Forum

Oversete gode spil

Generelt snak om Playstation og services.

Oversete gode spil

Indlægaf Erroneus » ons 21 jul 2021 21:08

Jeg tænkte, det kunne være sjovt, at have en tråd om oversete gode spil.

Hvis man skulle nævne et spil, som man føler er fantastisk, men er blevet lidt overset. Man kan sikkert nævne flere, men for at gøre det rigtig brugbart, så hold det på et spil her i starten, så kan vi altid ligge på :)

Jeg vil gerne ligge ud med What Remains of Edith Finch, som mange sikkert ejer, men ikke har spillet, da det var et PS Plus spil i maj 2019. Spillet er rigtig godt anmeldt med 88 i snit, men det er et af de spil, som mange går forbi, fordi det er jo bare en "walking simulator". Og ja det er spil hvor man bare går rundt, men det er 2-3 timer med den ene charmerende historie efter den anden, med et mørkt element, fortalt i eventyrlige flotte omgivelser.

Og som bonus, er det et let platin trofæ, hvis det kan lokke nogle til at give det en chance.

Det er et spil, som jeg altid vil anbefale og det kommer fra en person, hvis sidste 3 spil er Ratchet & Clank: Rift Apart, Immortals Fenyx Rising og Warzone :lol:

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Oversete gode spil

Indlægaf Rytteren » ons 21 jul 2021 23:25

Altid en god idé med den slags tråde. Har personligt altid svært ved at bekrænse mig, eller definere, hvad der er overset.

Har dog på det seneste haft en del spil gennem fra ps4 (på ps5) grundet de nu kommer på tilbud som bare fanden (psprices.com).


Dungeon of the Endless, Slay the Spire og Children of Morta er sikkert ikke overset spil? Men hvis der er nogle derude der ikke har oplevet dem. Giv dem et skud. Dungeon of the Endless kan jeg ikke lige sammenligne med noget jeg har spillet før. Er der nogen der kender noget i den dur, så sig til.
Slay the spire var et af de første/bedste(?) random deckbuilding rougelike titler. Tror det er et af mine mest spillede spil længe. Children of Morta er et hyggeligt lille diablo-lite-ish.

Children of Zodiarcs, Griftlands og Regalia: Of Men and Monarches er helt sikkert spil der er overset blandt virkelig mange. De er ikke 10/10 titler, men noget man bør tjekke ud, er man til disse form for spil. Children of Zodiarcs er et af eksperimenterne fra Square Enix. Et lille JRPG som er gridbaseret ala FF:Tactics. Findes lige pt. til 40kr og 27 hvis man har ps+. Til den pris, er det et godt køb, til dem der er vild med denne genre.
Griftlands er et deck-building rogue-like fra Klei, som har en del hits under bæltet. Det er styret af en fin historie.
Regalia: Of Men and Monarches - Royal Edition, er et kickstarter RPG, der enlig er et jack-of-all-trades master of none.. men det er hyggeligt til 30kr. - Det er dog ikke på tilbud pt.

MEN det spil jeg mener alle bør prøve er:
Football, tactics & Glory



Det er virkelig et sjovt fodboldspil samt managerspil. Jeg har brugt mere tid på dette, end på FIFA (kræver dog ikke meget, når de enlig kun kommer med et nyt spil, hvert 6 år, fremfor en opdateret holdliste) og football manager i 2021.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Oversete gode spil

Indlægaf HEADSTAR » tors 22 jul 2021 12:35

For mit vedkommende er det Observation til Playstation 4 simpelthen fordi jeg ikke viste at spillet eksisterer.
Så var det ikke fordi Playstation Now har spillet så hade jeg aldrig fundet Observation.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Oversete gode spil

Indlægaf Erroneus » tors 22 jul 2021 22:42

Rytteren skrev:MEN det spil jeg mener alle bør prøve er:
Football, tactics & Glory.

Fedt! Jeg har haft kig på det, ser super interessant ud. Spiller du det på PlayStation og controls virker fint?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Oversete gode spil

Indlægaf BingoDK » tors 29 jul 2021 14:24

Slay the Spire er solidt.

Har det ikke til PS, men har det både på PC, iPhone og iPad og det er et godt spil, som man kan tage i det tempo, der passer en.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Oversete gode spil

Indlægaf Rytteren » man 02 aug 2021 01:40

Erroneus skrev:
Rytteren skrev:MEN det spil jeg mener alle bør prøve er:
Football, tactics & Glory.

Fedt! Jeg har haft kig på det, ser super interessant ud. Spiller du det på PlayStation og controls virker fint?


Spillede på Playstation - hvor Football Stars og winter update dog ikke er tilgængelig - i hvert fald ikke da jeg spillede. Men det er turbasert, så det fungere fint. Eneste minus i spillet, er at man konstant bliver bedt om at rate det på steam :lol:
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Oversete gode spil

Indlægaf HEADSTAR » man 02 aug 2021 18:06

Hvad med Outer Wildes som på xbox skulle få en større opdatering. Jeg har ikke selv prøvet spillet men der bliver snakket pænt om spillet.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Oversete gode spil

Indlægaf Erroneus » man 02 aug 2021 20:07

Det er også ude til Playstation. Det er rigtig fint, god udforskning med dybe gåder hvor man skal tænke alternativt eller få lidt hjælp.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster