Forum

Snydt af Coolshop

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf BizzyVaping » man 08 nov 2021 18:49

palawan skrev:Tidligere var EG ikke specielt gode med deres forsendelser, synes jeg - Måske det har ændret sig?!

Jeg plejer nu bare, at finde en fysisk EG shop på release dag, så slipper jeg for, at skulle slås med pris garanti med Coolshop, og for at CS varen som hoved regel ikke længere lander på release datoen med DAO morgenlevering (hvilket er irriterende, da det tidligere altid har virket okay. Det gør det af en eller anden årsag ikke længere).


Ja hvis man vil have det fra Elgiganten er det bedste bare at tage ned i butikken efter det. De er ikke bedre end coolshop til at få tingene frem til releasedagen. Elgiganten plejer ikke sende før på selve releasedagen, og når de sender er det typisk hen af fyraften. Så det er ikke sikkert Post.dk når at få det scannet i systemet før dagen efter, og så får man det tit først et par dage efter release.

Spil releases ligger oven i det tit om torsdagen eller fredagen, så skal ofte lige lægge weekenden oven i de par dage det allerede er "forsinket"
Senest rettet af BizzyVaping man 08 nov 2021 18:53, rettet i alt 1 gang.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf klatzen » man 08 nov 2021 18:51

Tak for svar, så kan det vidst ikke betale sig at skift :D
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Iasakai » ons 10 nov 2021 14:11

Det er også værd at huske at Elgiganten har prismatch med blandt andet Coolshop. Så hvis man kører derned på release dagen får man både spillet på dagen og til den bedste pris.
Iasakai
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » tors 11 nov 2021 13:19

Jeg bestilte Riders Republic sent i går aftes til 349,- hos Coolshop.
Hertil morgen står den til 299,- inkl. prisgaranti.
Da jeg beder om prisgaranti på differencen, så nægtes dette qua, at det nu er en "singles day" kampagne.
Jeg argumenterer, at de fortsat annoncerer "prisgaranti" på produktet og link, MEN uagtet gælder det kun, hvis jeg kan finde den billigere end 299,- andetsteds - Ikke hvis jeg finder den billigere, hvor jeg har bestilt den. De vil ikke kreditere differencen (varen er ikke engang afsendt endnu).
Da jeg har brugt points til bestillingen, så kan jeg ikke afbestille, da de så bare "æder" mine points til deres sikkert voksende egenkapital.
Så med vanlig fokus på kundetilfredshed og generel logik fra Coolshop´s side, kan jeg konstatere, at jeg da i det mindste fik brugt mine sidste points hos Coolshop, og så er det slut med Coolshop for mit vedkommende!
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+2

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf BizzyVaping » tors 11 nov 2021 19:38

palawan skrev:Jeg bestilte Riders Republic sent i går aftes til 349,- hos Coolshop.
Hertil morgen står den til 299,- inkl. prisgaranti.
Da jeg beder om prisgaranti på differencen, så nægtes dette qua, at det nu er en "singles day" kampagne.
Jeg argumenterer, at de fortsat annoncerer "prisgaranti" på produktet og link, MEN uagtet gælder det kun, hvis jeg kan finde den billigere end 299,- andetsteds - Ikke hvis jeg finder den billigere, hvor jeg har bestilt den. De vil ikke kreditere differencen (varen er ikke engang afsendt endnu).
Da jeg har brugt points til bestillingen, så kan jeg ikke afbestille, da de så bare "æder" mine points til deres sikkert voksende egenkapital.
Så med vanlig fokus på kundetilfredshed og generel logik fra Coolshop´s side, kan jeg konstatere, at jeg da i det mindste fik brugt mine sidste points hos Coolshop, og så er det slut med Coolshop for mit vedkommende!


Du får points tilbage, hvis du afbestiller. Det sker ikke automatisk, men du skal bare skrive til dem på chatten.

Det er godt nok ualmindeligt dårlig service uanset hvad. Jeg endte selv med bare at købe PSN Wallet koder for de sidste ca 1200kr jeg havde i points derinde for nyligt.

Jeg vil hellere bare købe et par spil super dyrt på PsStore end at skulle bøvle mere med dem.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Viking » tors 11 nov 2021 20:02

h what?! Du burde da kunne få differencen for Riders Repiblic

Jeg har lige snakket med deres kundeservice. Jeg spurgte om følgende:

<< 2021-11-11 18:11:47 Viking: Hej. Jeg så blot på jeres Call of Duty Vanguard og kan se der er prisgaranti. Hvad dækker den ? Jeg tænker mere hvis jeg køber nu til 535, men i så får det på tilbud til Black friday f.eks, kan man så får differencen refunderet når det er indenfor 1 måned?

>> 2021-11-11 18:12:34 Sebastian: Vores prisgaranti gælder 14 dage 

<< 2021-11-11 18:13:51 Viking: Okay. Så hvis jeg nu køber det her i morgen, så er der 14 dage til black friday. Hvis det så kommer på tilbud der, så kan jeg få en eventuel difference udbetalt?

>> 2021-11-11 18:15:27 Sebastian: Jeps indenfor 14 dage kan du 
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » tors 11 nov 2021 23:33

BizzyVaping - Desværre nej.

Dette er fra deres handelsbetingelser, og den er de ikke sen til, at smide i hovedet på dig, når du beder om at få krediteret points:

"Betingelser for brug af point:
Hvis du annullerer en ordre eller returnerer et produkt, hvor der er brugt point vil disse gå tabt."
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » tors 11 nov 2021 23:41

Viking - De dækker ikke, hvis en konkurrent laver et "i dag er det fredag og himlen er blå" kampagne, da det så er en "kampagne". Her gælder prisgaranti ikke.

Ligeledes dækker de ikke, hvis de selv sætter prisen ned, og kalder den en eller anden form for kampagne.
Det var derfor, at jeg blev afvist i dag. Jeg købte sent i går aftes til 349,- hos CS. Til morgen var der så "Singles day" kampagne på produktet til 299,-. Qua at det er en kampagne, så vil de ikke prismatche.

Så de gør det egentligt bare så besværligt, at det bare ikke er besværet værd.

Deres privilegium, men så også mit, at stoppe med at bruge dem…
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Viking » tors 11 nov 2021 23:58

palawan skrev:Viking - De dækker ikke, hvis en konkurrent laver et "i dag er det fredag og himlen er blå" kampagne, da det så er en "kampagne". Her gælder prisgaranti ikke.

Ligeledes dækker de ikke, hvis de selv sætter prisen ned, og kalder den en eller anden form for kampagne.
Det var derfor, at jeg blev afvist i dag. Jeg købte sent i går aftes til 349,- hos CS. Til morgen var der så "Singles day" kampagne på produktet til 299,-. Qua at det er en kampagne, så vil de ikke prismatche.

Så de gør det egentligt bare så besværligt, at det bare ikke er besværet værd.

Deres privilegium, men så også mit, at stoppe med at bruge dem…


Men ham i chatten har lige forklaret mig, at hvis jeg køber Call of Duty til 535, men de så selv sætter det på tilbud på Black Friday, så får jeg differencen tilbage.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf BizzyVaping » fre 12 nov 2021 00:44

palawan skrev:BizzyVaping - Desværre nej.

Dette er fra deres handelsbetingelser, og den er de ikke sen til, at smide i hovedet på dig, når du beder om at få krediteret points:

"Betingelser for brug af point:
Hvis du annullerer en ordre eller returnerer et produkt, hvor der er brugt point vil disse gå tabt."


Jeg har altid fået dem tilbage. Har annulleret ihvertfald 4 køb som var købt med points bare i den tid Ps5en har været ude.

Reglen med annullering og points plejer kun gælde de points man optjener/får gratis.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » fre 12 nov 2021 01:58

Fedt for jer, men dette er normen for mig - desværre...

E-mail korrespondance fra CS forrige gang, jeg forsøgte, at få mine points krediteret:

Mange tak for din mail.

Desværre er det sådan når du annullere din ordrer hvor der er brugt point går disse tabt, dette beklager jeg meget. Jeg sender også lige et billede som beskriver de betingelser vi har for brug af point :-) Dette kan også findes på https://www.coolshop.dk/pages/coolshop-point/

"Hvis du annullerer en ordre eller returnerer et produkt, hvor der er brugt point vil disse gå tabt. Derfor anbefaler vi altid at benytte point på produkter, der er på lager. Vær opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at kunne ændre værdien, udløbstiden samt indløsningsaftalen for points til enhver tid. Det er ikke muligt at få fratrukket sine point, efter at en ordre er blevet lagt. Udløbstiden for point er 6 måneder fra dagen, du modtager dem".

Ha' en rigtig god dag

Venlig hilsen,

Nikolaj

Coolshop Support Team

Husk at du 24 timer i døgnet kan finde hjælp i vores hjælpecenter, du finder https://www.coolshop.dk/care/ her.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Trekamp » fre 12 nov 2021 08:47

Viking skrev:
palawan skrev:Viking - De dækker ikke, hvis en konkurrent laver et "i dag er det fredag og himlen er blå" kampagne, da det så er en "kampagne". Her gælder prisgaranti ikke.

Ligeledes dækker de ikke, hvis de selv sætter prisen ned, og kalder den en eller anden form for kampagne.
Det var derfor, at jeg blev afvist i dag. Jeg købte sent i går aftes til 349,- hos CS. Til morgen var der så "Singles day" kampagne på produktet til 299,-. Qua at det er en kampagne, så vil de ikke prismatche.

Så de gør det egentligt bare så besværligt, at det bare ikke er besværet værd.

Deres privilegium, men så også mit, at stoppe med at bruge dem…


Men ham i chatten har lige forklaret mig, at hvis jeg køber Call of Duty til 535, men de så selv sætter det på tilbud på Black Friday, så får jeg differencen tilbage.


Det er også hvad jeg lige har oplevet. Købte Riders Republic til 349,- og skrev så til dem, da det blev sat ned til 299,- samme dag. Fik følgende svar:

“Mange tak for din mail.

Jeg kan se, at ordren er placeret tidligere i dag, så selvfølgelig matcher vi prisen. Ønsker du differencen på 50 kr. refunderet, når varen er sendt, eller som Coolshop-point?

Ha' en rigtig god dag”

Måske det hjalp, at jeg fremlagde det som at de enten kunne refundere, eller få deres spil retur, og skulle sende bestillingen på et nyt igen.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf EvilNinjaMoby » fre 12 nov 2021 15:09

For mig lader det springende punkt til at være, at du bestilte samme dag som de rullede deres én-dags-kampagne ud - palawan bestilte dagen før (om aftenen)... Uanset hvad, så går de godt nok i ufattelig små sko...

Coolshop er bestemt heller ikke længere det første sted jeg søger hen...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde

+1

Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf Trekamp » fre 12 nov 2021 16:07

EvilNinjaMoby skrev:For mig lader det springende punkt til at være, at du bestilte samme dag som de rullede deres én-dags-kampagne ud - palawan bestilte dagen før (om aftenen)... Uanset hvad, så går de godt nok i ufattelig små sko...

Coolshop er bestemt heller ikke længere det første sted jeg søger hen...


Køber har altid de 14 dages returret ved onlinekøb, så man kan i teorien godt returnere, og bestille det billigere spil selv, så butikken skal betale for 2 gange fragt, og man selv betaler for en (medmindre de har gratis retur).

Jeg synes ofte det hjælper at spørge pænt, om ikke de bare refunderer forskellen. Hvis ikke de gør, er der stadig lidt sparet på at returnere, og bestille igen.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Snydt af Coolshop

Indlægaf palawan » fre 12 nov 2021 16:47

Som skrevet er spillet bestilt med points. Da CS ikke krediterer points, jævnfør deres handelsbetingelser OG jævnfør de oplevelser, som jeg og mange andre har haft med dem, så ved de godt, at returering ikke er en reel option for mig i dette specifikke tilfælde...

Havde jeg købt med gode danske kroner, så har du selvfølgelig ret!

Uagtet går det nok. Det er dkk. 50,-. Ikke en herregård, men som EvilNinjaMoby skriver, så er det relativt små sko, som de bevæger sig rundt i oppe i det nordjyske.

Til gengæld kan jeg så glæde mig over, at spillet ikke er blevet leveret af DAO i dag, og ej kan spores på track& trace p.t. på trods af, at det er afsendt, så der er der i det mindste god kontinuitet i den generelle oplevelse :)
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron