Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Cena » fre 16 jul 2021 23:18

Så har jeg sku fået en PS5 ind af døren - Det føles lækkert at være tilbage!

Har spillet lidt Astro og så lige prøvet God of War i 4k 60 fps, + jeg startede Nioh 2 op...Det bliver sku godt med den her PS5 og mit OLED :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+6

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » man 19 jul 2021 19:32

Cena skrev:Så har jeg sku fået en PS5 ind af døren - Det føles lækkert at være tilbage!

Har spillet lidt Astro og så lige prøvet God of War i 4k 60 fps, + jeg startede Nioh 2 op...Det bliver sku godt med den her PS5 og mit OLED :D


Ja, God of War blæst op på et Oled tv er sku flot! Tillykke med den :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » tirs 20 jul 2021 09:18

Jeg synes alene de 60 fps gør det hele meget lækrere at se på. Det er så lækkert at spille TLOU2 med 60 fps.

Grafikken baseret på en PS4 var imponerende nok i forvejen. Tør ikke tænke på, hvordan kan kan bruge de 5-7x ekstra kræfter til her.

Jeg tror vi går en rigtig fed tid i møde i en generation, hvor der synes at være konkurrence allesteder fra, så ingen platforme kan læne sig tilbage.

Det bliver sq godt, når COVID-19 er overstået og alle udviklere kan køre på fuld damp igen.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 jul 2021 10:05

Megajohn skrev:Jeg synes alene de 60 fps gør det hele meget lækrere at se på. Det er så lækkert at spille TLOU2 med 60 fps.

Grafikken baseret på en PS4 var imponerende nok i forvejen. Tør ikke tænke på, hvordan kan kan bruge de 5-7x ekstra kræfter til her.

Jeg tror vi går en rigtig fed tid i møde i en generation, hvor der synes at være konkurrence allesteder fra, så ingen platforme kan læne sig tilbage.

Det bliver sq godt, når COVID-19 er overstået og alle udviklere kan køre på fuld damp igen.


Ja de 30fps konsol spil stort set altid har været låst til, har stort set ene og alene været grunden til jeg spillede de fleste spil på PC. Jeg har aldrig forstået hvorfor udviklerne synes det var et bedre valg at gå efter opløsning og højere settings fremfor 60fps.

Det eneste tidspunkt 4K/30 ser bedre ud end f.eks 1080p/60fps er på screenshots, eller når man står stille og intet på skærmen røre sig.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » tirs 20 jul 2021 10:28

Hvis du sætter din konsol til at outputte 1080p på et 4K tv, så vil du ende med et lidt mere "mudret" billede. Jeg synes, det er tydeligt at se på mit LG OLED CX.
Men jeg håbede faktisk på, at vi ville gå ind i en ny generation, hvor 4K/60fps var minimum - ikke mere 30 fps. Men den ser ikke helt ud til at være der endnu, medmindre man går på kompromis med det grafiske.
I spil som Warzone går jeg gerne ned i opløsning (1080p) for at få 120fps.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 jul 2021 11:22

enfen skrev:Hvis du sætter din konsol til at outputte 1080p på et 4K tv, så vil du ende med et lidt mere "mudret" billede. Jeg synes, det er tydeligt at se på mit LG OLED CX.
Men jeg håbede faktisk på, at vi ville gå ind i en ny generation, hvor 4K/60fps var minimum - ikke mere 30 fps. Men den ser ikke helt ud til at være der endnu, medmindre man går på kompromis med det grafiske.
I spil som Warzone går jeg gerne ned i opløsning (1080p) for at få 120fps.


De fleste kører også højere end de 1080p ved 60fps. det er typisk imellem 1440-18XXp og i nogen tilfælde tættere endnu på 4K.

Du skal ikke sætte din Ps5 til at outputte 1080p på 4K tv. Så får du jo kun 1080p output selvom et givent spil måske kan køre 14xx, 16xx eller 18xxP ved 60fps som så opscaleres til 4K.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » tirs 20 jul 2021 11:47

Jeg er med på, hvad du skriver. Det var bare en konstatering :)

Min PS5 står normalt altid i 4K, men pt - har jeg sat den til 1080p, da jeg benytter en Astro HDMI adapter for at trække lyden ud. Den har desværre en begrænsning på 1440p, hvis man vil benytte 120 fps. Men da jeg faktisk kun spiller Warzone (120 fps) pt, har jeg klaret mig med 1080p.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Zalam » søn 25 jul 2021 16:12

Nogle der har digital versionen?

Jeg har en på vej fra Elgiganten, og overvejer lidt om jeg vil fortyde ikke at have drevet. Så vil gerne høre folks erfaringer.

Tidligere på året da PS5 var totalt utilgængelig købte jeg en Xbox X Series, som jeg er glad for men, må erkende jeg virkelig gerne vil spille Spier Man og Horizon Forbidden West, så en PS5 bliver nok nødvendig.

Tanken er at bruge den til PS exclusives, og resten kører jeg nok via Xbox GamesPass (som jeg må erkende jeg er ovenud imponeret over).

Har de som har Digital fortrudt ikke at have drev? Er der plads nok på den, og larmer den mindre end drev versionen?
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » søn 25 jul 2021 16:31

Zalam skrev:og larmer den mindre end drev versionen?

Den vil larme det samme, da det er samme hardware, minus drevet. Det eneste tidspunkt man hører drevet, det er når man starter et spil op fra disk. Den fejl der var, med at den spinner disken på engang imellem, den har de fået rettet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » man 26 jul 2021 11:10

Jeg ville personligt - og gjorde det også - vælge diskversionen. Muligheden for at købe fysiske spil samt den forholdsvise lille merpris, afgjorde det.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Zalam » man 26 jul 2021 11:28

enfen skrev:Jeg ville personligt - og gjorde det også - vælge diskversionen. Muligheden for at købe fysiske spil samt den forholdsvise lille merpris, afgjorde det.


Det er klart en af mine overvejelser og der tvivlen kommer.

Før jeg fik Xbox med Gamepass var jeg stor skeptikker omkring, streaming/Netflix lignende spiltjenester, Men jeg må ærligt sige GamePass er en fantastisk service (nu skal det ikke misfortås som jeg er Xbox fanboy, jeg er fan af begge), og tror fremtiden ligger i de modeller.

Jeg købte AC Valhalla til Xboxen, men udover det har jeg været underholdt en utrolig masse timer af det der er tilgængeligt på GamePass, og tvivler på jeg kommer til at købe et fysisk spil til Xboxen igen.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf enfen » man 26 jul 2021 12:35

Hvis du tvivler på, om du kommer til at købe fysiske spil igen, så er det vel næsten svar i sig selv. Så virker digital udgaven som det rigtige køb. Eneste ulempe er, at digitale spil normalvis er dyrere end fysiske.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 26 jul 2021 13:13

Jeg gav 449 kr. for Ratchet & Clank: Rift Apart ved udgivelse for den fysiske udgave. Den digitale udgave kostede 594 kr., som den stadigvæk koster. Den fysiske kan pt. købes for 478 kr.

Digitale udgaver kommer også på tilbud., pt. er der et godt summerudsalg, men fysiske forsætter med at være betydeligt billigere ved udgivelse og falder ofte hurtigere i pris, og kræver ikke lige et specielt udsalg for at være billige, samt der er flere butikker hvor produktet og dermed en lavere pris kan komme fra.

Eg.: Fysisk inkl. levering vs Digitale spil fra nuværende sommerudsalg:
Borderlands 3 - 127 kr vs 154 kr.
Hitman 3 - 418 kr (har været nede på 279 kr.) vs 260 kr
Marvel's Spider-Man: Miles Morales: 328 kr. vs 336 kr.
Demon's Souls: 549 kr (har været nede på 363 kr) vs. 445 kr.
Returnal: 499 kr. vs 445 kr.
STAR WARS Jedi: Fallen Order: 259 kr. (Har været nede under 100 kr) vs. 234 kr.
Marvel's Avengers: 238 kr. vs 221 kr.
Immortals Fenyx Rising: 249 kr. vs. 259 kr.
Sackboy: A Big Adventure: 368 kr. (Har været nede i 308 kr.) vs. 368 kr. :D

Så når der er et stort udsalg, kan digitale spil godt være med, men resten af tiden kniber det.
Og så skal man naturligvis huske på at fysiske spil kan sælges og/eller lånes ud, samt man kan låne fysiske spil fra andre eller købe brugte fysiske spil.

Medmindre man er typen som bare ikke orker fysiske spil, pga. man skal smide en skive i, så vil jeg altid anbefale at give det lidt ekstra for den fysiske udgave, simpelthen fordi man kan vælge fra begge hylder, og så vælge det som er billigst for en.

Jeg har pt. Hitman 3 fysisk udgave på lån, men tror da jeg køber den digitale udgave nu her, med den pris som den er nede i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » man 26 jul 2021 13:35

Zalam skrev:Før jeg fik Xbox med Gamepass var jeg stor skeptikker omkring, streaming/Netflix lignende spiltjenester, Men jeg må ærligt sige GamePass er en fantastisk service (nu skal det ikke misfortås som jeg er Xbox fanboy, jeg er fan af begge), og tror fremtiden ligger i de modeller.


Jeg har også brugt Gamepass i et stykke tid på Xbox, men er stoppet da jeg ikke tror på modellen mere. Jeg synes det er for risikabelt at starte på et spil, som før eller siden vil kunne blive pillet af Gamespass igen. F.eks gad jeg godt at fortsætte på mit Witcher 3 save igennem et cloud device, men nu er spillet fjernet fra Gamepass. Da jeg ikke længere spiller på en Xbox, så er der ingen mulighed for at jeg kan fortsætte. Af den grund er der altid en "frygt" for at de spil jeg spiller pludselig bliver taget fra mig, og det er ikke holdbart. Jeg vil meget hellere eje spillet og derved altid kunne bestemme, hvornår jeg vil spille.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Zalam » man 26 jul 2021 17:22

Dasiima skrev:
Zalam skrev:Før jeg fik Xbox med Gamepass var jeg stor skeptikker omkring, streaming/Netflix lignende spiltjenester, Men jeg må ærligt sige GamePass er en fantastisk service (nu skal det ikke misfortås som jeg er Xbox fanboy, jeg er fan af begge), og tror fremtiden ligger i de modeller.


Jeg har også brugt Gamepass i et stykke tid på Xbox, men er stoppet da jeg ikke tror på modellen mere. Jeg synes det er for risikabelt at starte på et spil, som før eller siden vil kunne blive pillet af Gamespass igen. F.eks gad jeg godt at fortsætte på mit Witcher 3 save igennem et cloud device, men nu er spillet fjernet fra Gamepass. Da jeg ikke længere spiller på en Xbox, så er der ingen mulighed for at jeg kan fortsætte. Af den grund er der altid en "frygt" for at de spil jeg spiller pludselig bliver taget fra mig, og det er ikke holdbart. Jeg vil meget hellere eje spillet og derved altid kunne bestemme, hvornår jeg vil spille.


Den kan jeg godt følge dig i - jeg overvejede selv at genspille the witcher III da jeg så det på gamepass - spillede det tilbage i tiden på PS4, men erkendte hurtigt at jeg ikke magtede den opgave det er at gennemføre det spil én gang til, uanset hvor fabelagtigt godt det spil er.

Har indtil videre været heldig med de spil jeg har kørt via GamePass ikke er fjernet, men kan sagtens følge pointen.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster