Forum

Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Unklemac » man 17 maj 2021 16:36

Erroneus skrev:
Maethiel skrev:Jeg har bare læst en del om især controlleren, og drift. Jeg ved godt der er garanti på og alt sådan noget, men det er bare ikke noget jeg orker at bøvle med.

Som jeg ser det, er problematikken med drift blæst op, fordi det giver gode kliks at skrive problemer med en ny konsol. Ikke at folk ikke får det, fordi det gør folk og vi har også haft et par stykker herinde som har oplevet det. Men det er præcis samme komponent der sidder i Dualsense controlleren som er problemet, som der sidder i alle andre controller på marked. dvs. også i dualshock 4, xbox controlleren og switch pro controlleren. Drift i controllers vil forblive et problem, så lang tid de forskellige firmaer ikke er villig til at smide en komponent af højere kvalitet i deres controllers, men hvorfor skulle de også gøre det, fordi som det er nu, så køber folk jo nye controllers engang imellem ¯\_(ツ)_/¯

Men altså der sker ikke noget ved at vente, spillene bliver jo ikke for gamle, fordi man spiller dem et år eller 2 år senere.


Har haft 3-4 DS3 og 5 DS4. Uden drift - alle flittigt brugt.

2 ud af 3 PS5 kontrollere har drift - af den værste skuffe. Sony er håbløst kringlet, så har fundet alternativ metode for at få dem byttet. Den ene havde det efter 14 dage, den anden efter ca. 3 måneder. Den sidste kontroller er ikke særlig brugt, men forventer 100% at det kommer indenfor 1 år.

Vi har 3 Nintendo Switch, som ALLE har haft drift, og byttet hos Nintendo.

Udover det, så er der noget som driver mig til vanvid, som nok ikke vil klassificeres som en fejl:

Hvis man tapper sticken (dette er på alle 3), i en retning eks. I menu, og slipper, så trykker den kort (1ms) i modsat retning. Nok til at din tommel skal blive og stoppe det modsat rettet momentum. Det kan være det går væk når fjederen som retter sticken tilbage til 0, bliver slap #-o
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » man 17 maj 2021 18:12

Unklemac skrev:2 ud af 3 PS5 kontrollere har drift - af den værste skuffe. Sony er håbløst kringlet, så har fundet alternativ metode for at få dem byttet. Den ene havde det efter 14 dage, den anden efter ca. 3 måneder. Den sidste kontroller er ikke særlig brugt, men forventer 100% at det kommer indenfor 1 år.

Det er også surt, men det er også den mulighed, at du bare har været uheldig. Fordi når man kigger på beretningerne, så er der ikke rigtig tegn på at der skulle være ekstra drift problemer med Dualsense som det er pt. Jeg har ven med en PS4 Pro, hvor controlleren drifter efter meget lidt brug, det sker bare.

Hvis det sker på en controller efter så kort tid, så er det ikke fordi komponenten er slidt op eller der er kommet skidt, så er det pga. den ikke er samlet korrekt fra fabrikkens side. Det er muligt jeg tager fejl og om et år, så drifter alle controllerne, men lige nu virker det lidt blæst op :)

Switch er en hel anden skuffe, men det er også en anden komponent som der sidder i den og der er også udbredte meldinger om drift.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf BizzyVaping » man 17 maj 2021 20:48

Unklemac skrev:
Erroneus skrev:
Maethiel skrev:Jeg har bare læst en del om især controlleren, og drift. Jeg ved godt der er garanti på og alt sådan noget, men det er bare ikke noget jeg orker at bøvle med.

Som jeg ser det, er problematikken med drift blæst op, fordi det giver gode kliks at skrive problemer med en ny konsol. Ikke at folk ikke får det, fordi det gør folk og vi har også haft et par stykker herinde som har oplevet det. Men det er præcis samme komponent der sidder i Dualsense controlleren som er problemet, som der sidder i alle andre controller på marked. dvs. også i dualshock 4, xbox controlleren og switch pro controlleren. Drift i controllers vil forblive et problem, så lang tid de forskellige firmaer ikke er villig til at smide en komponent af højere kvalitet i deres controllers, men hvorfor skulle de også gøre det, fordi som det er nu, så køber folk jo nye controllers engang imellem ¯\_(ツ)_/¯

Men altså der sker ikke noget ved at vente, spillene bliver jo ikke for gamle, fordi man spiller dem et år eller 2 år senere.


Har haft 3-4 DS3 og 5 DS4. Uden drift - alle flittigt brugt.

2 ud af 3 PS5 kontrollere har drift - af den værste skuffe. Sony er håbløst kringlet, så har fundet alternativ metode for at få dem byttet. Den ene havde det efter 14 dage, den anden efter ca. 3 måneder. Den sidste kontroller er ikke særlig brugt, men forventer 100% at det kommer indenfor 1 år.

Vi har 3 Nintendo Switch, som ALLE har haft drift, og byttet hos Nintendo.

Udover det, så er der noget som driver mig til vanvid, som nok ikke vil klassificeres som en fejl:

Hvis man tapper sticken (dette er på alle 3), i en retning eks. I menu, og slipper, så trykker den kort (1ms) i modsat retning. Nok til at din tommel skal blive og stoppe det modsat rettet momentum. Det kan være det går væk når fjederen som retter sticken tilbage til 0, bliver slap #-o


Det sidste med at den hoppede et menu punkt gjorde min ene dualsense også. Det var dog pga drift den gjorde det. Controlleren havde drift direkte ned af på venstre analog, og problemet blev bare værre indtil det var umuligt at ramme et bestemt menupunkt uanset hvad man gjorde.

Sony var dog hurtige til at fixe det. Gik 5-6 dage fra jeg sendte den ind, og til jeg havde den tilbage igen i fungerende tilstand.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf BizzyVaping » man 17 maj 2021 21:01

Erroneus skrev:
Rechain skrev:Kan huske at på den første Xbox One, der var der også et coil wine issue og det var virkelig irriterende at høre på (jeg har en sensitiv hørelse). Men Microsoft lavede en opdatering som ændrede på noget, så det ikke var voldsomt efterfølgende. Hvis dette er problemet, så kan Sony vel gøre det samme med PS5 ;)

/Rechain

Nej, så simpelt kan man desværre ikke konkludere. Coil whine kommer når strøm løber igennem en elektrisk komponent, hvilket kan skabe vibrationer, dvs. det er et fysisk problem. I meget sjældent tilfælde, så kan en justering af strøm-forbrug ændre på det, og det er muligvis det som Microsoft har gjort på Xbox 360. Som sagt så er coil whine et problem på stort set alt moderne elektronik, og det er svært at rette via software, pga. det er et fysisk problem.


TronicsFix på youtube har slået fast at det er vibrationer i kondensatorne som laver den lyd, folk har i større eller mindre grad.

Hvis eksemplet med xbox var det fra 360 dagene, så var det defekte blæsere i strømforsyningen som dengang gav problemet. Det blev ikke fixet med en opdatering, men med en ny strømforsyning (Havde selv det problem på min dengang og MS sendte en ny strømforsyning)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Unklemac » man 17 maj 2021 22:19

Jeg må smide kontrolleren til Sony - 5-7 dage er hurtigt nok.

Lad os håbe det ikke er en Nintendo drift fadæse.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Dasiima » tirs 18 maj 2021 13:16

Unklemac skrev:Jeg må smide kontrolleren til Sony - 5-7 dage er hurtigt nok.

Lad os håbe det ikke er en Nintendo drift fadæse.


Altså, det der med 5-7 dage må være et ekstrem tilfælde. Det er 21 dage siden jeg har sendt min controller med drift problemer ind - og den er endnu ikke modtaget hos Sony. Det er "standard", siger de.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Odyzeus » tirs 18 maj 2021 13:40

Har slet ikke oplevet noget med drift. Er det noget man lægger mærke til med det samme, hvis det sker?
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Dasiima » tirs 18 maj 2021 14:05

Odyzeus skrev:Har slet ikke oplevet noget med drift. Er det noget man lægger mærke til med det samme, hvis det sker?


Ikke nødvendigvis. Drift kan ligge i de helt små bevægelser, hvor du kun lige akkurat skubber til stick'en. Det oplevede jeg bl.a. i Cyberpunk, hvor det var bemærkelsesværdig fordi spillet i nogen tilfælde kræver en bevidst præcision. Derimod bemærkede jeg ikke noget i f.eks Fifa, da spillet i forvejen har en hurtig fart.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf BizzyVaping » tirs 18 maj 2021 15:00

Odyzeus skrev:Har slet ikke oplevet noget med drift. Er det noget man lægger mærke til med det samme, hvis det sker?


Kommer nok an på hvad du spiller. Mange spil kommer som standard med deadzone sat relativt højt og uden mulighed for at ændre på den. I de spil vil man ikke opdage det før problemet er blevet ret slemt

I starten troede jeg faktisk bare det var aim-assist i Callofduty som aktiverede på fjender jeg ikke selv havde spottet og efter det troede jeg det var micro stutter fra grafikkortet. Drift på min venstre analog gjorde at man indimellem når man sprintede pludseligt ville stoppe/sætte farten ned i et splitsekundt og så begynde at sprinte igen.

Det var først en dag, da jeg måtte lægge controlleren fra mig midt i et spil COD at jeg opdagede at karakteren bevægede sig meget langsomt baglæns, når man ikke rørte venstre thumbstick og indimellem ville sigtet drifte imod venstre (i begge tilfælde med deadzone sat til 0)

Derfra blev det så på et par uger værre til en grad, hvor man ikke rigtigt kunne bruge controlleren mere fordi den nærmest levede dens eget liv :lol:
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » tirs 18 maj 2021 16:05

https://gamepad-tester.com/ er godt til at teste med, hvis man smider controlleren til en PC/Mac. Den er også god til at teste om controlleren f.eks. ikke helt kan ramme de rigtige niveauer. Jeg havde en dualshock 4 som ikke kunne gå 100% op, hvilket betød at jeg i Doom nogle gange nærmest stoppede.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 maj 2021 13:10

Dasiima skrev:
Unklemac skrev:Jeg må smide kontrolleren til Sony - 5-7 dage er hurtigt nok.

Lad os håbe det ikke er en Nintendo drift fadæse.


Altså, det der med 5-7 dage må være et ekstrem tilfælde. Det er 21 dage siden jeg har sendt min controller med drift problemer ind - og den er endnu ikke modtaget hos Sony. Det er "standard", siger de.



De skrev også til mig inden jeg sendte den at deres behandlingstid var op til 30 dage.

Min var fremme hos dem på 2 dage ifølge trackingen. De gav besked på mail om de havde modtaget den på 3 dagen og dagen efter modtog jeg trackingnummer på returpakken.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Rechain » tors 20 maj 2021 00:46

Erroneus skrev:
Rechain skrev:Kan huske at på den første Xbox One, der var der også et coil wine issue og det var virkelig irriterende at høre på (jeg har en sensitiv hørelse). Men Microsoft lavede en opdatering som ændrede på noget, så det ikke var voldsomt efterfølgende. Hvis dette er problemet, så kan Sony vel gøre det samme med PS5 ;)

/Rechain

Nej, så simpelt kan man desværre ikke konkludere. Coil whine kommer når strøm løber igennem en elektrisk komponent, hvilket kan skabe vibrationer, dvs. det er et fysisk problem. I meget sjældent tilfælde, så kan en justering af strøm-forbrug ændre på det, og det er muligvis det som Microsoft har gjort på Xbox 360. Som sagt så er coil whine et problem på stort set alt moderne elektronik, og det er svært at rette via software, pga. det er et fysisk problem.

Det var stortset også det jeg mente, for de fik stadig afhjulpet coil whine i mit (og mange andres) tilfælde da det ikke var til at holde ud. Er udemærket klar over det er et fysisk problem og det er velkendt med mange elektroniske produkter. Microsoft smed en opdatering ud, som gjorde Xbox One var til at holde ud mht Coil Whine i sin tid. Har ikke oplevet det med Xbox 360, så ved ikke hvorfor du nævner dén konsol, medmindre du mente One :lol:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » tors 20 maj 2021 12:28

Rechain skrev:Har ikke oplevet det med Xbox 360, så ved ikke hvorfor du nævner dén konsol, medmindre du mente One :lol:

Ups! Jeg læste forkert :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Jake242 » fre 21 maj 2021 09:41

Jeg kan ikke høre nogen form for lyd på min ps5(digital) men bruger den nok også mindre end gennemsnittet(da jeg tjekkede “larmen” igår kunne jeg konstatere at jeg sidst havde tændt den for 33 dage siden :lol: )

Håber ikke det bliver et problem når jeg skal til at bruge den “fornuftigt”
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster