Forum

Snydt af Coolshop

Generelt snak om Playstation og services.

Snydt af Coolshop

Indlægaf Moods » tirs 02 nov 2021 10:51

Nå det her går hen og bliver en principsag for mig nu, for nu har jeg altså bare fået nok af dem.

Det drejer sig om jeg havde forudbestilt Guardians of the Galaxy til PS5, og jeg havde brugt point jeg havde hos Coolshop til det. Det der så sker er de får det ikke afsendt til tiden (som 99% af gangene man bestiller hos dem efterhånden). Jeg kontakter deres chat, de beklager meget og siger de vil sørge for det ikke bliver afstendt så jeg kan gå i Elgiganten eller Power og købe det istedet.

Jeg forklarer jeg har brugt point, om jeg nu også får dem tilbage igen, og jeg får at vide fordi de har lavet en fejl så skal jeg nok få dem tilbage igen.

Morgenen efter vågner jeg, så ligger spillet i min postkasse, jeg kontakter dem og siger de havde lovet det ikke blev sendt afsted, men nok om det, jeg får en returlabel og sender det tilbage til dem.

Der går så 5 dage, så får jeg en kreditnota, og jeg tjekker på min side på coolshop.dk, og til min forundring så har jeg ikke fået point tilbage.

Jeg kontakter deres chat, og bliver mødt med en kundecenter medarbejder som tydeligvis ikke tager mig seriøst og mere eller mindre bare er afvisende og copy/paster deres regler for returnering.

Han siger så han vil undersøge det og vende tilbage, men jeg kan godt fornemme på samtalen det nok bliver 2 minutter hvor han bare lige hurtigt kigger rundt og så skriver til mig "too bad".

Hvad ville i gøre? Jeg kunne bare have beholdt det nye spil og solgt det brugt hvis de ikke havde løjet/misinformeret mig.

Men jeg synes bare ikke jeg vil acceptere det her.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Michael Jensen » tirs 02 nov 2021 14:23

Der er nok ikke så meget at gøre, men så kan du gøre ligesom mange af os andre; aldrig bruge Coolshop igen.
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Dasiima » tirs 02 nov 2021 14:33

Kontakt dem igen hvis du har dokumentation på jeres samtale omkring point. Kan ikke se hvorfor de skulle løbe fra aftalen, hvis de allerede har lovet at tilbageføre dem.

Jeg har prøvet lignende situation og der fik jeg mine point igen.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf BizzyVaping » tirs 02 nov 2021 14:47

Er jeg den eneste som altid har fået mine points igen, hvis jeg har afbestilt noget? (Jeg har godt nok aldrig prøvet at returnere noget købt med points)

Det er da en skod situation. Coolshop er sgu efterhånden til at lukke op og skide i.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Maethiel » tirs 02 nov 2021 14:51

Jeg ville bare glemme det og boycutte dem hvis det var mig.

Jeg er ærligt talt færdig med den elendige biks... De er ikke hvad de var for 10 år siden.......
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Moods » tirs 02 nov 2021 16:01

Nå jeg sendte en mail med chatlogs osv til dem og så gik der 2 timer, så fik jeg pludselig en mail tilbage hvor der bare stod: "Pointene er tilbage på din konto, forsat god dag"
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+2

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Odyzeus » tirs 02 nov 2021 16:28

Desværre bliver man også hurtigt træt at den der "Går den så går den"-mentalitet fra virksomheder der altid lige skal prøve at snyde, og der sker ikke noget af sig selv, hvis man ikke brokker sig.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Maethiel » tirs 02 nov 2021 20:05

Odyzeus skrev:Desværre bliver man også hurtigt træt at den der "Går den så går den"-mentalitet fra virksomheder der altid lige skal prøve at snyde, og der sker ikke noget af sig selv, hvis man ikke brokker sig.


Helt enig.

Det der fik mig til at stoppe med at handle der, var at deres "prisgaranti" er fuld af pis. De sidste par gange jeg har ville prismatche noget, har de bare sagt "lige netop DEN vare er ikke en del af vores prismatch".

Okay så... Så stopper man jo med at skrive eller handle der, når det sker nok gange =D>
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Jake242 » ons 03 nov 2021 09:27

De mistede mig da de fjernede deres medlemskab… det var lige præcis det der gjorde dem attraktive i min optik.

Og så samtidig faktummet at jeg købte en xbox one x med udvidet garanti(mener det var 4 år - så længe jeg havde et uafbrudt medlemskab) så fjernede de selv medlemskabet!!! Så var min udvidede granti jo pludseligt intet værd, det var en svinestreg.

Men jeg er ikke mere hellig end at jeg handler der hvis de er billigere end andre, det er de dog sjældent længere. [-X
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Maethiel » ons 03 nov 2021 11:59

Plot twist.

Jeg havde åbenbart point tilbage på coolshop, så fik dem overraskende nok til at prismatche GTA trilogy :shock:

Så det er nu bestilt, og mine point brugt. BYE BYE Coolshop, ses ikke igen :wink:

Heldigvis har jeg ikke travlt med at få trilogien, har andre spil jeg skal gøre færdig, så tænkte det var ligemeget om de bruger for længe på at levere det.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Viking » lør 06 nov 2021 17:17

Nu vi er i gang, har i så set at de har tyvstartet Black Friday ?
De har sat Riders Republic til 399 kr og hævder man sparer 11% da det er sat ned til 499 kr.
Jeg kiggede på det omkring release, og der stod det også til 399 kr.

Det er noget svineri xD
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115

+3

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf HrDanish » lør 06 nov 2021 17:35

Viking skrev:Nu vi er i gang, har i så set at de har tyvstartet Black Friday ?
De har sat Riders Republic til 399 kr og hævder man sparer 11% da det er sat ned til 499 kr.
Jeg kiggede på det omkring release, og der stod det også til 399 kr.

Det er noget svineri xD


Det må man da nok sige det er!
Kan se de skriver besparelsen er i forhold til markedsprisen. Jeg gad vide om de må det uden at tjekke op på hvad andre tag dagligt. Komplet sælger i hvert fald spillet til 399 og CompuMail til 434. Begge er fjernlager/bestillingsvare så det kan tage 5 dage til 2 uger for levering, men det er jo prisen de reklamere for ikke leveringshastigheden.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf BizzyVaping » lør 06 nov 2021 23:08

HrDanish skrev:
Viking skrev:Nu vi er i gang, har i så set at de har tyvstartet Black Friday ?
De har sat Riders Republic til 399 kr og hævder man sparer 11% da det er sat ned til 499 kr.
Jeg kiggede på det omkring release, og der stod det også til 399 kr.

Det er noget svineri xD


Det må man da nok sige det er!
Kan se de skriver besparelsen er i forhold til markedsprisen. Jeg gad vide om de må det uden at tjekke op på hvad andre tag dagligt. Komplet sælger i hvert fald spillet til 399 og CompuMail til 434. Begge er fjernlager/bestillingsvare så det kan tage 5 dage til 2 uger for levering, men det er jo prisen de reklamere for ikke leveringshastigheden.


Er det ikke lige netop det Power og Elgiganten har fået problemer med forbrugerombudsmanden for tildilgere? Jeg er temmeligt sikker på besparelsen SKAL være i forhold til egen normal pris.

Der er nemlig også regler omkring, at man skal have solgt den pågældende vare til den annoncerede førpris i mindst 6 uger op til tilbudet. (Hvilket også er grunden til at man ser mange vare pludseligt stiger i pris hos diverse forhandlere i månederne op til black friday)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf klatzen » søn 07 nov 2021 19:10

Nu vi er igang, jeg har en forudbestilling på GT7 til at ligge hos Coolshop. Men overvejer at rykke den over til Elgiganten efter jeg hører hvor mange problemer i har med Coolshop.

Hvad er folks erfaringer med Elgiganten ift. forudbestillinger? Får de leveret til tiden? :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » man 08 nov 2021 17:29

Tidligere var EG ikke specielt gode med deres forsendelser, synes jeg - Måske det har ændret sig?!

Jeg plejer nu bare, at finde en fysisk EG shop på release dag, så slipper jeg for, at skulle slås med pris garanti med Coolshop, og for at CS varen som hoved regel ikke længere lander på release datoen med DAO morgenlevering (hvilket er irriterende, da det tidligere altid har virket okay. Det gør det af en eller anden årsag ikke længere).
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron