Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » lør 21 nov 2020 10:13

De af jer der har en opgraderet AC:Valhalla, har i lagt mærke til om disken kører under hele spillet?
Ikke med den lyd der kommer når man sætter disken i og den læser fra den, men bare en konstant summen.

Det kan godt være at det altid har været sådan også på PS4 og jeg kun lægger mærke til det fordi konsollen ellers er lydløs, jeg troede bare at drevet kun blev brugt til check ved opstart.

Og så et lille kritikpunkt: Serienummeret er af samme type som på PSVR, hvilket vil sige småt og ulæseligt. Og så dækker foden for halvdelen af det. En meget lille detalje som jeg kun så fordi jeg plejer at gemme serienumrene, men der er på den anden side ingen grund til at de ikke kunne gøre det bedre.

Hvis i bruger FPS-Freeks eller lignede så ser det ud til at de kan genbruges på DualSense.
Jeg har i hvert fald kunne flytte mine over uden problemer.

Billede
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 21 nov 2020 10:22

Vreki skrev:De af jer der har en opgraderet AC:Valhalla, har i lagt mærke til om disken kører under hele spillet?
Ikke med den lyd der kommer når man sætter disken i og den læser fra den, men bare en konstant summen.

Det kan godt være at det altid har været sådan også på PS4 og jeg kun lægger mærke til det fordi konsollen ellers er lydløs, jeg troede bare at drevet kun blev brugt til check ved opstart.

Og så et lille kritikpunkt: Serienummeret er af samme type som på PSVR, hvilket vil sige småt og ulæseligt. Og så dækker foden for halvdelen af det. En meget lille detalje som jeg kun så fordi jeg plejer at gemme serienumrene, men der er på den anden side ingen grund til at de ikke kunne gøre det bedre.

Hvis i bruger FPS-Freeks eller lignede så ser det ud til at de kan genbruges på DualSense.
Jeg har i hvert fald kunne flytte mine over uden problemer.

Billede


Bruger også de der forlængere på analogerne, dog ikke lige FPS-freeks (Kan ikke huske hvad mine hedder)

Bliver du ikke træt af at have 2 lange extendere? Jeg købte et sæt korte og et sæt lange, da jeg var i tvivl og hvad der ville være bedst, og jeg er endt med at bruge en lang på højre analog til sigtet og en kort til venstre.

Jeg kunne slet ikke vende mig til at bevæge mig rundt med en så høj analog (Til sigtet er det dog nærmest jo højere jo bedre :) )
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » lør 21 nov 2020 10:41

BizzyVaping skrev:
Bruger også de der forlængere på analogerne, dog ikke lige FPS-freeks (Kan ikke huske hvad mine hedder)

Bliver du ikke træt af at have 2 lange extendere? Jeg købte et sæt korte og et sæt lange, da jeg var i tvivl og hvad der ville være bedst, og jeg er endt med at bruge en lang på højre analog til sigtet og en kort til venstre.

Jeg kunne slet ikke vende mig til at bevæge mig rundt med en så høj analog (Til sigtet er det dog nærmest jo højere jo bedre :) )


Det kommer nok an på hvilket problem der er man forsøger at løse.
Gamer-mæssigt er jeg ved at være lidt oppe i årene, så finmotorikken er ikke hvad den har været. :lol:
Og der hjælper det med den ekstra højde på begge sticks.

Hvis man derimod har fin styr på bevægelsen men gerne vil have ekstra opløsning til sigtet så kan nok give mening kun at have på det højre stick. Jeg kan dog godt lide at have et symetrisk greb om kontrolleren.
Og så fik jeg oprindeligt en af første generations DS4 hvor belægningen på thumbsticket smuldrede, så jeg har har brugt enten extenders eller anden form for beskyttelse på mine controllers lige siden.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf philipnielsen93 » lør 21 nov 2020 16:13

Jeg havde slet ikke regnet med at købe en med disk, men det var nu bare den der var hurtigst at få fat i så det blev den. Nu har jeg lige set at Lord of the Rings får en 4k release næste måned og nøj den boks bliver da klart det første fysiske disk køb til ps5'eren :D
Billede
philipnielsen93
Niveau 1
 
Indlæg: 94
By: Holbæk

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Clausenfahc » lør 21 nov 2020 17:21

De forhøjer i viser er det noget der kan hjælpe en som har spillet pc i snart 30 år og nu kæmper med en controller :lol: faktisk altid den skide controller som har fået mig til at stoppe med at spille konsol da jeg snurre rundt konstant så lidt nysgerrig om det kan hjælpe mig med lige at have den sidste kontrol over de thumbs
Clausenfahc
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Fredericia


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » lør 21 nov 2020 17:27

Clausenfahc skrev:De forhøjer i viser er det noget der kan hjælpe en som har spillet pc i snart 30 år og nu kæmper med en controller :lol: faktisk altid den skide controller som har fået mig til at stoppe med at spille konsol da jeg snurre rundt konstant så lidt nysgerrig om det kan hjælpe mig med lige at have den sidste kontrol over de thumbs


Det er en vanesag også. Øvelse, øvelse, øvelse.

Hvis du satte en til at game PC uden at have brugt mus og tastatur før, så tror jeg også det ville se lidt sjovt ud ;)

Jeg var også elendig i lang tid med controller, men synes nu det er rart på de ældre dage her bare at ligge i sofaen og stene casual med en controller. Det tog dog lidt tid at blive acceptabel.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2020 17:31

philipnielsen93 skrev:Jeg havde slet ikke regnet med at købe en med disk, men det var nu bare den der var hurtigst at få fat i så det blev den. Nu har jeg lige set at Lord of the Rings får en 4k release næste måned og nøj den boks bliver da klart det første fysiske disk køb til ps5'eren :D

Aaah yiss. Jeg havde fornøjelsen af at besøge Hobbitville i New Zealand sidste år, og lige siden har det kløet meget for at se hele trilogien igennem igen, så ser også meget frem til 4K udgivelsen af den :)
30 november for UK og 8 december for Danmark.

Nå det var et sidespring. Jeg har lige set en test af HDMI kablet som følger med konsollen, og selv om det ikke står på den, så er det et ægte HDMI 2.1 kabel. Dog ser det ud til at HDMI 2.1 porten på selve konsollen ikke kører fuld hastighed pt., hvilket betyder hvis man kører 4K 120HZ HDR, så vil den ikke bruge det fulde farveområde. Jeg vil vædde med at det bliver rettet i en firmware opdatering hurtigt, som også aktiverer 8K support, da med den nuværende begrænsning vil den kun køre 8K/30, og det er næppe planen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » lør 21 nov 2020 17:42

Megajohn skrev:
Clausenfahc skrev:De forhøjer i viser er det noget der kan hjælpe en som har spillet pc i snart 30 år og nu kæmper med en controller :lol: faktisk altid den skide controller som har fået mig til at stoppe med at spille konsol da jeg snurre rundt konstant så lidt nysgerrig om det kan hjælpe mig med lige at have den sidste kontrol over de thumbs


Det er en vanesag også. Øvelse, øvelse, øvelse.

Hvis du satte en til at game PC uden at have brugt mus og tastatur før, så tror jeg også det ville se lidt sjovt ud ;)

Jeg var også elendig i lang tid med controller, men synes nu det er rart på de ældre dage her bare at ligge i sofaen og stene casual med en controller. Det tog dog lidt tid at blive acceptabel.


Det er rigtigt nok at det ultimativt drejer sig om øvelse, men jeg syntes nu at forhøjerne gør at du ikke starter helt fra nul, og måske netop kan modvirke den frustration man som nytilkommen Pc-veteran kan have over at det er meget små bevægelser i forhold til hvad man er vant til med en mus.
Og så oven i købet med tommelfingrene, som normalt slet ikke laver den slags finmotorik.

Det er ren geometri, hvor man før kun skulle bevæge sticket 1mm så er der nu 2-3 mm til den samme bevægelse i spillet.

Det er ikke en mirakelkur, men jeg syntes det er værd at prøve. Det er ganske vist en urimelig pris for den smule plastik, men den er en lav pris hvis det kan forbedre spiloplevelsen :)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 21 nov 2020 18:06

Clausenfahc skrev:De forhøjer i viser er det noget der kan hjælpe en som har spillet pc i snart 30 år og nu kæmper med en controller :lol: faktisk altid den skide controller som har fået mig til at stoppe med at spille konsol da jeg snurre rundt konstant så lidt nysgerrig om det kan hjælpe mig med lige at have den sidste kontrol over de thumbs


De gør bare du kan bevæge analog stikken længere før den når 100%. Så det er nemmere at være præcis i skyde spil f.eks.

Jeg bruger dem fordi jeg så kan skrue følsomheden helt i top på analogstikken og stadig have nok bevægelse i stikken til at kunne være præcis.

Men det kræver selvfølgeligt en del tilvending. Det er ikke bare at smide dem på og så kommer der resultater med det samme. Det føles lidt akavet de første par timer, men derefter synes jeg det er en kæmpe fordel.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf philipnielsen93 » lør 21 nov 2020 18:21

Lidt overraskende at de laver en fin fjernbetjening med dedikeret Disney+ knap på men appen er ikke engang opdateret til 4k endnu #-o
Billede
philipnielsen93
Niveau 1
 
Indlæg: 94
By: Holbæk


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2020 18:30

philipnielsen93 skrev:Lidt overraskende at de laver en fin fjernbetjening med dedikeret Disney+ knap på men appen er ikke engang opdateret til 4k endnu #-o

Jeg lod mærke til der kom en opdatering til app'en her i dag, har du tjekket om Disney har fået det tilføjet nu?
Mener den nye udgave hedder 2.18

Har ikke fået sat login op på den, da jeg bruger Disney+ app'en i mit tv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » lør 21 nov 2020 19:06

Kan PS5 standard afspille 4K bluray?
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf MrGlennDK » lør 21 nov 2020 19:36

Min ps5 gik i sort idag, blev tændt igen på maskinen der var en fejl på extren harddisk USB, så jeg fjernede den sikkert på ps5 menuen, indtil det bliver fixet..

Andre som har haft det problem?
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2020 19:38

Jake242 skrev:Kan PS5 standard afspille 4K bluray?

Ja
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2020 20:58

PlayStation har opdateret https://blog.playstation.com/2020/11/09 ... imate-faq/

Does PS5 support VRR?
PS5 hardware supports Variable Refresh Rate (VRR) through HDMI 2.1. After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR


For dem som ikke kender til VRR, så er det en teknik der gør at skærmen ændrer HZ på skærmen efter spillet FPS. Det er brugbart til spil som ikke kan holde sin framerate, f.eks. spil der sigter efter 120FPS, men ikke helt kan holde de 120FPS. Når spil og skærm kører samme FPS/HZ, så opfanges det mere stabilt.

Nvidia har haft en tilsvarende funktionalitet igennem en del år, som de kalder Gsync. VRR er er en del af den officielle HDMI 2.1 standard, og kræver at tv'et understøtter det. Xbox understøtter allerede VRR og der har godt nok været lidt problemer med det her ved lanceringen af Series X, men det har mere været fordi tv producenterne skal have 100% styr på HDMI 2.1 standarden.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron