Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 26 apr 2021 22:42

Marddos skrev:Er der nogen, der har forstand på, hvad der er bedst for mig at vælge af indstillinger på mit TV ifm. gaming på PS5/X Series X?

Sommetider har jeg spiltilstand slået til og andre gange vælger den automatisk HDR+, men jeg aner ikke, hvad forskellen er.

Jeg har et Samsung KS8005 TV, der efterhånden har 5-6 år på bagen, men endnu ser fremragende ud!

Spiltilstand skal du have på hele tiden, det slår du til for inputtet dine konsoller er på.

På begge konsoller kan du vælge at HDR kun skal være til, når det et HDR spil og på PS5 vil UI også være i HDR. Når den kører HDR, så skal dit tv gerne se det og skifte din brightness til 20 automatisk. Når den kører SDR, så skal brigthess ligge omkring 8-12 stykker, sådan efter smag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 19 maj 2021 17:11

Så kom der en PS5 patch til The Last of Us Part II: https://blog.playstation.com/2021/05/19 ... h-for-ps5/ Den låser op for 60FPS, men der kommer mere, sandsynligvis en udgave der udnytter PS5 fuldt ud.

The team has been digging into the PS5 hardware and the possibilities it unlocks since launch last year and we’re excited about what the future holds. This patch is just the first step of working on the PS5. We’ll let you know when we’ve got more news to share!


PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 27 maj 2021 13:43

PlayStation Direct på vej til EU: https://www.videogameschronicle.com/new ... in-europe/

Norden er ikke med, men det er en start.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » tors 27 maj 2021 16:32

Yeeaaah så kan vi få vores Playstation grej direkte hos Sony og ikke være tvungen til at bruge de skide forhandlere som prøver at lave konkurrence på pris og andre luskede ting
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 02 jun 2021 07:47

https://kotaku.com/amd-s-answer-to-nvid ... 1847012712

Alle GPUer, selv nvidias GTX serie kan køre AMD's fidelityFXSuperResolution.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 02 jun 2021 09:52

Ja det er meget spændende. Spændt på at se nogle test af det, når spil får det implementeret. Men det er klart, det ligger lige til højrebenet for konsollerne nu at bruge det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 02 jun 2021 11:05

[-o<
Erroneus skrev:Ja det er meget spændende. Spændt på at se nogle test af det, når spil får det implementeret. Men det er klart, det ligger lige til højrebenet for konsollerne nu at bruge det.


Der står at det kun er 10 spil, som står til at få det i år .

Kan da håbe at f.eks Horizon 2 er blandt de 10 men jeg tvivler lidt på det desværre. Til gengæld kan jeg nærmest ikke forestille mig andet end at Battlefield 6 får det på alle platforme.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf arnel925 » fre 04 jun 2021 10:44

Nogen som kunne tænke sig en Playstation 5 - Digital Edition til kun 3.399? Skriv gerne til mig - pb. Bemærk gælder kun i dag.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » fre 04 jun 2021 11:26

Hvis den stadig er tilgængelig, kan du forsøge dig inde på FB gruppen "Playstation 5 - Restock Danmark". Der er helt sikkert en, der er interesseret.

Tænker du har "vundet" den i lodtrækningen. Så det kommer selvfølgelig an på hvor meget tid, du selv har lyst til at bruge på det.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 18 jun 2021 15:24

Så skulle Modern Warfare og Warzone eftersigende være blevet opdateret til 120fps på Ps5.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » fre 18 jun 2021 23:27

Yep og ganske interessant så er det med PS4 udgaven, så der er åbnet op for at PS4 spil også kan køre 120fps nu på PS5, så ingen undskyldninger fra f.eks. Rocket League udviklerne mere :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 19 jun 2021 05:18

Erroneus skrev:Yep og ganske interessant så er det med PS4 udgaven, så der er åbnet op for at PS4 spil også kan køre 120fps nu på PS5, så ingen undskyldninger fra f.eks. Rocket League udviklerne mere :)


Bare hvis nogen vil prøve det, så er i nødt til at slå HDR fra før 120hz mode kan bruges. Ihvertfald hvis i kører 4K (Jeg prøvede ikke lige hvad der skete hvis man satte Ps5'en til 1080p)

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor det ikke er muligt at køre 4K/120 med HDR. Har 2 Oled begge med HDMI 2.1, så ville ikke have troet HDR var nødvendigt at slå fra, men kan måske tænkes at det er en begrænsning relateret til backwardcompatibility med ps4.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 19 jun 2021 16:31

Har fået Dualsense Cosmic Red hjem og den er lækker. Med en guld faceplate på, er det som taget ud af Iron Mans samling :D

Billede
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » lør 19 jun 2021 18:24

BizzyVaping skrev:Bare hvis nogen vil prøve det, så er i nødt til at slå HDR fra før 120hz mode kan bruges. Ihvertfald hvis i kører 4K (Jeg prøvede ikke lige hvad der skete hvis man satte Ps5'en til 1080p)

Jeg kunne ikke få det til at virke med 120 Hz i 1080p + HDR - PS5 og LG CX.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » lør 19 jun 2021 19:34

Erroneus skrev:Har fået Dualsense Cosmic Red hjem og den er lækker. Med en guld faceplate på, er det som taget ud af Iron Mans samling :D

Billede


Min er også kommet. Farven er noget mørkere end jeg havde forventet, især set ved siden af min DS4 i Magma Red.
Men det er ok, den får den faktisk til at se lidt mere elegant ud.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron