Det må vel betragtes på samme måde hvis man sætter en sløv USB disk som primær storage i PS4.
De blokere ( mig bekendt ) ikke for sløve diske, men man hænger selv på konsekvenserne.


Det har de jo allerede gjort ved at blokeret for brug af Gen3 SSDer selvom de passer i. Der er også blokeret for Gen4 på mindre end 250gb og større end 4tb.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 13 aug 2021 21:43

BizzyVaping skrev:Nu forstår jeg slet ikke hvorfor det har taget dem så lang tid at få det klar.

Jeg har hele tiden regnet med at det måtte være en kombination af manglen på drev med den rette hastighed og så regnede jeg egentligt også med at der nok var nogen temperatur bekymringer inde over, når man smed en ekstra SSD ind i maskinen.

Hvis alle gen4 drev virker og en heatsink ikke engang er nødvendig, så forstår jeg ikke hvorfor de ikke har ladet os gøre det fra dag 1. På den anden side har de så heller ikke fået implementeret VRR endnu, så det er åbenbart bare ikke alt der skal give mening med dem :lol:

Der kan jo godt ligge en del test bag ved, at komme til konklusionen at det meste nok vil virke. Faktisk kan det endda betyde det tager længere tid at teste, hvis de har svært ved at finde situationer hvor ting går i stykker, fordi så skal det være under mere obskure forhold, f.eks. ved meget høj luft temperatur og spil der bruger drevet på unikke måder, hvor vi ikke helt er endnu.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 14 aug 2021 08:10

Man kunne da nok spare en del på at købe en ældre/langsommere gen4 SSD. Med tanke på at xboxen SSD "kun" kører 2.4GB/s vil der næppe blive problemer i multiplats med en langsommere gen4 ssd, uanset hvor langt frem i tiden vi kommer.

Med Sony's egne spil hvor det bliver optimeret noget bedre til maskinen/ssden er jeg mere i tvivl om det vil give problemer på lang sigt
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 18 aug 2021 09:28

Rocket league skulle langt om længe få en 120hz patch til Ps5 engang i løbet af i dag (Hvis den ikke allerede er oppe)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 18 aug 2021 16:01

Ps5 bundles sælges i dag via Power med 2 controllere til 4888 kr.
Fra klokken 20.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » tors 19 aug 2021 12:30

Jeg kan ikke opdatere Cyberpunk til den nyeste patch fordi at spillet ligger på min eksterne hdd. Den melder bare error, når jeg forsøger at opdatere. Spil der ligger intern på ps5'eren kan sagtens opdateres.

Nogen der kender et fix?
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Rena » man 23 aug 2021 10:12

Dasiima skrev:Jeg kan ikke opdatere Cyberpunk til den nyeste patch fordi at spillet ligger på min eksterne hdd. Den melder bare error, når jeg forsøger at opdatere. Spil der ligger intern på ps5'eren kan sagtens opdateres.

Nogen der kender et fix?

Lyder ligesom mit Ghost of Tsuhima Patch.
Jeg løst det ved at slette download og re-download patch.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 23 aug 2021 18:04

60FPS support tilføjes i næste opdatering til AC:Odyssey, som lander i morgen.

https://discussions.ubisoft.com/topic/1 ... lang=en-US
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Cena » man 23 aug 2021 18:59

Erroneus skrev:60FPS support tilføjes i næste opdatering til AC:Odyssey, som lander i morgen.

https://discussions.ubisoft.com/topic/1 ... lang=en-US


Der var faktisk mange flere PS4 spil end jeg anede der understøtter 60 FPS
https://www.psu.com/news/guide-all-ps4- ... er-on-ps5/
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 23 aug 2021 19:18

Erroneus skrev:60FPS support tilføjes i næste opdatering til AC:Odyssey, som lander i morgen.

https://discussions.ubisoft.com/topic/1 ... lang=en-US


Gid de ville gå tilbage og give Ghost Recon Wildlands samme tur.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » tors 26 aug 2021 10:34

Horizon får opgradering til 60 fps.

Fedt mand. Glæder mig til at få gang i det også nu.

Og en overraskende kort ventetid til Forbidden West. 18 februar.

Good times ahead!
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster