Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf LJJenseN » fre 20 nov 2020 19:31

Er der nogen som kan fortælle hvordan det er med input lag på den nye kontroller? Sidste år spillede jeg MW på både PS4 og PC og der var en verden til forskel (PC føltes meget mere responsiv).
LJJenseN
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Roskilde


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 20:22

Slimjay DK skrev:
BizzyVaping skrev:Hold nu op. Efter setup af systemet har jeg allerede under 200gb fri plads :roll:

3 spil installeret


Hvilket 3 spil er det ?

Hold øje med du ikke får installeret både en PS4 og en PS5 version af samme spil ..

Bemærkede i går (ved ikke om jeg har fået trykket noget) at jeg både havde en PS4 og en PS5 version af Assassins Creed Valhalla installeret.

Tænker den måske er begyndt at installerer PS4 version af spillet da jeg smed ps4 Disc'en i drevet, og så har jeg "upgraded" gratis ved at trykke på "free upgrade" i menuen.


Valhalla, Black Ops Cold War og Astro

Ja opdagede at jeg havde både Ps4 og Ps5 versioner af valhalla.

Kom dog kun op på omkring de 240gb fri ved at slette ps4 versionen. Jeg skal sgu have mig en SSD til maskinen det sekundt det bliver muligt. Så er jeg ligeglad om jeg skal smide 2000 for det. (Den mængde plads kan jeg sgu ikke leve med :) )
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 20:29

Erroneus skrev:Nu har jeg spillet en sjat mere og bliver nød til at fremhæve 3D lyden. Jeg brugte aldrig mit headset, da min soundbar med 4 højtalere (i stereo) var fint nok for mig, over mit Platinum Wireless Headset på PS4. Men er du sunshine nogle 3D lyd effekter der er bare i astro, og har hørt de skulle være gode i spiderman miles også, så nu er det med headset på :)

Det ender med jeg anskaffer mig et Pulse 3D headset når det rammer et tilbud, bare for USB-C opladning :lol:


Ja det fungere også bedre end jeg havde regnet med. Jeg har brugt et par Corsair void 7.1.

På Ps4 fungerede de kun i stereo da man ikke kunne få PC driveren over på Ps4, så det er sgu rart at opleve at de nu ikke bare virker på konsol, men faktisk virker bedre end de gør på PC med deres egen driver.

Eneste minus er at lyden er en smule lav i forhold til hvad jeg foretrækker, men ikke så lav det er et problem.

Sad og spillede Black Ops Cold War og det var noget af en fordel af kunne hører præcis hvor folks helikopter killstreaks osv var henne uden at behøve at kigge op f.eks.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » fre 20 nov 2020 20:36

Jake242 skrev:
Vreki skrev:Jeg sidder også og klør mig i nakken. Hvad er "maks"? :?:
Uanset hvor kraftigt en computer er så kommer FPS, opløsning, kompleksiteten af spillet osv til at konkurrere om kræfterne.
Det her giver bare brugerne en valgmulighed, frem for at låse dem til udviklerens valg.


Ja det er det som har forgået på PC i mange år... hvor de vildste pc’ere dog har kunne magte MAX. Man har også kunne have gjort det på konsol siden day one... altså vælge at prioritere noget frem for andet. Men det har man ikke gjort i konsollernes spæde start. Der har man fokuseret at lave spillet på den bedste måde ud fra hvordan konsollens kræfter bedst kunne bruges. Nu lægger man det op til forbrugeren. Og de spil som kunne vælges at køre 30fps/4K eller 60fps/2K - kan man nu spille i 60fps/4K - dvs nu kan spillet spilles, som det ville være optimalt.

Er det mig der er helt galt på den at man først kan spille et PS4 spil optimalt på en PS5 og lanch spil på PS5 kan først spilles optimalt på næste generation?

Jeg syntes det er utroligt ringe...


Det er den klassiske med at man vil blæse og ha mel i munden på samme tid. ALT handler om balance, og hvis du skal have en konsol i stand til det du beder om der - så blir den et niche produkt og det er hverken udviklere eller producent med på.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 20:40

LJJenseN skrev:Er der nogen som kan fortælle hvordan det er med input lag på den nye kontroller? Sidste år spillede jeg MW på både PS4 og PC og der var en verden til forskel (PC føltes meget mere responsiv).


Det er højest sandsynligt pga en forskel i framerate at du har mærket forskel på de 2. (Det har intet med selve controlleren at gøre)

Spillede selv MW på begge, og PS4 versionen føltes forfærdelig i sammenligning. Jeg lå dog også på imellem 120 og 144 fps på pc, hvor Ps4 versionen ikke engang kunne holde 60.

Jeg har siddet og spillet Black Ops Cold War på PS5 i 120fps mode, og det føltes præcis som at spille på PC med en kontroller.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 20:42

@BizzyVaping : Cold War må du fylde helt vildt meget så .. Valhalla & Astro er kun ca. 55GB .. Jeg har 597 GB ledig (har også installeret en del Media apps .. så må Cold war fylde 250GB ?? :shock:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 20 nov 2020 20:44

Det er godt nok skuffende at se at Netflix og Disney+ er uden Dolby Atmos .. Disney+ er stadig kun HD.

På Xbox er der fuld power med 4K/Dolby Atmos på begge.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 20:54

Slimjay DK skrev:@BizzyVaping : Cold War må du fylde helt vildt meget så .. Valhalla & Astro er kun ca. 55GB .. Jeg har 597 GB ledig (har også installeret en del Media apps .. så må Cold war fylde 250GB ?? :shock:


Jeg kopierede bare min Ps4 Pro over netværk, skal ikke kunne sige om jeg har haft en masse lort liggende derpå som er kopieret med, men det ser ikke sådan ud.

Kan dog være jeg skal tjekke igen.

Edit: nå jeg havde set forkert. Den står på 340gb. Dog stadig irriterende lidt

Black Ops fylder 150gb
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » fre 20 nov 2020 21:01

Nogen af jer der har været ude for at spil bare forsvinder? Jeg installerede Demon Souls igår og idag er det bare GONE
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » fre 20 nov 2020 21:28

De forsvinder fra menuen, når man ikke har spillet det for nyligt, men de skulle være gerne være i dit bibliotek (helt ude til højre, og så tjek Installed-fanen)
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf LJJenseN » fre 20 nov 2020 21:34

BizzyVaping
Tak for svar. Kan være det er både det samt at jeg har spillet med højere FOV på PC :-)
LJJenseN
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Roskilde


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf darkandel » fre 20 nov 2020 22:23

Mit spiderman lukkede pludseligt ned med en fejl man når sku ingen gang at blive sur før man er tilbage i spillet igen det går fandme hurtigt hehe dejlig maskine
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 21 nov 2020 07:18

https://nordic.ign.com/news/41693/plays ... -game-pass

Det ville godt nok være konge, hvis det blev en realitet. Et "Gamepass" med spil man rent faktisk gider spille :lol:
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Kimosabe » lør 21 nov 2020 08:32

Havde en mærkelig oplevelse med PS5 i aftes. Spillede Rocket League online med et par venner (begge på deres PS4), og vi havde et party til snak imens. Vi blev ofte smidt ud af party og jeg havde rigtig meget lag, så spillet var umuligt at spille indimellem. Lige så snart jeg skiftede til min PS4 var alt perfekt igen som det plejer.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Jake242 » lør 21 nov 2020 09:02

Kimosabe skrev:Havde en mærkelig oplevelse med PS5 i aftes. Spillede Rocket League online med et par venner (begge på deres PS4), og vi havde et party til snak imens. Vi blev ofte smidt ud af party og jeg havde rigtig meget lag, så spillet var umuligt at spille indimellem. Lige så snart jeg skiftede til min PS4 var alt perfekt igen som det plejer.


Du har nok fået en mandags model
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster